Amming..

Mona32

Flørter med forumet
Mange som ammer fortsatt? Og i så fall- hvor ofte? Her ammer vi tidlig på morgenen før jeg må stå opp (ca 06.30), når jeg kommer hjem fra jobb (ca 16), ved legging (ca 19) og sånn ca 1000 ganger i løpet av natta.. ;-) Hvordan er det hos dere?
 
Ja.. Her e det tidlig morgen for å prøve å lure han til litt mer søvn :p så e det midt på dagen når han skal sove av og til en til gang på dagen og så om kvelden når han skal sove og så alt fra ingen til 5 ganger om natten sånn ca :p
 
Kveld, lunsj, middag, kveld og natt, først fast føde så pupp men jobber ikke og sist jeg veide ham var han bare 8,2 kg selv om han var 10 mnd +
 
Her ammer jeg til legging kl 19, og så alt fra 2-15 ganger på natta. Ingenting på dagtid med mindre det er noe spesiellt (tenner, feber eller annet).
 
Kveld, lunsj, middag, kveld og natt, først fast føde så pupp men jobber ikke og sist jeg veide ham var han bare 8,2 kg selv om han var 10 mnd +
Vår lille er også bare 8,2 kg, men helsesøster sa ingenting på det. Han har akkurat begynt å bevege seg mye mer, så det er nok med på at han ikke øker så mye i vekt mente hun.
 
Har ammet ca 5,7 og i søvn på kvelden. Ingen amming pga sykdom fire dager nå så er redd det er slutt nå
 
Vår lille er også bare 8,2 kg, men helsesøster sa ingenting på det. Han har akkurat begynt å bevege seg mye mer, så det er nok med på at han ikke øker så mye i vekt mente hun.

Ja helsesøster har ikke kommentert at han er tynn, sier han har jo litt lår og er ikke uthult i fjeset... Og noen barn er tynne... Men tenker å fylle på med drikke som gir næring er jo bra, og han koser seg med ammingen... Men ligger jo ikke stiller klatrer og sitter og styrer på når han skal ha pupp
 
Ammer to tre ganger om dagen, så til natta, av og til på natta, og på morgenen... Så det puppes mye enda. Storesøster slutta brått selv rett før ettårsdagen, og nå er lillesøster 1 år (1.des), så jeg er spent på om hun også kutter ut etter hvert nå.
 
Her er vi nede på 2 ganger i døgnet, men produksjonen er ikke så stor lengre.
 
Nå har vi kommet oss til tre amminger pr døgn. Morgen, før dupp og før natt. Jeg spm trodde hun kom til å slutte selv innen hun var året, hehe. Nei pupp er stas og veldig kos, hehe:-D
 
Nå har vi kommet oss til tre amminger pr døgn. Morgen, før dupp og før natt. Jeg spm trodde hun kom til å slutte selv innen hun var året, hehe. Nei pupp er stas og veldig kos, hehe:-D

Jeg trodde også vi skulle slutte da hun hadde fylt et år, men plutselig var puppen gøy igjen :)
 
Back
Topp