Amming?

Ønsker2014baby

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Til dere som ammer! Hvordan gjør dere det om nettene? Er så usikker selv.. For jeg har hørt at man ikke skal vekke babyen om natten for og amme? Hva gjør dere?? : ))

Om babyen legger fint på seg, ser jeg ingen grunn til å vekke den :) Om den ikke gjør det, eller du har behov for å øke melkeproduksjonen kan det være hensiktsmessig.

Her våkner'n nesten på klokka hver 3.t, så bruker vi en times tid på å spise, skifte, kose og sovne, så er det tilbake i senga og sove 3 nye timer :p jeg sover nok en del mindre, ligger å lytter på han til jeg er sikker på at han har sovna godt :)
Jeg sitter i stua og mater, blir for behagelig i senga xD

Her våkner hun hver 3 time på nettene også, men dersom hun sover så lar jeg henne sove.

Vekker ikke. Lar han styre maten selv.

Her våkner hun hver 3-4 time. Har henne mellom oss i senga i babynest, så når jeg sover så lett som jeg gjør våkner jeg som regel i god tid før hun begynner å gråte :)

Her våkner han hver 3-4 time for mat :) vekker han aldri! Kun de 2 første nettene på sykehuset! :)

Vekket hver tredje time i begynnelsen til han la godt på seg, nå regulerer han det selv, ca hver tredje time :)

Sent from my iPhone using BV Forum

her er vi på strengt amme/pumpe/sonde regime enda..

Men nr 1 hadde perioder med 4 timer på natten og nr 2...

sov 8!! timer i strekk fra første stund :P så der måtte jeg opp å pumpe en gang per natt bare for å opprettholde produksjon :P

Jenta mi våkner hver 3,5-4. time. Da ammer jeg liggende i senga og sovner ofte selv. Skifter etter amminga hvis jeg er så våken at jeg kommer meg ut av senga, men det har hendt at det har blitt 6 timer mellom skift, og så lenge hun ikke blir sår eller protesterer så får det være sånn.

Som flere har sagt; går baby opp i vekt er det ingen grunn til å vekke :) Jeg hadde på klokke hver 3. time i begynnelsen fordi hun hadde gått ned så mye. Det var ikke nødvendig egentlig, for hun våknet selv etter 2- 2,5 time. Nå sover hun mellom 3 og 4 timer mellom hver mating om natta :)

Jenta mi våkner hver 3,5-4. time. Da ammer jeg liggende i senga og sovner ofte selv. Skifter etter amminga hvis jeg er så våken at jeg kommer meg ut av senga, men det har hendt at det har blitt 6 timer mellom skift, og så lenge hun ikke blir sår eller protesterer så får det være sånn.
Man merker jo fort om de er misfornøyde med bleia, frøkna her sier iallefall ifra selv :P

Vekker henne ikke, hun våkner av seg selv når hun vil ha mat. Som regel hver 3.time, noen ganger litt over og noen ganger litt under. Hun har lagt godt på seg så det er jo viktig å se ann :)

Her våknet han først hver 2-3 time og nå våkner han hver 4-6 time. Legger bra på seg :)

Vekker ikke, ammer liggende i senga, våkner og bytter side når mini knirker etter 2-3 timer.. Bleieskift blir det kun dersom 1; han er supervåken eller 2; jeg lukter at det er bæsj :)
Livredd for å sovne ved ammingen jeg! De skremte meg så med overoppheting og at faren kan legge seg oppå ungen når jeg var på barsel at jeg sitter med ammepute om natta og holder meg våken! O.o

Back
Topp