Amming på natt

Hunher

Andre møte med forumet
Noen andre som tenker å ikke bruke sengen som ammested på nattestid?

Noen erfaringer for/imot?

Hatt litt problemer med å få til liggende amming, andre som har slitt som har noen tips? (NB, ekte innovernipler må ha skjold og store bryster slik at mini kaver med å puste).

takk for svar :)
 
Huff nei, altfor trøtt til å gidde å stå opp om natt:oops: så her samsover vi og ligger og ammer til vi sovner begge to. Men er så sprengt om natta, så bruker skjold da her også, ellers blir det bare søl og kav...
 
Jeg har en hotellpute bak hodeputa! Ellers hender det at jeg ammer i sofaen på vei tilbake til senga etter skift. Lommer litt an på om hun er veldig utålmodig og bråkete :hilarious: samboeren sover i samme seng, så prøver å gjøre så han får mest mulig søvn slik at jeg får sove litt på morgenen. Ellers har jeg også ammet litt liggende, men er ikke så glad i det
 
Har veldig god erfaring med samsoving og amming i seng, så skal gjøre det med lillebror også ❤️ orker ikke å stå opp mer enn nødvendig :p
 
God erfaring med samsoving jeg og. Har flyttet inn i stua i skuvsenga i barseltida med de to yngste ungene. Fungerer å sitte halvveis oppe i senga. Sjekk bakovervendt amming og så sovner vi begge. Noen ganger blir babyen litt varm av å sove i fanget og da legger jeg henne bare i babynest i senga i steden....
 
Plages også litt med liggende amming, blir mye gris hvis baby er treg med å koble seg på. Syns det største aberet er å sette seg opp og få ham til å rape etterpå, da må vi liksom opp uansett...
 
Er vel ikke helt på plass med amming helt enda :wtf: han er jo bare en uke.. og med skjold så er det så mye knot overhodet så jeg er liksom helt våken når han skal på uansett..

Vi får se hva det blir til, flere som sier det er verdt kavet med å lære seg liggende..

Takker uansett for svar :happy:
 
Håper det går seg til har også måtte bruke skjold litt nå et par dager og amme i tvillingstiling og da blir det mye knot. Gleder meg til å gå tilbake til liggende amming når det ordner seg med sprekken i brystvorta
 
Noen andre som tenker å ikke bruke sengen som ammested på nattestid?

Noen erfaringer for/imot?

Hatt litt problemer med å få til liggende amming, andre som har slitt som har noen tips? (NB, ekte innovernipler må ha skjold og store bryster slik at mini kaver med å puste).

takk for svar :)
Klarte ikke liggende amming med storesøster i starten, hadde en god stol ved senga som jeg ammet i. Brukte cosyfix ammepute slik at jeg fikk god avlastning. Likte veldig godt sovepose slik at hun ikke merket temperaturendring fra senga og til amming og motsatt :happy:
 
Må ha skjold her også, så står opp å sitter i sofaen for så å gå å legge i senga igjen har funka greit enda og funka med 2 andre unger før det
 
Ser det er så mange som bruker skjold. Dette er nytt for meg, frå dei to andre barna eg har.
Ser også at liggende amming er vanskelig, men sjølv synes jo eg det er det lettaste?

Samsov med dei to eldste, og skal samsove med baby når han kjem... For eg veit med meg sjølv at eg berre sovna under nattamminga, og då er det tryggaste å legge til rette for trygg samsoving
 
Ser det er så mange som bruker skjold. Dette er nytt for meg, frå dei to andre barna eg har.
Ser også at liggende amming er vanskelig, men sjølv synes jo eg det er det lettaste?

Samsov med dei to eldste, og skal samsove med baby når han kjem... For eg veit med meg sjølv at eg berre sovna under nattamminga, og då er det tryggaste å legge til rette for trygg samsoving
Jeg bruker skjold kun på natt, fordi det er så sprengt og hardt da at hu sliter med å få tak. Unngår mye kaving og søl da:p jeg syns også det er best å ligge å amme om natta, men det er jo forskjell både på pupper, babyer og senger, så kan være mange grunner til at noen synes det er vanskelig ;)
 
3. Laktasjon her og første gang jeg har måttet bruke skjold 2 dager pga et sår på ene brystvorta. Det var det som skulle til for å få det til å gro. Men deilig å slippe. Første natt tilbake til vanlig liggende nattamming nå.... deilig!!
 
Jeg bruker skjold kun på natt, fordi det er så sprengt og hardt da at hu sliter med å få tak. Unngår mye kaving og søl da:p jeg syns også det er best å ligge å amme om natta, men det er jo forskjell både på pupper, babyer og senger, så kan være mange grunner til at noen synes det er vanskelig ;)

herregud, det var lurt!!! Jeg har sååå spreng på natta, og griner meg gjennom de første minuttene med amming:grumpy:
 
Jeg bruker skjold kun på natt, fordi det er så sprengt og hardt da at hu sliter med å få tak. Unngår mye kaving og søl da:p jeg syns også det er best å ligge å amme om natta, men det er jo forskjell både på pupper, babyer og senger, så kan være mange grunner til at noen synes det er vanskelig ;)
Ja, eg måtte no spørre fordi det er så nytt for meg. Har tenkt at ammeskjold var for såre brystvorter, eg
 
Her sover vi på stua grunnet øm i kroppen etter keisersnitt og tør ikke å gå i trappa som er så bratt. 2 åring ligger i samme etasje som oss så da kan hu bare stå opp å komme på stua når å være sammen med oss:D Enten så ligger vi å amme eller så sitter jeg, kommer litt ann på:D
 
Plages også litt med liggende amming, blir mye gris hvis baby er treg med å koble seg på. Syns det største aberet er å sette seg opp og få ham til å rape etterpå, da må vi liksom opp uansett...

Haha enig. Heldigvis er min god på raping! Storesøstera måtte strykes og klappes i 20 min før det kom noe :hilarious:
 
Jeg sliter med at baby gulper ekstremt mye. Spiser glupsk ved brystet, og det kommer opp veldig mye gulp i ettertid hvis man rører på han. Det prompes også ganske eksplosivt I perioder under og etter amming.
 
Back
Topp