Amming på natten

Nei de har tatt en vurdering og IKKE endret retningslinjene da det ikke er grunn for bekymring for mangel på b12 hos friske barn og de anbefaler fortsatt fullamming til 6 mnd og delamming til 18 mnd i Norge. Utrolig hvor fort sånt blir sannheter :o Har skrevet at who sine også gjelder i Norge i innlegget du quotet;)

Ok, det har jeg ikke fått med meg (men så har jeg aldri fått (eller hat)barn i Norge heller).

Jeg forstår at Norge er med (de er også en del av WHO), men det betyr ikke at vi har andre vilkår her enn i Nigeria av den grunn.

Ok, det har jeg ikke fått med meg (men så har jeg aldri fått (eller hat)barn i Norge heller).

Jeg forstår at Norge er med (de er også en del av WHO), men det betyr ikke at vi har andre vilkår her enn i Nigeria av den grunn.
Anbefales fullamming til 6 mnd og delamming frem til 12 mnd. Kan dog begynne med innføring av mat ved 4 mnd hvis det er behov for det. Ref helsedirektoratet

Ja det er helt klart forskjell! :) Forskjell mellom liv og død når det kommer til friske barn.

Anbefales fullamming til 6 mnd og delamming frem til 12 mnd. Kan dog begynne med innføring av mat ved 4 mnd hvis det er behov for det. Ref helsedirektoratet
Her står det "fortsette med delamming i 12 mnd", ikke til 12 mnd. Og et annet sted at morsmelk gradvis erstattes med fast føde fra 12 mnd. Hefte fra helsedirektoratet :)

Men det er jo bare flisespikkeri egentlig, det er anbefalinger og folk ammer så lenge man kan.

Med naturlig mener jeg slik vi er skapt fra naturens side. Vi er skapt for å amme.
Om det føles naturlig for folk er jo en annen sak.

Jeg drømte i natt at jeg ammet frøkna, det spruta melk all over. Haha..huff.

Back
Topp