Amming offentlig?

Nattlys

Gift med forumet
Hva tenker dere om å amme offentlig?
Har aldri hatt problemer med at andre ammer. Man trenger jo ikke sitte å glo på.. Dessuten er det vell naturlig at babyen også får mat?
Men kjenner jo at siden så mange synes det er respektløst ovenfor andre, blir jeg kanskje å ha problemer med det selv[&:] Men man kan da ikke sitte hjemme i 1 år i frykt for at babyen skal bli sulten?

Kom over denne diskusjonen i lokalavisa http://www.itromso.no/nyheter/article309722.ece

Jeg kommer til å amme offentlig. Kommer nok ikke til å flashe hele melkestasjonen, men legge en gulpeklut eller noe over.

ORIGINAL: Moniqas

Jeg kommer til å amme offentlig. Kommer nok ikke til å flashe hele melkestasjonen, men legge en gulpeklut eller noe over.

har ikke noe problemer med det, men har ikke tenkt å vifte med puppene
på kjøpesenteret. Da finner jeg heller en krok på en cafe, for er ungen min
sulten så skal han få mat[:)]
Føler andre at det er sjenerende så kan de snu seg bort å la være å se...

Må innrømme at jeg gruer meg litt [8|] Liker ikke tanken på å brette ut puppen offentlig, men man kan jo gjøre det ganske diskre også. De fleste jeg har pratet med sier det faller seg naturlig når den lille kommer, så jeg håper på det [:)]

Synes amming offentlig er helt greit. Men det er måten det blir gjort på som kan diskuteres. Da jeg jobbet på kafe så hadde jeg tilfellet der en mor med et lite nurk sto i køen for å handle kaffe med puppen ute og ungen på armen. Det synes jeg blir både ekkelt og upassende. Men sitter du på kaffe og legger barnet til puppen så ser jeg ikke problemet med dette.
Det jeg synes er større problem er alle de mødrene (og det er skummelt mange) som skifter bleier ved bordet/oppå bordet/på stolen/i sofaen. Dette synes jeg er frekt, kvalmt og respektløst for andre rundt seg og plassen de er på. Har ikke tall på hvor mange bleier jeg fant under stoler og gjemt bak potteplanter ol. BRUK STELLEROMMET EVENTUELT WC!!!![:@][:@][:@][:@][:@]

ORIGINAL: Moniqas

Gjorde det sist gang. Bare være litt diskre. Kan dekke med et helseteppe eller noe. Ungen min spiste seg ferdig på max 10 min.

etterhvert som jeg ble trygg på meg selv og ammingen kunne jeg amme offentrlig, men om det var ammerom så gikk jeg inn dit..

det går jo ann å amme uten å flashe puppen som mange gjør:p

Strevde veldig i begynnelsen med det. Liker ikke å vise meg offentlig og fant lissom ikke noen god teknikk for å få det til "usynlig". DEet gikk seg til etterhvert da!

Gjorde meg ingenting forrige gang. Ammet på Peppes jeg..ungen var sulten. Går fint ann å amme uten å brettte ut alt. Benyttet meg stort sett av ammerom dersom det er tilgjengelig.

kan vel gjøre ting litt diskre.... så er vel ikke det noe problem eller sjenerende for andre. er vel ganske naturlig..... babyene skal jo ha mat[:)] vi må vel ikke låse oss inne fordi vi ammer?!

I begynnelsen sist gang likte jeg det ikke, men det måtte jo gjøres, og da var det helst i en krok på kafee, gjerne tildekket med teppe, gulpeklut.. Etter noen ganger blir en vant til det! [:)]

ORIGINAL: Varia

Synes amming offentlig er helt greit. Men det er måten det blir gjort på som kan diskuteres. Da jeg jobbet på kafe så hadde jeg tilfellet der en mor med et lite nurk sto i køen for å handle kaffe med puppen ute og ungen på armen. Det synes jeg blir både ekkelt og upassende. Men sitter du på kaffe og legger barnet til puppen så ser jeg ikke problemet med dette.
Det jeg synes er større problem er alle de mødrene (og det er skummelt mange) som skifter bleier ved bordet/oppå bordet/på stolen/i sofaen. Dette synes jeg er frekt, kvalmt og respektløst for andre rundt seg og plassen de er på. Har ikke tall på hvor mange bleier jeg fant under stoler og gjemt bak potteplanter ol. BRUK STELLEROMMET EVENTUELT WC!!!![:@][:@][:@][:@][:@]

Tuller du ikke???? Jeg er sjokert!!!! Noe så ekkelt og respektløst[:'(]

ORIGINAL: mariac84

tuller nei.. Ble sjokkert over hvor mye slikt som skjer. Og jeg fikk kjeft hvis jeg tipset dem om stellerommet vi hadde.

Bare for å understreke. Amming kan absolutt gjøres i en kafe, det er bleieskift som jeg mener man må gå på WC eller stellerom. Men når man ammer så kan man rulle bort puppen når man er ferdig å amme..IKKE la den henge mens du reiser seg og legger ungen i vogna osv. Tror jeg kunne skrevet bok om tema med egne erfaringer fra mine år som kafeansatt.
Feks mødre som setter seg i ring rundt moren som skifter bersjebleie på ungen sin på et bord med halvspiste baguetter og halvvarme kaffe late. Og skal passe på at vi ikke skal se. Når de drar etter noen timer så finner jeg 2 bersjebleier og en pose med brukte våtservietter. Hyggelig gjeng gitt.

tuller nei.. Ble sjokkert over hvor mye slikt som skjer. Og jeg fikk kjeft hvis jeg tipset dem om stellerommet vi hadde.

Bare for å understreke. Amming kan absolutt gjøres i en kafe, det er bleieskift som jeg mener man må gå på WC eller stellerom. Men når man ammer så kan man rulle bort puppen når man er ferdig å amme..IKKE la den henge mens du reiser seg og legger ungen i vogna osv. Tror jeg kunne skrevet bok om tema med egne erfaringer fra mine år som kafeansatt.
Feks mødre som setter seg i ring rundt moren som skifter bersjebleie på ungen sin på et bord med halvspiste baguetter og halvvarme kaffe late. Og skal passe på at vi ikke skal se. Når de drar etter noen timer så finner jeg 2 bersjebleier og en pose med brukte våtservietter. Hyggelig gjeng gitt.

[:'(]

wæææ[:'(][:'(]
nei sånt kan man jo bare ikke gjøre!!! æsj!
amming er en ting og baturlig..men å stelle barna ute i kafeen...gugg!!!

ORIGINAL: Nattlys

Hva tenker dere om å amme offentlig?
Har aldri hatt problemer med at andre ammer. Man trenger jo ikke sitte å glo på.. Dessuten er det vell naturlig at babyen også får mat?
Men kjenner jo at siden så mange synes det er respektløst ovenfor andre, blir jeg kanskje å ha problemer med det selv[&:] Men man kan da ikke sitte hjemme i 1 år i frykt for at babyen skal bli sulten?

Kom over denne diskusjonen i lokalavisa http://www.itromso.no/nyheter/article309722.ece

haha må bare si at jeg likte denne komentaren:

"I stede for å drasse ungen med på kafe burde disse late mødrene heller ta med barna på stimulerende aktiviteter.
Ta med ungen ut av byen, ta de med i skogen, i fjæra eller hvor som helst. Men hold de unna eksos og drit i byen, la de oppleve naturens mangefold og la de puste inn frisk og ren luft fra første stund.
Men det blir vel for mye styr for disse makelige mødrene som først og fremst tenker på sitt eget velbehag.
Nå vil sikkert mange si at et barn opptil en viss alder ikke vil merke forskjell på om det er på kafe eller ute i naturen, men faktum er at et alle levende vesen lar seg påvirke av ytre omgivelser helt fra det er unnfanget til det dør.
Så kjære alle mødre som leser dette, få ræva opp av kafestolen og vis at du virkelig er glad i ungen din og ønsker den alt godt. Kom dere ut i naturen. "

liksom..skal man sette seg ned i fjæra i -15 å syns dette er fornuftige greier? [:D] barselgruppa på tur i fjæra/fjellet eller myra[8D] deeeeven det skulle jeg likt å sedd jah [:D]
jepp her er vi naturmennesker her oppe  heheheh..rart dem ikke forbyr gravide på kafe her også..vi tar jo trossalt en gooooood del plass nå[:D]

Back
Topp