Amming av 3 åring

2014frø

Februar2014's Miss Positiv❤️
VIP
Marianne Aulie ammer fortsatt 3åringen sinO.o Jeg kunne personlig aldri gjort det selv:o synes det går en grense når ungen kommer bort selv og forsyner seg.
Har dere ammet/ammer lenge?

Ammet sønnen min i 15 mnd :) Men kunne nok ha ammet til han var 2 år hvis han ville! :)

Hehe, synes 3 er litt lenge. Men ammet til 18 måneder og da kunne han lett forsyne seg selv ;)

Ja altså mi er 9mnd og klarer nesten forsyne seg selv:p så var kanskje litt feil skrevet. Men tenker mer på når en er ute offentlig og barnet kommer gående bort og drar ned toppen fordi den vil ha melkO.o

Jeg ammet eldste til hun var ca 18 mnd og yngste til 21 mnd. Jeg har en grense på 2 år og jeg ville ikke ammet lenger enn det, men folk har forskjellige grenser og tanker så da forholder man seg til forskjellige alderstrinn også.

Jeg ammet eldste til hun var ca 18 mnd og yngste til 21 mnd. Jeg har en grense på 2 år og jeg ville ikke ammet lenger enn det, men folk har forskjellige grenser og tanker så da forholder man seg til forskjellige alderstrinn også.
Hvor mange ganger til dagen ammet du da?

Ikke vår sak. Og dama er vel oppegående nok til både å gi ungen normal mat også (altså blir dette et kose-supplement).
Bortsett fra det er jenta 2,5 år. Ikke 3. Kjenner flere som har gitt barna kosepupp i to års alderen.

Og på lik linje med at jeg syns det var voldsomt irriterende med folk som mente noe om min manglende amming av barn (medisinsk problem) syns jeg ikke vi skal mene så mye om dette.

Syntes ikke det er min sak:)
Ikke vår sak. Og dama er vel oppegående nok til både å gi ungen normal mat også (altså blir dette et kose-supplement).
Bortsett fra det er jenta 2,5 år. Ikke 3. Kjenner flere som har gitt barna kosepupp i to års alderen.

Og på lik linje med at jeg syns det var voldsomt irriterende med folk som mente noe om min manglende amming av barn (medisinsk problem) syns jeg ikke vi skal mene så mye om dette.
Helt enig i at det ikke er vår sak. Det er jo opp til hver enkel. Nå skrev jeg dette for å høre om andre gjorde det/ eller har gjort det. Og at jeg personlig ikke hadde gjort det.

Syntes det er altfor lenge. Og enig med hun som sier 2 år også er for gammelt . De spiser jo da fint all mat , så amming blir unødvendig . Mener det samme om tåteflaske da. Barn over to-tre år har ikke behov for flaske heller :)

Noen ammer jo lengre av medisinske grunner da... Så blir feil å dømme kun på alder...

Da tenker jeg på at barnet f.eks har store matallergier eller har noen veksproblemer eller noe sånt da?
Er vel begrenset hvor mye næringsstoffer melken innrholder etterhvert. Mye av antistoffene forsvinner jo allerede etter 6mnd:o tror ikke melken kan hjelpe særlig på dårlig vekt oppgang i den alderen heller. Tenker mer at det blir gjort pga kosen. Men mulig jeg tar feil:p

Er vel begrenset hvor mye næringsstoffer melken innrholder etterhvert. Mye av antistoffene forsvinner jo allerede etter 6mnd:eek: tror ikke melken kan hjelpe særlig på dårlig vekt oppgang i den alderen heller. Tenker mer at det blir gjort pga kosen. Men mulig jeg tar feil:p

Ja, det er jo for de fleste pga kosen, men HVIS det skulle vært av noe spesiell medisinsk grunn så kanskje det er noe sånt i forhold til næring osv?
Men for meg er det helt feil å amme friske 2 og 3 åringer :p

Det er for babyer :P

Back
Topp