JaSkulle du smøre med canesten på bryst?
Greit å vite i tilfelle man skulle oppleve det samme. God bedring iallfall!
Takk for det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
JaSkulle du smøre med canesten på bryst?
Greit å vite i tilfelle man skulle oppleve det samme. God bedring iallfall!
Amming gjør vondt i begynnelsen dessverre. Barna har en enorm sugekraft som ikke vortene er vant til. Husker jeg gråt en del med førstemann og fikk bare beskjed om at jeg gjorde alt feil, men når jeg snakket med andre mødre kunne de alle fortelle om såre vorter i starten.Her er det også såre brystvorter hatt melk siden onsdag.. Dvs fire dager. Fikk beskjed på sykehuset om at teknikken var god, og han får i seg masse melk, men vortene sprekker og er røde på tuppen. Gjør forferdelig vondt ved amming.. Er det normalt at det kan gjøre sånn vondt i begynnelsen og at det går over? Eller bør man dra til legen allerede?
Amming gjør vondt i begynnelsen dessverre. Barna har en enorm sugekraft som ikke vortene er vant til. Husker jeg gråt en del med førstemann og fikk bare beskjed om at jeg gjorde alt feil, men når jeg snakket med andre mødre kunne de alle fortelle om såre vorter i starten.
Legg silke på vortene slik at du ikke river opp sårene med innleggene, da skal det gro fortere og tørk brystene med hårføner av og til. Det funket for meg.
Men får du smerter andre plasser i brystet bør du være obs på brystbetennelse, da er lege en god ting
Det er helt normalt! Etter amming: press ut litt melk, la d lufttørke. Smør så på med purilan (kjøpes på apotek) og bruk engangs innlegg og bytt ofte! Viktig med god håndhygiene før du klemmer og tar på puppene! Gjør du dette hver gang blir du kvitt sår før det blir problemerHer er det også såre brystvorter hatt melk siden onsdag.. Dvs fire dager. Fikk beskjed på sykehuset om at teknikken var god, og han får i seg masse melk, men vortene sprekker og er røde på tuppen. Gjør forferdelig vondt ved amming.. Er det normalt at det kan gjøre sånn vondt i begynnelsen og at det går over? Eller bør man dra til legen allerede?