Det jeg skriver nå går under hva tråden handler om; kulturforskjeller ift amming i urbefolkning og den moderne verden. Alle får ha sin mening, grunnen til at jeg quoter deg er kontrastene i nettopp dette temaet.
Det er ikke alle unger som kan spise helt vanlig mat. Og pga det a+M skriver så er det noen som trenger mm, men opp til to år er det anbefalt opp til 2 år også i Norge med god tilgang på godt kosthold. Nå står det i alle Infobøker og brosjyrer at kostholdet skal hovedsakelig bestå av morsmelk fram til 12 mnd og deretter gradvis erstattes av fast føde. Men dette i tillegg til Whois anbefalinger er jo "ny" info og så lenge holdninger fra besteforeldregenerasjonen fremdeles er her så er det en missoppfatning som er mye utbredt. Men mennesker er tilpasningsdyktig, utrolig hva menneskebabyene overlever på
Det er veldig mange som har en "grense" på 1 år. Og jeg tror der er formet av samfunnet. Fordi mange er tilbake i jobb ved ett år og det ikke kan kombineres. Eller at hverdagen i vårt samfunn krever at man får en hel natts søvn. Samfunnet syn på pupper spiller også inn med om de "tilhører" mor/barn/partner.
Min definisjon av "naturlig" kommer av ordet selv. Alt det er naturen som styrer. Hva jeg ser på som naturlig er alltid det naturlige. Tilfeldigvis er det det naturlige som faller seg naturlig for meg har jeg erfart
Ut i fra det jeg har skrevet lengre opp så er det mye rammene rundt vår hverdag som former hva som er praktisk mulig og som derfor også blir "det vanlige" og hva som ses på som normalt.
Så tilbake til hi, med definisjonen av naturlig i bakhodet, så synes jeg ikke denne nattammingen er så gal. Men den er jo gal i det livet jeg lever da. Men hadde ikke byttet liv med ei i urbefolkning uansett