Ammetilbehør

Mami15

Englemamma 14 <3, jentemamma15 <3
Oktoberskattene 2015
Hva kjøper dere før babyen blir født? Flaske, pumpe, ammeinnlegg, ammebh, ammepute ect? Og hvor mye ?
Ønsker å amme, og skal prøve så godt jeg kan å få det til! Men noen får det jo ikke til! Så hva trenger man egentlig ?

Ammeinnlegg, et par ammebher og brystcreme (lanolin). Vanskelig å vite størrelse på bh, så trenger ikke hamstre inn en hel haug med det første. Fordel å gå opp et par størrelser uansett. Resten av "utstyret" kan man se an. Er det spreng går det an å håndmelke.

Har kjøpt ei rimelig ammepute å fått ei eletrisk brystpumpe av mi svigerinne. Amme bh kjøper jeg ikke før melka er på plass å vet hvor stor bh jeg trenger!:-P alt annet kjøper vi med behov etter fødsel tenkte vi!:-)

Bor et stykke unna type babybutikker.. Så om behovet for typisk babybutikk utstyr kommer så må jeg et stykke. Litt minus med å bo på bygda :P men har heller ikke lyst til å bruke unødvendig med penger på utstyr jeg ikke trenger :P

Har kjøpt håndpumpe, amme innlegg, ett par flasker, krem til brystvortene, selvom jeg ikke brukte krem så mye sist. Også har jeg bestilt to ammebher til å sove med om natten. På dagtid bruker jeg vanlige bher.

Jeg har ikke kjøpt inn noe annet enn amme innlegg som jeg fikk gratis og en pakke jeg kjøpte i tyrkia :P Jeg venter til august, ellers føler jeg at jeg har handlet inn alt og sitter bare å venter :P

Her har æ brukt ammebh i flere måneder, eneste æ syns e behagelig nok...men ska æ flere enn d æ har no, men d vente æ med til etter at melka har stabilisert seg så æ får rett størrelse... har 2stk no, men tenkd æ ihvertfall må ha to til, med tanke at man bruke dem dag og natt, itillegg til at æ opplevde ett par ganga med storesøster at d rant melk under amming osv sånn at d måtte skiftes løpa dagen... ellers e ammeinnlegg i hus, måtte brukt i flere mnd d også pga at d e lekk... og pumpe e kjøpt... flaske e i hus allerede etter storesøster...

Jeg kjøper inn en pakke ammeinnlegg før babyen blir født, og det er vel det denne gangen. Har et par ammebher fra sist som jeg bruker i starten, har ikke lyst til å kjøpe nye før etter to uker. Vet av erfaring at størrelsen min kan endre seg mye. Jeg skal 100% sikkert amme, men har ikke behov for så mye utstyr til det.

Har dere apotek i nærheten da? For hvis det skulle dukke opp behov for salver eller brystpumpe, så selger de det på apoteket, du trenger ikke barneutstyrsbutikk. :)

Et av det beste kjøpet mitt sust var melkeoppsamlere! Utrolig kjekt og var helt avhengig av å ha det på det brystet jeg ikke ammet fra. Hvis ikke ble jeg kliss våt igjennom tredobbelt ammeinnlegg ;) og pumpe brukte jeg mye når jeg hadde spreng og babyen var mett :)

Jeg kjøper inn en pakke ammeinnlegg før babyen blir født, og det er vel det denne gangen. Har et par ammebher fra sist som jeg bruker i starten, har ikke lyst til å kjøpe nye før etter to uker. Vet av erfaring at størrelsen min kan endre seg mye. Jeg skal 100% sikkert amme, men har ikke behov for så mye utstyr til det.

Har dere apotek i nærheten da? For hvis det skulle dukke opp behov for salver eller brystpumpe, så selger de det på apoteket, du trenger ikke barneutstyrsbutikk. :)
Vi har apotek og div kleskjeder som jeg kan få tak i ammebh på, så helt hjelpeløs blir jeg ikke. Men det er elles lite utstyr å få tak i her :P

Hva kjøper dere før babyen blir født? Flaske, pumpe, ammeinnlegg, ammebh, ammepute ect? Og hvor mye ?
Ønsker å amme, og skal prøve så godt jeg kan å få det til! Men noen får det jo ikke til! Så hva trenger man egentlig ?
Har alt på lista di ;) Jeg har tenkt å amme, men at samboeren kan være alene hjemme med ungen en kveld om jeg har lyst å være med venninner. Så har kjøpt inn pumpe med utstyr. Flasker ( kjøpte 2 stk av 2 pk, fikk billig), så fikk jeg med noen små flasker med pumpa og en flaske i den ene apotekpakka. Kjøpte ammepute, i ettertid fikk jeg tilbud om å få ammeputa til eksen til svigerfar. Ammebher er behagelige, hvert fall noen av dem, så jeg bruker dem alt nå. Ammeinnlegg, jeg kjøpte i ull. Brukte de 2 dager ( fikk så sinnssykt ubehagelig kløe at jeg fikk strekkmerker på puppene...), bytta da til engangs fra apoteket og de er jeg fornøyd med. Fikk med 3 ammesingletter når jeg kjøpte noen brukte gravidklær i begynnelsen av svangerskapet, regner med de vil passe. Hvis ikke så får jeg kjøpe noen nye.

Kjøp ammesinglett, for da har du noe å hå på når det kommer til størrelsen å brystene i starten :) så kan du kjøpt bh mår melka setter inn ;)

Jeg har kjøpt ull og engangs ammeinnlegg, brystkrem og en amnebh. Har også kjøpt en flaske. Resten tenker jeg å vente med til jeg ser behov :)

Har en gravidpute som fungerer som ammepute også. Ellers har jeg fått råd om tre sett med tynne ammeinnlegg i ull og så tre tykke i bomull å ha på utsiden. Tenker å skaffe elektrisk pumpe og ammebh når jeg ser melka komme eller når jeg er i permisjon. Ellers ser jeg for at noen ammetopper og kjoler må det bli.

Har ammepute, pumpe, flasker og amme bher. Dette er nr 3, så vet jeg ikke får noe problemer med amminga... Jeg har ingen problemer med å pumpe, så flasker har jeg for å kunne dra på butikken uten babyen f. Eks

Vi har apotek og div kleskjeder som jeg kan få tak i ammebh på, så helt hjelpeløs blir jeg ikke. Men det er elles lite utstyr å få tak i her :p
Apotek og butikk som selger bh holder lenge når det er amming det er snakk om altså, sikkert litt verre med resten av babyutstyret. Når det gjelder amming så er det veldig få problemer som er avhengige av så mye som kan kjøpes. Det er f.eks. veldig mye nyttigere å forebygge sårhet enn å kjøpe salver, eller gud forby skjold, før fødsel. Og veldig mye viktigere å ha telefonnummer til ammehjelpen enn å ha en babyutstyrsbutikk. :)

Her er pumpe, fullt sett med flasker, steriliseringsmaskin, flaskevarmer, ammepute, etc. i hus. Innlegg og BH`er får komme senere :)

Ammepute, elektrisk brystpumpe (syntes manuell var et slit sist :p ), litt flasker og ammeinnlegg står på handlelisten. Har kjøpt tre billige ammebher fra ebay som jeg kan ha i begynnelsen, så kjøper jeg flere etterhvert som jeg vet hvilken str jeg blir :)

Back
Topp