amming av "store" barn

~FrkNovember~

Gift med forumet
Jenta mi er 10,5 mnd, og jeg ammer henne enda. Det er helt naturlig for oss, og fortsetter nok en stund til.
Men i det siste har jeg fått endel reaksjoner på dette, at folk lurer på om jeg ikke snart skal avvenne henne nå, og merker de syns det er rart at jeg ammer enda.
Hva mener dere? For stor til å ammes når hun nærmer seg året?

personlig hadde jeg nok vendt av med amming før hun var året.men så lenge det funker for dere så syns jeg at dere skal forsette[:)]

hvor mye ammer du a??

min gutt er over 14mnd og jeg ammer enda. blir slutte til sommern om han sselv ikke vil slutte før[:)]

*lister meg stille ut igjen, om noen mener 10 mnd er stort* [8D]

Hvis du fortsatt har lyst til å amme synes jeg du kan drite langt i hva andre sier. Det er heeeelt opp til deg. Jeg synes ikke 10,5 mnd var så veldig "stort". Jeg skulle gjerne ammet minstemann til han var året, men har mistet melka[&o]

gullet vårt fyller ett år i april og jeg ammer kun dagtid nå...har sakte man sikkert kuttet ut både mårra-puppen og kvelds-puppen. tenker å fortsette slik så lenge jeg har ork rett og slett.. ikke tenk på hva alle andre sier, er jo ditt barn,- dermed ditt valg![:)]

Nei, synes ikke hun er for stor til å bli ammet fortsatt[:)]. Er jo anbefalt å amme til de er ett år[:)]

absolutt ikke[:)][:)]  om man selv vil og har melk så amme[:)]  hadde ammet enda jeg også hadde det ikke vert for medisinene jeg har begynnt på.  synes det var kjempe kos og et sterkt bånd til barnet[:D]ordentlig kose stund[:D]

ORIGINAL: *Meya*

Nå ble jg nysgjerrig [8|][8D]

Jeg syns du skal gjøre akkurat som du vil! Det er en personlig sak, og man bør gjøre det som føles rett for seg selv. Jeg hadde ikke rynket på nesen om jeg så deg, selv om jeg personlig sluttet å amme da hun var rundt 6-7 mnd. Da ble det rett og slett naturlig for meg (og henne!) og slutte! [:)] ... Nå savner jeg det selvfølgelig ekstremt mye! [;)]

Jeg ammet til jenta mi var 18 mnd, men etter at hun begynte med fast føde følte jeg at amminga ble mer privat. Hun trengte ikke nødvendigvis å få pupp når vi var ute blant folk..hun kunne heller få frukt e.l Amminga tok jeg meg mest av hjemme.[:)]
Hva andre gjør reagerer jeg ikke på. Om du ammer barnet ditt når hun er 10,5 mnd synes jeg er bare flott[:)]

ORIGINAL: Arianne SmartASS

Meya ammer enda[8D]

Det er da til og med anbefalt til 2år, så kjør på du![:)]

Nesjda, det gjør jeg vel ikke!

[:D]

Jeg ammer jenta mi på litt over året enda! Jeg driter i hva folk synes om det, og det synes jeg du og skal gjøre[:)]

ORIGINAL: KathMor

Trodde det var almen kjent her inne at jeg ammet en av ungene i 4,5 år hehe... Eldste ble ammet i 2,5 år, ett år ammet jeg de to eldste sammen, men lillemor slutta etter bare 16 mnd.

Du bør gjøre hva som er best for deg og ditt barn, hva andre mener betyr vel ikke så mye.[:D]

Jeg ammet Nina til hun var 15 mnd jeg.. Da måtte jeg slutte av medisinske grunner..
Men var mest kos på morgen/kveld de siste 4 mnd da.. Men for oss var det helt riktig!

Jeg hadde personlig ikke klart det, men jeg likte ikke amminga i det hele tatt da. MEN syns ikke at det er rart, og hun er ikke for stor til å ammes[:)] Jeg har stor respekt for de som klarer å amme barna sine til de er både 1 år og eldre :)

Trodde det var almen kjent her inne at jeg ammet en av ungene i 4,5 år hehe... Eldste ble ammet i 2,5 år, ett år ammet jeg de to eldste sammen, men lillemor slutta etter bare 16 mnd.

OI [8|][8D] 4.5 år - ikke det at det er noen bisniss sånn sett - men ser bare for meg at det må se litt rart ut (ikke frekt ment!) OG jøsses som hadde melk så lenge!

OI [8|][8D] 4.5 år - ikke det at det er noen bisniss sånn sett - men ser bare for meg at det må se litt rart ut (ikke frekt ment!) OG jøsses som hadde melk så lenge!

Jeg hadde melk i ett halvår til, men det var sikkert fordi jeg var gravid.

Han var aldri interessert i å få melk ute etter at han ble ett- 1,5 år gammel da.

Back
Topp