amming og snop??

Klesklypa

Gift med forumet
Eg er så innmari godtesjuk!
Spiser virkelig STORE mengder sjokolade kver dag!

og det virker som det er fleire her som spiser masse snop for tida[:D]

er det nokke amme greier eller.. at en blir meir søtsjuk??
eller kan eg ikkje skylde på det[:-]

har litt med amminga å gjøre tror jeg..nesten sånn at jeg smugspiser godterier...og har jeg ikke godteri i hus så går jeg nesten i oppløsning..og da spiser jeg alt jeg kan finne i skap og skuffer...har ikke kontroll..

jeg var steintøff igår da jeg var på butikken..plukket ei eske med kokosboller oppi vogna...men la den tilbake før jeg gikk til kassen..men angret sykt på det idag, men sambo kom hjem og byttet bil, så han kjøpte det til meg [&o] og ALT I HELE VERDEN BLE BRA [8D] bortsett fra hodepinen, den sitter enda, men det er fordi jeg ikke har sovet mer enn 3 timer i natt

åjada...men klarer faktisk å kontrollere meg enkelte dager [8D] var å kjøpte knaske gulerøtter og durer her om dagen...meeen dagen etterpå så var d jo torsdag å ikke lenge igjen til helga så da kunne jeg jo kjøpe litt smågodt og en stor stratos plate [8D] prøver å beherske meg, men er vanskelig til tider!
Men er mye sulten og tørst! føler sjeldent at jeg blir skikkelig mett...og når jeg blir så varer det bare en time [8D]

ORIGINAL: bibbiii

har litt med amminga å gjøre tror jeg..nesten sånn at jeg smugspiser godterier...og har jeg ikke godteri i hus så går jeg nesten i oppløsning..og da spiser jeg alt jeg kan finne i skap og skuffer...har ikke kontroll..

jeg var steintøff igår da jeg var på butikken..plukket ei eske med kokosboller oppi vogna...men la den tilbake før jeg gikk til kassen..men angret sykt på det idag, men sambo kom hjem og byttet bil, så han kjøpte det til meg [&o] og ALT I HELE VERDEN BLE BRA [8D] bortsett fra hodepinen, den sitter enda, men det er fordi jeg ikke har sovet mer enn 3 timer i natt

I KNOW! i dag tok eg meg sjølv i å spise nugatti med skei fra boksen[:D] hadd ingenting anna.. rett og slett litt desperat!
da er det vel på tide å gjøre noke med det[:o]

Har blitt sykt godtesyk/søtsyk etter jeg fødte og begynte å amme og!! Litt irriterende egentlig, for jeg hadde ikke lyst på noe sånt når jeg gikk gravid, og det var jo mye sunnere [8D] Men nå må jeg ha LITT snop hver dag!

har ikkje snop i hus.. og må kjøpe det i smug om eg skal ha det... ;P så eg eter ikkje så ofte...
men har blitt ein del bollar osv då, fordi eg varmar opp alt for mange kvar gong vi får besøk... ;D så eg har noke å knase på dei neste dagane;)

Gottesyk ja! De første ukene spiste jeg stooore mengder med sjokolade, lovte meg selv at jeg bare skulle spise opp de vi hadde i huset, greit nok det, så da har jeg ikke spist noe de to siste ukene, bare på lørdag, men enkelt er det ikke. Så da sitter jeg her å knasker peanøtter i store mengder..Imorra er det lørdag og da er det gotteri fra morran til kvelden tenker jeg.

huff ja [&o] blir sur om jeg ikke får ett eller annet søtt hver dag [8|] håper virkelig det går over snart for dette kan jo ikke fortsette.. etter påske er det SLUTT..

Jeg og juneb skal innføre frukt istedet for snop da så vi får lage en friste tråd med masse gooood frukt her inne [;)]

jeg har og helt sykt godtesug!!!!merkelige greier.... men man forbrenner jo ca 200 kcal hver gang man ammer, så det er jo ganske normalt at man spiser mer, men at man skal ha mer søtsug er jo egentlig merkelig. men det virker jo som om at nesten alle har det.

Ja tror det må være noe med ammingen.. Jeg spiser vanligvis ikke snop.. men nå går det et par stooore glass med sjokomelk om dagen, og melkesjokolade ligger det alltid i kjøleskapet! Så hvordan jeg skal gå ned de kiloene er ikke godt å si.. Men så skal det også nevnes at jeg har hatt magekatarr siden sykehuset.. og har derfor dårlig appetitt og problemer med å lage meg mat...Spiser liksom ikke så godt som da jeg var gravid.. så har sikkert behov for krom o.l ...Så søt behovet forsvinner sikkert når jeg får apetitten på vanlig mat opp igjen

Jeg har ALLTID hatt godtesug HELE tiden, også de første ukene etter at minisneglen ble født. Men nå? Ingenting! Har jeg blitt voksen eller noe? Kunne fint spist en hel 200-grams sjokoladeplate, om jeg hadde hatt lyst til det. Trødde i meg en kringle fra en dessert-sjokoladeeske vi har hatt stående noen uker, smakte ikke så godt som før, så resten gikk i bosset [&:]

ORIGINAL: Majanne

åjada...men klarer faktisk å kontrollere meg enkelte dager [8D] var å kjøpte knaske gulerøtter og durer her om dagen...meeen dagen etterpå så var d jo torsdag å ikke lenge igjen til helga så da kunne jeg jo kjøpe litt smågodt og en stor stratos plate [8D] prøver å beherske meg, men er vanskelig til tider!
Men er mye sulten og tørst! føler sjeldent at jeg blir skikkelig mett...og når jeg blir så varer det bare en time [8D]

Et lite tips angående druer.
Jeg fikk beskjed av forskjellige folk på sykehuset og av helsesøster at man ikke skal spise druer om man ammer. Det gir mye luft til barnet.
Men om babyen ikke har reagert nå så går det sikkert bra for deg:)

ORIGINAL: Valentinebaby

ORIGINAL: Majanne

Et lite tips angående druer.
Jeg fikk beskjed av forskjellige folk på sykehuset og av helsesøster at man ikke skal spise druer om man ammer. Det gir mye luft til barnet.
Men om babyen ikke har reagert nå så går det sikkert bra for deg:)

min reagerer på druer..jeg kan max spise 4 druer, og lillemann fjerter som en gal..

Jeg har KJEMPE lyst på sjokolade! Men, det kan jeg ikke spise, desverre. Lillemor skreik i 2 dager etter at jeg hadde spist 2 biter melkesjokolade[&:]

ORIGINAL: pandanita

Jeg har KJEMPE lyst på sjokolade! Men, det kan jeg ikke spise, desverre. Lillemor skreik i 2 dager etter at jeg hadde spist 2 biter melkesjokolade[&:]

samme som snuppa her gjorde men hun tåler at jeg spiser kvikk lunsj så det er den eneste sjokoladen som går her i huset.

jeg er også veldig sugen på sjokolade, noe som er veldig rart siden jeg vanligvis spiser veldig sjelden sjokolade. kvikklunsj er tingen! og så er jeg fullstendig hekta på landlord saltstenger fra rema1000. sist jeg handlet kjøpte jeg 10 esker og folk i kassen kikka litt rar på meg[8D]

Amme-grejer[:)] Har det likens.

Back
Topp