amming av "store" barn

Det anbefales å amme til ungen er minst 12 mnd, helst 24...

Så hvis noen syns de vet bedre enn WHO, la dem tro det ;)

Om man får til ammingen, og man vil og kan, hvorfor la være da? Det er vel din buisness vel ;)

Vesla er 16 måneder og får enda pupp. I det siste har hun til og med vært puppegal og gravd nedi utrigningen uansett hvor vi er, og jeg bare sier "nei du får vente med melk til vi kommer hjem", for det er lite aktuelt å amme mens jeg triller matvogna rundt i butikken som jeg gjorde nå sist!!

De skal jo ikke ha kumelk før de er 12 mnd.
Dvs at de får morsmelk, eller erstatning for morsmelk, frem til da.

Jentene våre er like gamle, og jeg ammer også enda. Men kun hjemme, morgen og kveld, i mørkt, stille rom.

Er rart det der:
De første 6 mnd får man kommentarer dersom man ikke ammer.
Men så snart babyen er over 8 mnd, får man masse reaksjoner på at man ammer eeeeeeeeeeenda[8|]

Absolutt ikke! Syns man skal amme så lenge man selv syns det er naturlig. Er jo en kosestund for mor og barn og når de er rundt året så er det jo ikke snakk om så mye uansett. Personlig ville jeg nok ikke ammet på kafe og sånt når barnet var så stort, men morgen/kveldspuppen skjemmer da ingen! [:)]

Synes absolutt IKKE det er stort..

Jeg ammer snuppa mi som blir 10 mnd i morra ennå...
Morgen, dag, dag, dag, kveld, natt, natt og natt.... Haha! det er 8 ganger i døgnet ennå det...[8D][8D]
Og jeg ammer like fullt offentlig som privat..

ORIGINAL: Oline V2

De skal jo ikke ha kumelk før de er 12 mnd.
Dvs at de får morsmelk, eller erstatning for morsmelk, frem til da.

Jentene våre er like gamle, og jeg ammer også enda. Men kun hjemme, morgen og kveld, i mørkt, stille rom.

Er rart det der:
De første 6 mnd får man kommentarer dersom man ikke ammer.
Men så snart babyen er over 8 mnd, får man masse reaksjoner på at man ammer eeeeeeeeeeenda[8|]

Det der syns jeg er snodig også!!
Spesielt mora mi ser på meg som verdens merkeligste menneske siden jeg ammer enda. Hu har mast lenge på at jeg bare må gi flaske, for det er jo sååå mye enklere[8|]
Jeg føler egentlg at hun syns det er ekkelt at jeg ammer enda.

Jeg ammer mest hjemme, og aldri offentlig lenger. Blir som regel morgen, kveld og en gang midt på dagen.

Jeg fortsetter selvfølgelig så lenge jeg syns det er ok for oss, lurte bare på hva folk generelt mener[:)]

husker me nr to så begynte masse folk å komentere at nu er han vell forstor til å ammes ol. da va han 6 månd men stor for alderen[8|]
1 mann sluttet å ammes en uke før ettårs dagen, da smakte vist melka stygt, var da gravid me nr to. nr to ammet jeg til han var ca 20 månder. å snuppa e 6 månder nu å ammes fortsatt[:)]
jeg synes man skal amme så lenge mor/barn synes det er greit[:)]

De anbefaler amming til barnet er 2 år og ihvertfall det første året så syns du bare skal heve deg over det de andre sier. Merket det selv jeg. Ammet guttene mine til de var 17 og 18 mnd.

nei er du gal!!
blir noe annet når hun nærmer seg 2[:)]

Jeg ammer fortsatt, og her er mini 15 mnd, men nå anbefalte legen min at jeg må slutte me ammingen, pga prevensjon...[>:] hmmm, liker ikke[:'(]

Jeg ammet vel til snuppa var ca 19 mnd.

Når folk begynte å gnåle om at hun var stor osv (spesielt mamma og pappa) så sa jeg at jo mer de maste om at jeg skulle slutte, jo lenger kom jeg til å holde på...

Jeg har ammet i ett år og kommer til å fortsette så lenge det er etterspørsel. Veldig greit i disse dager som det er tenner på gang for eksempel, vil ikke ha noe særlig mat men pupp er populært.
Ammer morgen og kveld og noen dager opptill 5-6 ganger imellom, andre dager, når jeg er på skolen for eksempel eller jobber, blir det ikke så mye. Gjemmer meg ikke bevisst bort men ser an hvem jeg er sammen med og hvor vi er. Handler mer om å ikke bli forstyrret enn å ikke sjenere noen...

Får noen kommentarer iblant om at "nå er det vel på tide å gi seg",
men de preller av som vann på den berømte gåsa[:D]

Kjør på du!!

gutten min er 10 mnd om noen dager!! jeg ammer enda jeg[:D]
men merker at en del syns det er rart[:-]

Back
Topp