Amming av 3 åring

Syns det var veldig lenge.. Spesielt for min del, men godt at alle er forskjellige :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja jeg et veldig for amming jeg også. Slet med ammingen helt til hun var 4mnd. Alle sa jeg skulle kaste inn håndklet, men jeg gav meg ikke. Ammer enda til alle måltider, nå er hun 9mnd:D
Så bra :)

Vi plagdes også veldig. Ammet på dagen til 3 måneder, da ga jeg opp og fullpumpet til 9 måneder. Ammet på natta da. Morsmelk skulle hun ha pga kumelksallergi, morsmelk kan nemlig bidra til at barnet vokser allergien av seg. Ser jammen ut til at hun gjør nettopp det :)

Så bra :)

Vi plagdes også veldig. Ammet på dagen til 3 måneder, da ga jeg opp og fullpumpet til 9 måneder. Ammet på natta da. Morsmelk skulle hun ha pga kumelksallergi, morsmelk kan nemlig bidra til at barnet vokser allergien av seg. Ser jammen ut til at hun gjør nettopp det :)
Oi stor respekt for at du orket å pumpe i 9 mnd:o måtte gjøre det den første tiden pga hun var prematur. Det var virkelig slitsomt.. Så bra hun vokser det av seg!:) ingenting er bedre enn det:)

Jeg kunne ønske jeg kunne ammet lenger, men jeg måtte slutte da Lillebror var 21 måneder.
Han tåler ikke kumelk, så det hadde vært veldig betryggende om han kunne fått fra meg enda litt lenger. Nå er han fylt 2 år og det er selvsagt rart å se for seg at jeg fortsatt skulle ammet han, selvom det ikke er så veldig lenge siden jeg avsluttet. Jeg tror det er ganske umulig å se for seg hvordan det er å amme stora barn før man faktisk har gjort det.
Eldste sluttet ved 14 måneder, da ville han ikke ha mer, og spiste veldig godt med annet føde og tålte alt.
Minstemann ble i praksis fullammet til han var nærmere ett år, da han var meget sparsom på inntak av annen mat.
Og han vokste som bare det han, så det er ganske tydelig at det er fult av næringsstoffer i morsmelken også etter at babyen er 6 måneder gammel.

Mine har sluttet av seg seg før de har fylt året, jeg hadde gjerne fortsatt... så lenge det hadde føltes naturlig hadde jeg ikke brydd meg om hva andre mente..

Nå er min bare 3,5 mnd, så det er vanskelig å se for meg hvor lenge jeg kommer til å amme. Til han mister interessen, regner jeg med. Synes det er litt rart med 2-åringer som ammes offentlig, hvis om både jeg og baby fortsatt finner kos i det når han blir så gammel kommer jeg nok til å begrense det til når vi er hjemme og i sengen.

Tja hver sin sak og smak :p

Jeg ammet til lille var over året, men han hadde nok kost seg med pupp enda om han hadde fått :p

Jeg sluttet da siden det føltes naturlig mtp overgang til vanlig kosthold.

Bra for dem! Jeg ser ikke for meg at vi hadde opprettholdt det i tre år, men supert å kunne amme lenge - skulle gjerne kunne gjort det selv, men her sluttet han tvert av egen vilje.

Tror jeg ville følt det ubehagelig å amme en på 2-3 år. Om jeg fortsatt produserer melk på den tiden kan jeg heller se for meg pumping og flaske :)

man må jo få gjøre som man vil der, men husker jeg leste en artikkel engang om en som ammet en 8-åring :o DET syns jeg er ekkelt....

Jeg ammet faktisk til hun var 3 år, men på slutten var det jo bare littegrann på kvelden.

Men fram til hun var to og et halvt år ammet jeg henne flere ganger om dagen: om morgenen før bhg, når vi kom hjem igjen og til kvelds. Og på helg fikk hun alltid litt før hun tok luren sin.
Jeg tror detter spesielt viktig å amme når ungen begynner i barnehage og gjerne det første året i barnehagen.

Jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor folk gidder å bruke energi på å irritere seg over eller syns amming av større barn er ekkelt..

Så god kveld norge og syns det så koselig ut jeg! Overhode ikke ekkelt. Litt uvanlig å amme så lenge kanskje men det er jo bare deres valg, ingen andre som har noe med det å gjøre!

Back
Topp