Amming

Er nok som du sier :) at 2 år er mer anbefalt i fattigere land ;) for i norge så har ikke barn (stort sett) behov for mm eller mme etter de har fylt 1 år, men at det er bra om dem får lissom :)

I u-land er det anbefalt 4år;)
 
Ja, det er veldig praktisk at han tar det. Pumpet jo lenge, i frys og hadde klart om jeg skulle vekk...Men gidder ikke det lenger nå og er jo mye godsaker og næring i mme også:D

Hehe ja, mme blir jo tilpasset behovet til alderen også :) eneste forskjellen er vel antostoffene mot sykdommer ;) men skal ærlig si at det har ikke vært noe forskjell her på ungene :)
 
Hehe ja, mme blir jo tilpasset behovet til alderen også :) eneste forskjellen er vel antostoffene mot sykdommer ;) men skal ærlig si at det har ikke vært noe forskjell her på ungene :)

Mhm:)
Det er godt å høre:D
 
her ammes det en gang på natta og ca hver fjerde time <3 veldig koselig :D
 
I u-land er det abefalt 4år der;)

Åh, så spennende da. Det er jo ikke lenge til i det hele tatt:D
Ja, herlig.
Håper på en til her snart også:D
Har glemt å oppdatere etter ul ;) Vi var 20. januar og fikk se en liten spire med bankende hjerte. 23mm lang ca og termin stemmer +- 1uke.

Melka er fortsatt ikke helt borte, men tror det har minket noe.. ;)
 
Har glemt å oppdatere etter ul ;) Vi var 20. januar og fikk se en liten spire med bankende hjerte. 23mm lang ca og termin stemmer +- 1uke.

Melka er fortsatt ikke helt borte, men tror det har minket noe.. ;)
Så flott:D<3<3
 
Ammet mine to første til de var nærmere 2 år. Nr 1 måtte brått avsluttes rett før han ble 2 fordi jeg ble gravid og ble veldig dårlig med hypermessis. Trengte alt av veske kroppen min eide... (ble tidlig dehydrert, apatisk og måtte legges inn og tankes opp.) Melka forsvant aldri helt egentlig så kunne fortsatt å amme som gravid, og hadde planer om å bruke noen mnd på avvenning men var ikke bra for meg når jeg endte opp så dårlig.
Tuppa fikk og pupp til ho var rundt 2 år... men med ho slutta ho litt og litt til så å ikke være så interessert etter hva jeg husker.
Nr 3 forsvant jo ukevis før det var mulig å amme... men ca 4-5 uker etter jeg fødte ham kom det masse melk v noen anledninger, det var da kroppen min var tom men egentlig skulle vært 16-17 uker.

Syntes du er flink jeg. Mange som ikke kan eller vil amme lenge. Alle er forskjellige og sånn skal det være... Mamming er viktigere enn Amming; men er jo bare positivt med mm.


J+H=♡29.mai04 - ♡30.09.04 - ♡24.10.05 -
- Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
- Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor-
- give me babydust ☆ drømmer og håper forsiktig om ☆♡lillePilten♡min♡☆ -
 
Noen ganger like ofte som før men så kan det gå lenger tid mellom og når jeg jobber er det amming før vi står opp og amming når jeg kommer. Går 7-8 timer uten da. Kan og gå 10 timer uten. Ammer som regel ikke om natten lenger. Ammer rundt 5 tiden på morgen også sover hun til 7-8 tiden :)
 
Ammer morgen, etter jobb og 1-2 ganger til før det er kveld. Nattamming sluttet hun med av seg selv når hun var noen mnd mener jeg å huske:)
 
Ammer morgen, etter jobb og 1-2 ganger til før det er kveld. Nattamming sluttet hun med av seg selv når hun var noen mnd mener jeg å huske:)

Okei.Hvor lenge tenker du holde på?:)
Her hender det han vil ha en slurp om natten enda:p
 
Noen ganger like ofte som før men så kan det gå lenger tid mellom og når jeg jobber er det amming før vi står opp og amming når jeg kommer. Går 7-8 timer uten da. Kan og gå 10 timer uten. Ammer som regel ikke om natten lenger. Ammer rundt 5 tiden på morgen også sover hun til 7-8 tiden :)
Ok, skjønner:)
Hvor lenge tenker du å amme?:)
 
Okei.Hvor lenge tenker du holde på?:)
Her hender det han vil ha en slurp om natten enda:p
Skulle ønske hun bare slutta av seg selv så slapp jeg ta valget, men det gjør hun nok ikke;) Jeg begynner å føle presset på jobb til å slutte, så blir nok ikke alt for lenge til. Slutten av mai kanskje :shaking Hva tenker du?
 
Back
Topp