Amming, dere med flere barn..

Gullskatten

Forelsket i forumet
Noen som sleit med amming første gang, men som fikk det til neste gang?!

Det lurer jeg og på. Her gikk det ok etterhvert, men fikk aldri helt dreisen på det. Noe kan nok tilskrives at jenta var prematur og dermed sugesvak. Pumpa om amma i 4 mnd før jeg gav opp.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

nope, 1. ammet jeg fult i 1,5mnd, og så mye jeg klarte til hu var 4 mnd, da var d stopp.. Med nr 2 varte d bare i 3 mnd å før d var melkestopp.... Håper VIRKELIG det skal gå bedre denne gang!

Jeg fullammet begge i drøye 4 mnd og deretter delamming til de var litt over året. Det gikk med andre ord fint, men jeg synes egentlig det var et styr.. Jeg var aldri helt komfortabel med ammingen og det sluttet aldri å gjøre litt vondt på den ene siden.
Jeg regner med at jeg kommer til å amme denne gang også, men jeg håper det går bedre. At det går litt mer av seg selv, uten styr og at det ikke er ubehagelig på den ene siden. Egentlig tror jeg at jeg hadde trøske på den ene siden som jeg aldri ble helt kvitt.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Jeg fikk det heller ikke til med første og håper det går bedre denne gangen (er litt mer forberedt og vet hvor jeg skal be jordmødrene dra om de starter samme styret som sist).
Men vet av flere som slet med amming på første, som fikk det til uten problemer på nr. 2 - så jeg har forhåpninger :)

Fikk det til første gang, men andre gang måtte jeg både amme og gi mme.. Hun slet med kvalme de første dagene og fikk ikke til å suge skikkelig/var ikke interessert. Fikk heller ikke skikkelig oppfølging på sykehuset siden jeg hadde valgt familierom. Da hadde jeg ikke rett på hjelp lenger tydligvis...... Melken mkn gjorde henne hvertfall ikke mett og fornøyd så da måtte jeg gi flaske etter ammingen. Denne gangen skal jeg få det til!

Sent from my iPhone using BV Forum

Her har det stort sett gått greit etter at jeg har kommet hjem fra sykehuset og i noen mnd, men så har det stoppet opp. Det er ulempen med babyer som sover godt på natta! Det blir litt stopp i produksjonen og dermed måtte jeg gå over til flaske. Med sistemann styra de fælt på sykehuset og endte opp med å gi henne for mye mme. Ble aldri skikk på amminga etter det, så denne gangen skal jeg ta styringa selv :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp