Amming: hvor lenge

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Hvor lenge tenker du at du vil amme så sant det går bra?

Jeg vil gjerne amme en god stund! Ammet storebror til han var 15 mnd gammel og synes det var veldig koselig! Og han fant mye trygghet i det, spesielt ved barnehagestart! Fikk endel reaksjoner da han nærmet seg 1 år på at nå var han vel litt for stor til å få pupp...

så lenge jeg gidder :) tenker jeg kjenner det på meg når det er på tide å stoppe :) hva restn sier bryr jeg meg katta om!

Last edited:
Tja.. begynner nok å trappe ned før jeg begynner å jobbe igjen i februar.. så får vi se hva som føles rett

Vet ikke helt, begynner på jobb i november så håper at melka holder til etter jul når jeg skal være hjemme igjen...

Lengst mulig, men spent på hvordan det blir når jeg starter å jobbe i januar.

Så lenge hun vil, til rundt ett år. Eller lengre hvis hun vil og melka er der. Storebror ville ikke lengre når han var 10mnd.

Tenkte å amme til jeg begynner å jobbe iallefall :) det blir 9 mnd.. (Hvis han vil amme så lenge da..)

Jeg ammet storebror til han var 18 mnd, da var jeg 3 mnd på vei med lillebror. Jeg også fikk reaksjoner så fort han rundet 1 år, rart hvordan det går fra å anbefales til å bli sett rart på sånn over natten. Jeg håper at jeg får ammet til minimum 1 år og så stoppet jeg når det føles naturlig for oss begge, men noe særlig mer enn 1,5 år blir det nok ikke :-)

Jeg ammet storebror til han var 18 mnd, da var jeg 3 mnd på vei med lillebror. Jeg også fikk reaksjoner så fort han rundet 1 år, rart hvordan det går fra å anbefales til å bli sett rart på sånn over natten. Jeg håper at jeg får ammet til minimum 1 år og så stoppet jeg når det føles naturlig for oss begge, men noe særlig mer enn 1,5 år blir det nok ikke :-)

Er vel bare kos å amme så lenge. :) Jeg kan glatt amme så lenge om gutten er interessert. :) Delammet jeg fra seks uker til seks måneder og det var styr fra begynnelse til slutt, så nå SKAL jeg amme lenge. ;)

Lengst mulig. Med førstemann hadde jeg ikke nok melk. Delammet i 9-10 måneder. Da satt han seg opp i fanget, så rart på meg og nektet så da ga jeg opp. Har ikke mer enn akkurat med melk denne gangen, så regner med å slite når jeg begynner å jobbe i januar. Men skulle jeg klare det ammer jeg nok frem til 1,5 år.

Får sjå koss det går, men tenker å amme til eg begynner i jobb på nyåret :)

Får se :) forrige gang fullammet jeg i 4 mnd og da trengte han mer mat ( grøt ) 7 mnd gammel ville han ikke mer i det hele tatt

Ammet storesøster til hun var halvannet år og tenker det samme nå. Fikk mange reaksjoner på at jeg fortsatt ammet etter jeg begynte å jobbe igjen, men det føltes naturlig og riktig for oss. Bryr meg ikke om hva andre måtte mener og ammer så lenge jeg føler det er koselig og riktig :-)

Så lenge jeg klarer.. Sliter med lite melk, så jeg håper jeg klarer meg en god stund til. Har lyst til å amme til hun blir 1 år hvertfall.

Back
Topp