Amming eller flaske?

Har ammet, supplert med ei flaske i ny og ne etter 6 månedersalderen, men det var mest fordi jeg har vært ute på vift (og når melkeproduksjonen gikk skikkelig nedover når jeg prøvde å følge råd til helsesøster om å kutte nattamminga vet 7 måneders alderen... starta igjen, og produksjonen tok seg opp. Moralen er; ikke hør på ammefiendtlige helsesøstre)
 
Jeg har aldri vært noe «melkeku» og i tilegg hatt ennsupergulpe baby. Så har både ammet og gitt erstatning :) nå som han er 7 mnd og spiser mye fast føde får han bare en erstatningsflaske om dagen og det er når han skal legge seg, ellers ammer han eller får vann
 
Flaske her. Kunne aldri faøt meg inn å bruke hele barseltiden med ammetull, så her ble det flaske og babykos[emoji5]
 
1: Fullamming til ca 3-4 mnd, så ble det flaske med mme fra 4,5 måned. Han bare ‘nektet’ en dag å ta puppen, mye styr fra begynnelsen av :(

2: Fullammet fram til 7-8 mnd da mellomste nektet flaske, smokk OG fast føde :wacky: Etter ca 8 mnd begynte han sånn smått å spise fast føde og drikke vann ( amme også da i tillegg) :)

3: Fullammet til ca 5 mnd. Han er snart 11 måneder og ammer litt på dag mens mye på natt. Siste tiden tatt flaske med sugerør . Aldri villet ha smokk:p
 
Ammer. Sonde første 2 mnd, så fullamming.
 
Her går det i flaske da jeg ikke fikk til ammingen! Har babybrezza og det er helt fantstisk :)! På tur har jeg med meg flasker med flytende combiotik og termos med varmt vann til å varme flaskene. Funker supert :)
 
Med eldste gikk vi ganske kjapt over til mme pga sykdom. Mellomste ble stort sett ammet frem til han var nesten ni mnd og yngste ammet jeg til hun ble to.

Jeg foretrakk å amme. Mannen syntes det var fint å kunne delta i matingen med han som fikk flaske, så begge deler har i grunn funket for oss.
 
Eldste ammet jeg i 6 dager, med erstatning etter måltid. Deretter pumpet jeg og gav erstatning ca. 50/50 i 4 mnd :)

Yngste ammet jeg i 3 uker (med noe erstatning innimellom) før han gikk rett over på kun erstatning :)
 
Jeg har både brukt mme og mm, har også donert melk. Men jeg synes mme er best, barnet sover bedre, (mer uthvilt mor), mer mett baby og man viste nøyaktig hvor mye barnet spiste. Så skulle jeg fått en baby til hadde ikke jeg ammet tror jeg. Bare masser smerter, urolige barn som ikke sover dag eller natt er min erfaring :) Så jeg syntes det var mer styr med amming enn flaskemating.
 
Ammer, hun her vil ikke ha flaske så da er det veldig greit:p Men veldig glad for at vi fikk det til:)
 
Første fullammet jeg 4 mnd før vi startet så smått med mat. Nekta pupp etter 8 mnd, da ville han kun ha mat!

Nr 2 vil bare ha pupp. (6 mnd snart) Vil ikke ha mat, flaske eller smokk.... Pupp, pupp, pupp! Håper hun snart vil ha litt mat
 
Eldste fikk flaske, de to minste ammer jeg.
 
Back
Topp