Amming og nan ha

Bambi88

Forelsket i forumet
Er det noen her som både ammer og gir nan i tillegg? Er det en god ide når baby ikke går nok opp i vekt/ikke blir mett av puppen?

Er det noen her som både ammer og gir nan i tillegg? Er det en god ide når baby ikke går nok opp i vekt/ikke blir mett av puppen?
Ja jeg gjør det nå.. Får ikke produsert nok melk jeg enda.. Pumper meg for så å spe min melk litt ut.. Det er vel ikke "lurt" da du fort kan komme i en litt vond sirkel. Men her må snuppa nå ha mat å da har jeg intet valg..

Jeg har mindre melk i det ene brystet nå pga brystbetennelse:( . Så jeg må kanskje gi nan i tillegg om natten.

Gir også nan om kvelden og har begynt å gi litt på dagen også hvis ho virker veeldig sulten. Og det var faktisk jm som anbefalte da frøkna ikke hadde gått nok opp i vekt.

Gir begge deler! Hun får fullt måltid med nan noen ganger i døgnet, fordi hun rett og slett er kjempesulten og ikke er fornøyd med melken min. Først da vi begynte med det, begynte hun også å ha en flott vektoppgang. Nå er hun en mye mer fornøyd baby :)
Jordmor og helsesøster sa til meg at det skulle bare mangle, ettersom hun ikke la på seg nok med bare min melk. Jeg gir henne 10 dråper minifom før hvert erstatningsmåltid, og hun sliter mindre med luft nå. :)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Ok:) jeg skulle visst prøve litt til. Helsesøster sa til meg at hvis jeg ga baby nan så kunne det hende babyen foretrakk nan i stedenfor min melk etter hvert. Så da får jeg se utover da. Skal ikke være lett. Men det at du gir begge deler gjør ikke hun forvirret ang flaske og amming?
Er jo flott at nan hjelper:)

Ja jeg gjør det nå.. Får ikke produsert nok melk jeg enda.. Pumper meg for så å spe min melk litt ut.. Det er vel ikke "lurt" da du fort kan komme i en litt vond sirkel. Men her må snuppa nå ha mat å da har jeg intet valg..

Hvordan gjør du når du sper din melk med nan? Det kan være en ide til et måltid her også.

Koker du bare vann, avkjøler litt og blander i pulver for deretter å blande i din kalde melk?

Hvordan gjør du når du sper din melk med nan? Det kan være en ide til et måltid her også.

Koker du bare vann, avkjøler litt og blander i pulver for deretter å blande i din kalde melk?
Har til nå ikke brukt den pulver varianten men de snå ferdigpakkene.. Å da har jeg bare litt ekstra i..

Jenten min elsker puppen også. Det er like mye nærheten og kosen, som melken hun liker. Nå bruker jeg brystskjold på puppene, og derfor går nok ikke flaskematingen utover sugeteknikken hennes, siden det er litt annerledes med skjold.
Hun foretrekker ikke nan. , nei.. Men gir beskjed når hun er enda mer sulten, f eks hvis hun har hengt på puppene i 2 timer...;)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Back
Topp