Ammete - erfaringer?

123Kjør!

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Noen som har erfaringer å dele etter å ha brukt ammete? Er det bare tull, eller hjelper det? Hvordan hjelper det? Mer melk, mindre magesmerter hos baby, påvirker utdrivningrefleksen...? Hvor lang tid tok det før dere merket endringer etter dere begynte med teen?

Jeg sliter litt med sen utdrivningsrefleks og en til tider utålmodig jente, så har i dag begynt med ammete for å se om det hjelper :) Den ene brystet produserer dessuten litt lite melk nå virker det som, hun vil nesten ikke suge fra det lengre, for hun får så lite igjen for strevet :p Hun legger på seg som hun skal, så jeg har hatt nok melk totalt sett fram til nå i alle fall (fullammer og hun er ca 3,5 mnd), men er redd produksjonen skal gå ned slik som hun styrer for tida :( Håper ammete kan hjelpe noe, men er litt skeptsik merker jeg!

Har et sterkt ønske om å fullamme en stund til, og fortsette ammingen etter at vi introduserer grøt også, men er redd hun ikke vil mer når hun ikke er så sulten lenger. Den ene gutten min var litt lik søsteren sin, og han nektet å amme mer ved ca 8 mnds alder. Da gadd han rett og slett ikke å jobbe for maten mer :p (prøvde ikke ammete med han).
 
Har drukket mye ammete. Da lillebror var innlagt på sykehuset før jul ble han sondematet så jeg pumpet og pga alt stresset mistet jeg mye melk. Da hjalp det veldig når jeg drakk teen jevnlig og de hadde det til og med på barneavdelingen der så de har nok erfaring med god effekt av den :)
 
Har drukket mye ammete. Da lillebror var innlagt på sykehuset før jul ble han sondematet så jeg pumpet og pga alt stresset mistet jeg mye melk. Da hjalp det veldig når jeg drakk teen jevnlig og de hadde det til og med på barneavdelingen der så de har nok erfaring med god effekt av den :)
Hvilken te bruker du? Er det et fett hvilken vi velger, eller er noen typer bedre enn andre? Jeg har kjøpt en grønn pose på en helsekostbutikk, Det står KlosterUrter og Amme te utenpå posen, og den smaker godt :) Inneholder brennesle, melisse, karve, anis, fennikel og jernurt.
 
Hvilken te bruker du? Er det et fett hvilken vi velger, eller er noen typer bedre enn andre? Jeg har kjøpt en grønn pose på en helsekostbutikk, Det står KlosterUrter og Amme te utenpå posen, og den smaker godt :) Inneholder brennesle, melisse, karve, anis, fennikel og jernurt.
Jeg drikker karve, fenikkel og anis te. Har inntrykk av at hun får mindre luft i magen av det.
Fikk en nesespray for å få i gang utdrivingsrefleksen:)
 
Jeg drikker karve, fenikkel og anis te. Har inntrykk av at hun får mindre luft i magen av det.
Fikk en nesespray for å få i gang utdrivingsrefleksen:)
Slik nesespray brukte jeg med førstemann de første månedene pga at han var prematur, men hadde håpet å slippe det nå. Syntes det var litt styr å huske på den der sprayen ;)
 
Har prøvd en del ammete, forskjellige typer osv. Jeg har ikke merket så nye forskjell på mengde melk, (nå har jeg overproduskjon nesten da) men virker som at M får ut lufta mye fortere eller bedre når jeg drikker det :) kan foresten anbefale Karma sin nursing tea, den synes værtfall jeg er best på smak :)
 
Jeg bruker apoteket sin ammete. Ammete naf eller noe heter den. Med fenikkel.
Jeg synes den er med på å holde melkemengde oppe (har litt spreng enkelte morgener) og han har ikke vondt i magen lengre.

Hvor ofte drikker dere?
1-2 ganger daglig her.
 
Hvilken te bruker du? Er det et fett hvilken vi velger, eller er noen typer bedre enn andre? Jeg har kjøpt en grønn pose på en helsekostbutikk, Det står KlosterUrter og Amme te utenpå posen, og den smaker godt :) Inneholder brennesle, melisse, karve, anis, fennikel og jernurt.
Jeg er mest fornøyd med Kloster sin, både ift smak og virkning:)
 
Jeg bruker apoteket sin ammete. Ammete naf eller noe heter den. Med fenikkel.
Jeg synes den er med på å holde melkemengde oppe (har litt spreng enkelte morgener) og han har ikke vondt i magen lengre.

Hvor ofte drikker dere?
1-2 ganger daglig her.
På posen jeg har kjøpt, står det 3 kopper daglig. Prøver på det nå i starten, så får vi se ;)
 
Har prøvd en del ammete, forskjellige typer osv. Jeg har ikke merket så nye forskjell på mengde melk, (nå har jeg overproduskjon nesten da) men virker som at M får ut lufta mye fortere eller bedre når jeg drikker det :) kan foresten anbefale Karma sin nursing tea, den synes værtfall jeg er best på smak :)
Hvor selges Karma sin te?
 
Ammete har hjulpet meg også :) Bestiller fra ihearb.com
 
Bruker det her også:) føler melka kommer lettere og at lille får lufta ut lettere. Bruker poser fra Sunkost butikken.
 
Jeg bruker kloster sin Fenikkelte eller den økologiske versjonen fra Sverige, og da får jeg mye mer melk og lille får ut lufta mye lettere. Vi har ikke brukt den på kanskje 3 uker da det ble ville mengder med melk :eek:
 
Jeg drikker denne av og til. Får mye mer melk av den. Har ikke tenkt noe på den lufta, den kommer når den kommer.
 

Vedlegg

  • 1420834371491.jpg
    1420834371491.jpg
    50,9 KB · Visninger: 86
Hva er prisen på denne? :)

Vet du at det vet jeg ikke. Fikk den i barselgave av ei omtenksom venninne. Har bare drukket litt sporadisk siden jeg har så mye melk, men får alltid spreng etterpå.
 
Vet du at det vet jeg ikke. Fikk den i barselgave av ei omtenksom venninne. Har bare drukket litt sporadisk siden jeg har så mye melk, men får alltid spreng etterpå.
Ok :) Da får jeg ta meg en tur dit :)
 
Jeg drikker denne av og til. Får mye mer melk av den. Har ikke tenkt noe på den lufta, den kommer når den kommer.
Da har jeg skaffet den, men virker som lillegutt får kjempevpndt i magen selv om jeg får mer melk da :(
Hadde spreng morgenen etter :O :)
 
Da har jeg skaffet den, men virker som lillegutt får kjempevpndt i magen selv om jeg får mer melk da :(
Hadde spreng morgenen etter :O :)

Åh så dumt han får luft.. kanskje melken kommer fortere når du har fått mer og dermed får han mer luft?
 
Back
Topp