Ammetilbehør

Har kjøpt to billige amme-bh'er fra Kappahl (vet jo ikke hvilken størrelse jeg ender opp med, så kjøpte en størrelse større enn nå), en pakke engangsammeinnlegg (lekker litt allerede), to par ullinnlegg og brystvortesalve. Og brystpumpe og flaskesterilisator, men det har jeg fått av en i familien.. Hadde det ikke vært for det hadde jeg ventet og sett ann behovet. Kusinen min har forresten sydd ammepute til meg, og den bruker jeg allerede som gravidpute om natta ;)

Jøss...var jo en del utstyr allerede gitt!

Hvilke typer engangsammeinnlegg anbefaler dere? Noen som ikke klistrer seg fast i brystvorten.

Har kjøpt en ammepute og 5 flasker i forskjellige størrelser. Får ikke amme pga noen medisiner jeg går på.

Har kun kjøpt Doomoo ammepute, og en pakke med engangsammeinnlegg som jeg fant til halv pris. Og fått en haug med ammebh'er av ei venninne som jeg håper passer, de var fortsatt for store nå så passer forhåpentligvis når melka kommer :) Skal kjøpe noen ammetopper når det nermer seg, og ammeinnlegg i ull, men vet ikke helt hvor enda, noen som har noen å anbefale?

Kjøpt Medela brystpumpe, en ammebh og det er det egentlig! :) Venter enda på endelig størrelse på brystene, så avventer flere inntil videre. Har fått anbefalt enten ullrik eller nøstebarn som ullinnlegg, eller faktisk bambus som alternativ fra jordmor, så får se hva vi ender med.

Kjøpte gravid/ammepute... Den var deeeeeilig å sove med! Men mannen syns også det.. Så nå vil han også ha den som pute

Kjøpte gravid/ammepute... Den var deeeeeilig å sove med! Men mannen syns også det.. Så nå vil han også ha den som pute
Hehe, samboeren kjøpte gravidpute til meg etter at jeg hadde spurt om han kunne gjøre det. Han svarte med at det er jo skilsmissepute, men han kom hjem med den. Og på natt nr 2 da jeg var på jobb og han sov med puta så var han blitt veldig glad i puta. Nå prøver han å si at vi må dele på den :p Men han får klare svar tilbake om at den er for å støtte opp ifht bekkenet og magen. Han har til og med gitt puta navn, Kåre heter puta... Så han spør meg ofte, skal du sove meg Kåre? Hehe.. Litt sånn intern greie...

Jeg har ikke kjøpt noe enda, men _skal_ kjøpe ammebh-er fra HM, topakning, ammeinnlegg trengte jeg aldri sist, får vel noen i apotekspakken også?
Sånn tilfelle jeg strever skal jeg også ha et par flasker klare + noen små kartonger med nan. Det hadde jeg ikke sist, men melken kom så sent hos meg så vi måtte ut å kjøpe og sterilisere, unødvendig stress.

Pumpe tror jeg ikke jeg kjøper før jeg ser om jeg får behov for det. Blir i tilfelle manuell, synes den "suger" bedre ...

Hehe, samboeren kjøpte gravidpute til meg etter at jeg hadde spurt om han kunne gjøre det. Han svarte med at det er jo skilsmissepute, men han kom hjem med den. Og på natt nr 2 da jeg var på jobb og han sov med puta så var han blitt veldig glad i puta. Nå prøver han å si at vi må dele på den :p Men han får klare svar tilbake om at den er for å støtte opp ifht bekkenet og magen. Han har til og med gitt puta navn, Kåre heter puta... Så han spør meg ofte, skal du sove meg Kåre? Hehe.. Litt sånn intern greie...
Haha, ja han hadde også fått med seg at det var skilsmissepute.. Men han måtte innrømme at han var sjalu på meg som sov med puta.. Så når jeg sto opp i dag så forsvant den kjapt til han :P

Nå har jeg akkurat vært og hentet apotekspakken fra Apotek1, og der følger det med en rabattkode til nettbutikken deres på 30%, så da bestiller jeg mam sin manuelle brystpumpe derfra :)

Nå har jeg akkurat vært og hentet apotekspakken fra Apotek1, og der følger det med en rabattkode til nettbutikken deres på 30%, så da bestiller jeg mam sin manuelle brystpumpe derfra :)
Jeg har ikke helt sjekket så nøye hva som er oppi alle pakkene :p Men kanskje lurt å sjekke det litt nøyere.. Har hentet alt jeg har bestilt utenom liberopakka som jeg fikk hentelapp på i dag.. Meldte meg inn i den på søndag/mandag, så lappen kom fort..

Jeg har fått hentet alt nå :) (4 pakker)

Kort oppsummert;
2 pk libero newborn bleier
Små-pakker med pampersbleier
2 tåteflasker, en fra mam og en fra avent
nattbind og dagbind
vognleke
bleieposer
3 smokker
2 pk våtservietter
Gravid kosttilskudd
1 pk tørrservietter
flere ulike ammeinnlegg
en haug med prøver på stellekremer, salver, oljer, shampo, brystsalver osv

Hm.. Husker ikke at jeg fikk en sånn rabattkode? Men er en stund siden jeg hentet, kanskje jeg ikke så nøye nok. Jaja :)

Skriv inn "litenspire" i nettbutikken :)
Tusen takk! Jeg prøvde nå å bestille avent elektrisk brystpumpe, men da fikk jeg ikke brukt rabatten. Gjelder kanskje ikke alle varer. Får følge med og se om jeg kommer over noen rabatter på den pumpen etterhvert :)

Back
Topp