Amming eller flaske?

M

Moderator Eve

Guest
Hvordan mates babyen din? Flaske med morsmelk? Amming? Flaske med erstatning? En kombinasjon? Hva fungerer best for dere?
 
Last edited by a moderator:
Flaske fordi vi ikke fikk til ammingen. Skulle ønske vi amma, mye lettere det enn å drasse med seg kaldt vann, varmt vann, mme, flasker og alt mulig. Nå er han stor så nå spiser han vanlig mat, men om vi får en til en gang så skal jeg ansette en ammeekspert [emoji23] orker ikke dette styret med flasker en gang til
 
Ammer, var omtrent problemfritt helt fra starten av så da ble det det. :)
 
Har ammet/ammer begge mine to og er veldig takknemlig for å ha kunnet gjort det uten problemer.
 
Ammer, fordi frøkna ikke tar flaske. Men og fordi det passer oss best
 
Ammer. Flaske med pumpet melk når jeg er på jobb annenhver uke.
 
Ammer
 
Har vært pumpe mamma til begge mine pga sugesvake barn. Ble etterhvert mme når melkeproduksjonen min ble så liten at de fikk mest mme. På det tidspunktet var jeg også utslitt av pumping (måtte pumpe 2.time for å holde den lille melkeproduksjonen jeg hadde oppe) at det var til det beste for mor og barn.
 
Ja takk begge deler :)
Ammer for det meste, men han trenger litt mer en hva jeg kan tilby så da blir det litt mme også.
 
Flaske fordi vi ikke fikk til ammingen. Skulle ønske vi amma, mye lettere det enn å drasse med seg kaldt vann, varmt vann, mme, flasker og alt mulig. Nå er han stor så nå spiser han vanlig mat, men om vi får en til en gang så skal jeg ansette en ammeekspert [emoji23] orker ikke dette styret med flasker en gang til

Kjenner meg så igjen! Ammingen fungerte ikke med første, så hjelpes så mye jeg har styrt denne gangen for å få det til! Fått masse hjelp. Har ikke nok melk alltid så han får 1-2 flasker mme til dagen, men mye mindre stress en flaske til hvert måltid!
 
Begge fikk flaske. Jeg ville amme, men fikk det ikke til. Mest sannsynlig pga stramt tungebånd, noe jeg fikk vite da yngste var 6 mnd og eldste var 18 mnd [emoji849] Skulle ønske jeg visste om stramt tungebånd før barna var født.
 
Ammer.

Men delammet de første 8 ukene før ammingen løsnet.
 
Ammer, men han får flaske med mm når jeg er på jobb:)
 
Flaske begge to da jeg ikke fikk til ammingen. Var bestemt på å få det til denne gangen da det var helt grusomt sist med flaskene men etter mye jobbing med amming flasking og pumping fikk jeg det fortsatt ikke til.
 
Nr 1 -
1- 4 mnd fullamming
4 - 6 mnd delamming pluss mme
Fra 6 mnd kun mme

Nr 2 -
1 mnd fullamming
1 - 2 mnd delamming pluss mme
Fra 2 mnd kun mme
 
Nr 1 ammet jeg til var 18 mnd

Nr 2 flaske, klarte ikke ta brystet pga stramt tungebånd
 
Back
Topp