Ammetips!

Marit W.L

Andre møte med forumet
Lillejenta spiser fint om natta og stort sett på dagen, men kan være ganske grinete og utålmodig på formiddagen og kvelden. Tidligere har dette ført til at hun bare har spist bittelitt i gangen på disse tidene og vi har da gitt henne tillegg på flaske.(Én om formiddagen og én om kvelden.) Min opplevelse var at jeg ikke manglet melk, men at hun av en eller annen grunn ikke var fornøyd. Hun kunne suge litt, bli sutrete, suge litt igjen, bli sutrete igjen...Lillejenta elsker vugging og tilfeldig fant jeg ut at det fungerer kjempefint å amme samtidig som jeg står/går/vugger! Faktisk så bra at det nå har gått en uke siden sist vi ga på flaske! Både lillejenta og mor er veldig fornøyde! :)

Er det flere som gjør dette? Googlet litt, men kunne ikke finne noe om det. Og er det noen som har noen tanker om hvorfor hun blir sutrete? Kan hun ha vondt i magen som gir seg når jeg vugger?
 
Jeg ammer ikke. Men venninna mi som også har en som er like gammel ammer, og gjør det samme som deg :) Altså vugger mens hun ammer :)
 
Gjorde dette et par ganger med storebror, men husker ikke om det var for å roe han eller fordi jeg prøvde å bli ferdig med noe :p
Snuppa pleier også å blir litt sutrete og slippe taket hele tiden som du sier på formiddagen og kvelden, men dette er fordi hun er trøtt. Prøver å amme henne et par ganger selv om hun tuller, og så legger jeg henne ned i fred med smokken. Sovner innen 5min :)
 
Sniker fra juni. Jeg måtte bedrive gående amming med vesla i går, tror hun hadde veldig mageknip, og eneste som hjalp var å bære henne mens hun fikk mat. Hadde ikke testet det før, var bare ett forsøk i ren desperasjon, men funket jo gull :) Gikk fra å gråte så heftig at hun hyperventilerte og ikke fikk til å ta puppen, til å sovne i armene mine etter ett kvarters gående amming...
 
Vi gjør det innimellom :) ikke alltid han finner helt roen når vi sitter, så må opp og gå et par minutter til han roer seg og får tak, så kan vi sette oss igjen! Funker veldig bra her :)
 
Jeg er helt fascinert over virkningen det har hatt på lillejenta. Nå er jo alt fryd og gammen! :) Særlig når bæsjebleien omsider kom i dag som en siste bekreftelse på at hun får i seg nok mat uten NAN!;-)

Hun har heller ikke vært noen ivrig dagsover, men de siste dagene har også dette gått fint! En heldig effekt av kombinert byssing og amming er jo at hun blir veldig søvnig og goddemt!;-)
 
Back
Topp