Amming vs mme

Gir mme, ammet i 5 uker, men pga sykdom og mye problemer med ammingen så gikk vi over til mme. Beste valger jeg har gjort både for meg og for lillegutt :)

Fullammer, litt stress til tider men skal prøve så godt jeg kan å holde ut:) har nok melk men ikke like lett å se hvor mye baby får i seg:/ baby blir snart 7 uker:)

Gir mme. Fullærnerte med morsmelk de første seks uker ved pumping. Jenta mi var prematur og sugesvak. Klartr aldri ta pupp. Etter mye problemer med alt, og en heftig brystbetennelse ble det kun mme.

Jeg kose ammer og gir mme.
Etter seks uker der jeg har forsøkt å få opp produksjonen uten hell ser jeg at det ikke blir full amming - som var ønske.

Jeg har litt melk så ammer i starten av hvert måltid.

Fullammer:) Og deilig følelse av at jeg faktisk fikk det til denne gangen, ikke like heldig med førstemann da jeg delammet, pumpa og ga mme i 7 mnd med storebror pga sår, betennelse og sopp:/
Ble noe startproblemer denne gangen også med sår og så sopp, så ble noe pumping og litt mme de første to/tre ukene mn nå går det kjempebra med ammingen og lillebror legger kjempebra på seg:)

Ammer og gir mm på flaske da lille er utrolig utålmodig til tider pluss at pappan kan gi og jeg kan lufte meg litt alene innimellom ;p. Mitt beste kjøp er elektrisk medela brystpumpe :D

Fullammer etter å ha pumpet og gitt på flaske de første fire ukene. Mini er 8 uker i dag. Herlig å slippe den pumpingen altså!

Jeg full ammer, men vurderer å gå mer eller mindre over til mme.. Lille på 10 uker tar flaske fint, men har noe feil sugeteknikk til puppen så får store mengder luft i magen pga det, og det fører til en del urolighet. Jeg har ikke lyst til å pumpe meg for hvert måltid, kjenner jeg blir stressa av tanken bare :P

Ammer for kosen sin del, og gir mme. Nå som hun krever mer mat går vi mer og mer over til mme. Jeg har ikke nok melk, og jeg føler faktisk ikke at det er noe nederlag. Vi har det veldig fint med å gi mme:)

Jeg kose ammer og gir mme.
Etter seks uker der jeg har forsøkt å få opp produksjonen uten hell ser jeg at det ikke blir full amming - som var ønske.

Jeg har litt melk så ammer i starten av hvert måltid.
Akkurat samme her!:) Vi kose ammer, men må fylle på med mme.

Har prøvd I 6 uker, lidd gjennom såre bryter og mye frustrasjon på både meg og lillegutt. Nå er det så mye koseligere, så får bare håpe melka holder litt, så vi kan kose sånn en stund til <3

Fullammer, og er strålende fornøyd med det :) Sunt for barnet, lettvint for meg og kos for begge :)

Her fullammer vi fortsatt:) men har noen dager med migrene innimellom, og når jeg tar medisin så må jeg vente med amming ca 8 timer, så har alltid litt mme på lur;)

Fullammer, tulla blir 2 mnd på søndag :-)
Men bruker skjold pga mini hadde stramt tungebånd da hun ble født og hadde vanskelig for å få tak :-)
Vi prøver å kvitte oss med skjoldet, uten hell, noen tips?

Fullammer, hun er 7uker. Planen er å amme ihvertdall til jeg starter å jobbe i begynnelsen av juli.

Nr1 måtte jeg slutte å amme da han var 6mnder pga at jeg var gravid med nr2 og ikke fikk næring selv, så gikk ned i vekt. Og for ett styr med flasker!
Nr2 slutta jeg å amme da hun var 7 1/2mnd pga at jeg begynte å jobbe da, prøvde å amme når jeg var hjemme, men da ville hun ikke ha og d ble bare tull.

Fullammer og syns det e supert sia æ værken har hatt ont eller plagdes me nå ift amminga :D storesøster ble flaskeunge etter 6 uker for da hadde æ mye ont, urolig unge og mye magevondt! Kjenne æ e gla for å slippe det styret me å vaske flasker denna gangen :)

Ammet bare fullt første uken, men hadde for lite melk da jeg gikk ned 15 kg første uken etter fødsel. Begynte derfor med delamming og mme etter hvert måltid. Da han ble 4 uker nektet han å ta brystmelken både fra bryst og flaske så da ble det mme på fulltid :)

Ammer før jeg gir mme, har altfor lite melk.. Synes det er litt nedtur og det hadde vært kjekt å slippe flaskestyr når man er ute.. Men, men.. Ikke mange månedene til de kan spise "voksenmat" ;) Gleder meg allerede til å lage hjemmelaget babymat og putte det i yoghurtbeger og glass! ;)

Back
Topp