Amming

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Mange som ammer enda?:)
Hvor mye?;)

Her er han en skikkelig puppegutt:p Vurderte lenge avvenne på natt bl.a., men lar han styre showet;):D

Spør av ren nyskjerrighet:D
 
Ammer ikke, men gir en flaske mme før han tar formiddagsluren :)
 
Ammer ikke, men gir en flaske mme før han tar formiddagsluren :)

Aha:)
Godt for han det sikkert:D Han fikk hipp en liten periode her:)
Her sovner han stortsett på puppen til formiddagen:p
 
Sluttet for snart et år siden, jeg :D Føles skikkelig fjernt! Heldig OJ som fortsatt for mm, da! Kommer sikkert ikke til å bli syk før han blir tenåring eller no' :p
 
Sluttet for snart et år siden, jeg :D Føles skikkelig fjernt! Heldig OJ som fortsatt for mm, da! Kommer sikkert ikke til å bli syk før han blir tenåring eller no' :p

Hehe, ok. Ja, hver sin smak;):D Jeg syns det er kjempe kjekt:)

Vel vel...tror ikke helt det:p Vært litt syk han også gitt;)
 
Hehe, ok. Ja, hver sin smak;):D Jeg syns det er kjempe kjekt:)

Vel vel...tror ikke helt det:p Vært litt syk han også gitt;)
Jeg skulle gjerne ammet myyye lenger, men jeg mistet melka etter tre måneder. Forsøkte hardt i to måneder til, men da var det ikke en dråpe igjen, gitt. Når det var som det var, var det veldig deilig endelig å slutte. Hadde prøvd så lenge, vært så mye frustrert og hatt så mange betennelser. Men ideelt sett, skulle jeg gjerne ammet til hun var rundt året. SÅ heldeige deg, og heldige OJ :)
 
Jeg skulle gjerne ammet myyye lenger, men jeg mistet melka etter tre måneder. Forsøkte hardt i to måneder til, men da var det ikke en dråpe igjen, gitt. Når det var som det var, var det veldig deilig endelig å slutte. Hadde prøvd så lenge, vært så mye frustrert og hatt så mange betennelser. Men ideelt sett, skulle jeg gjerne ammet til hun var rundt året. SÅ heldeige deg, og heldige OJ :)

Forstår godt at det var veldig deilig da ja:) Man skal jo ikke amme for enhver pris:)
Her har det ikke vært en eneste betennelse og ammingen har gått veldig fint. Takknemlig for det:)
 
Jeg ammer enda, til tross for at jeg er gravid igjen :p
Jeg trodde hun kom til å ikke ville ha pupp mer etter jeg ble gravid, men neida!
Foreløpig ammes det 2-3ganger pr dag, tidlig morgen, ettermiddag og før natta.
Jeg ville fortsette å amme både fordi det fortsatt er kos, og fordi hun siden barnehagestart har vært mye syk og forkjølet så jeg tenker hun kan ha bruk for all hjelp hun kan få :)
Når magen blir stor må jeg vel slutte tenker jeg :p
 
Jeg ammer enda, til tross for at jeg er gravid igjen :p
Jeg trodde hun kom til å ikke ville ha pupp mer etter jeg ble gravid, men neida!
Foreløpig ammes det 2-3ganger pr dag, tidlig morgen, ettermiddag og før natta.
Jeg ville fortsette å amme både fordi det fortsatt er kos, og fordi hun siden barnehagestart har vært mye syk og forkjølet så jeg tenker hun kan ha bruk for all hjelp hun kan få :)
Når magen blir stor må jeg vel slutte tenker jeg :p
Går det an? Å amme mens man er gravid altså? Trodde man mistet melka da jeg :p
 
Går det an? Å amme mens man er gravid altså? Trodde man mistet melka da jeg :p
Jeg har ikke kommet langt på vei enda, (8-9uker) men jeg har fortsatt melk altså :)
Men noe må jo skje underveis, jeg kan ikke amme til fødsel, hvordan skal kroppen skjønne at det må komme råmelk til baby igjen og ikke til 1åring liksom?
 
Her sluttet vi for en måneds tid siden. Skjedde bare helt naturlig.

Okei. Jeg håper det går av seg selv her også:)
Kan jo ikke amme i all evighet, men håper det er han selv som mister interessen:)
 
Jeg ammer enda, til tross for at jeg er gravid igjen :p
Jeg trodde hun kom til å ikke ville ha pupp mer etter jeg ble gravid, men neida!
Foreløpig ammes det 2-3ganger pr dag, tidlig morgen, ettermiddag og før natta.
Jeg ville fortsette å amme både fordi det fortsatt er kos, og fordi hun siden barnehagestart har vært mye syk og forkjølet så jeg tenker hun kan ha bruk for all hjelp hun kan få :)
Når magen blir stor må jeg vel slutte tenker jeg :p

Hihi, glad i puppen da vet du:D
Syns det er kos selv:)
Det er vel anbefalt frem til 2år egentlig så?
Ja, det er kanskje mest praktisk:p Melken er vel gjerne borte da også??

Er du opplagt og i form ellers da? Tenker i forhold til du er gravid:) Ingen vondter?
 
Har jo ikke ammet Leoh annet enn rett etter fødsel..men han er avhengig av flakse med mme! Det er lissom den beste kosen :) så han får en om morgen, siden det stort sett er et par timer til frokost i bhgen..så får han en før han skal sove på dagen, og en før han legger seg om kvelden;)
 
Har jo ikke ammet Leoh annet enn rett etter fødsel..men han er avhengig av flakse med mme! Det er lissom den beste kosen :) så han får en om morgen, siden det stort sett er et par timer til frokost i bhgen..så får han en før han skal sove på dagen, og en før han legger seg om kvelden;)

Så deilig for han da:):D Bruker du hipp eller nan? Og hvem nr?:) Her har vi hipp 2 stående om jeg er vekke. Gidder ikke pumpe lenger:p Så i natt når han våknet fikk han litt mme, for jeg var på nattevakt;)
 
Hihi, glad i puppen da vet du:D
Syns det er kos selv:)
Det er vel anbefalt frem til 2år egentlig så?
Ja, det er kanskje mest praktisk:p Melken er vel gjerne borte da også??

Er du opplagt og i form ellers da? Tenker i forhold til du er gravid:) Ingen vondter?
2 år er det WHO anbefaler ja :) men de anbefaler jo på verdensbasis så det er sikkert viktigere i land hvor de ikke har like god kost og helse som oss. Hadde tenkt å slutte rundt 2år med Olivia men det blir nok litt før nå :)
Formen er helt ok, litt småkvalm på kveldene og er helt sinnsykt trøtt!
Gleder meg veldig til tidlig ul 20.januar. Spent på om det faktisk er liv der inne :p
Er litt rart å tenke på at Olivia skal bli storesøster også! Hun er jo så lita synes jeg :p
 
Så deilig for han da:):D Bruker du hipp eller nan? Og hvem nr?:) Her har vi hipp 2 stående om jeg er vekke. Gidder ikke pumpe lenger:p Så i natt når han våknet fikk han litt mme, for jeg var på nattevakt;)

Bruker hipp 2 her å :) har brukt den på alle 3 og er mye mer fornøyd enn nan :)

Veldig kjekt av Oliver tar mme å da :D
 
2 år er det WHO anbefaler ja :) men de anbefaler jo på verdensbasis så det er sikkert viktigere i land hvor de ikke har like god kost og helse som oss. Hadde tenkt å slutte rundt 2år med Olivia men det blir nok litt før nå :)
Formen er helt ok, litt småkvalm på kveldene og er helt sinnsykt trøtt!
Gleder meg veldig til tidlig ul 20.januar. Spent på om det faktisk er liv der inne :p
Er litt rart å tenke på at Olivia skal bli storesøster også! Hun er jo så lita synes jeg :p

Er nok som du sier :) at 2 år er mer anbefalt i fattigere land ;) for i norge så har ikke barn (stort sett) behov for mm eller mme etter de har fylt 1 år, men at det er bra om dem får lissom :)
 
2 år er det WHO anbefaler ja :) men de anbefaler jo på verdensbasis så det er sikkert viktigere i land hvor de ikke har like god kost og helse som oss. Hadde tenkt å slutte rundt 2år med Olivia men det blir nok litt før nå :)
Formen er helt ok, litt småkvalm på kveldene og er helt sinnsykt trøtt!
Gleder meg veldig til tidlig ul 20.januar. Spent på om det faktisk er liv der inne :p
Er litt rart å tenke på at Olivia skal bli storesøster også! Hun er jo så lita synes jeg :p

I u-land er det abefalt 4år der;)

Åh, så spennende da. Det er jo ikke lenge til i det hele tatt:D
Ja, herlig.
Håper på en til her snart også:D
 
Bruker hipp 2 her å :) har brukt den på alle 3 og er mye mer fornøyd enn nan :)

Veldig kjekt av Oliver tar mme å da :D

Ja, det er veldig praktisk at han tar det. Pumpet jo lenge, i frys og hadde klart om jeg skulle vekk...Men gidder ikke det lenger nå og er jo mye godsaker og næring i mme også:D
 
Back
Topp