Ammestol..?

DiaSusa

Forelsket i forumet
Hei!
Vi har soverom i 2.etasje, og har skråtak.. Dermed blir det ikke så lett å amme sittende i senga. Har plass til en ammestol på soverommet, og lurer på om noen har noen rimelige alternativer å anbefale? Helst under 2000,- for selve stolen, alternativt med puff i tillegg.

Har forstått det sånn at det er viktig med armlener, men ikke for høye pga skulderstilling. Har sett på to ulike stoler på IKEA, noen erfaringer med disse?

Vedlegg

• 1433863992080.jpg
    1433863992080.jpg
    54,1 KB · Visninger: 64
  • 1433863999391.jpg
    1433863999391.jpg
    53,1 KB · Visninger: 65
Stolene var jo fine begge to. :) Den første så mest stødig ut kanskje? Men jeg må bare spørre; hvorfor synes du det er viktig med armlener, og hvorfor vil du sitte og amme om natten? :P

Stolene var jo fine begge to. :) Den første så mest stødig ut kanskje? Men jeg må bare spørre; hvorfor synes du det er viktig med armlener, og hvorfor vil du sitte og amme om natten? :P

Senga vår er plassert under det laveste punktet under skråtaket, så får liksom ikke bygd opp noe særlig med puter eller noe for å få ryggen litt opp.. Er klar over at det er mange som ammer liggende, kan godt være jeg gjør det også ;) Ser bare for meg at det er greit å slippe ned en bratt trapp midt på natta hvis det blir til at jeg vil amme sittende.. I tillegg har jeg diabetes type 1, og det er vanlig med nedfall i blodsukker under amming, sånn at jeg må ha påfyll av mat/drikke underveis.. Tenker det også er enklere å få i seg sittende.

Skal uansett ha en stol som skal inn på barnerommet som "eventyrstol" etterhvert, så den samme stolen kan bare flyttes.

Har ammestol jeg også. Står inne på babyrommet slik at jeg kan forflytte meg til et rom med litt høyere temperatur enn på soverommet vårt (når babyen sover med oss.) Verste jeg vet er å sitte på sengekanten for å amme. Ikke alltid det går an å ligge med tanke på vondter eller evt babyen sitt humør, og må somregel uansett skifte bleie i samme slengen :p

Har ammestol jeg også. Står inne på babyrommet slik at jeg kan forflytte meg til et rom med litt høyere temperatur enn på soverommet vårt (når babyen sover med oss.) Verste jeg vet er å sitte på sengekanten for å amme. Ikke alltid det går an å ligge med tanke på vondter eller evt babyen sitt humør, og må somregel uansett skifte bleie i samme slengen :p

Hvordan type ammestol har du? Har sett meg om etter en "amerikansk gyngestol" eller en brukt recliner, men finner ingen brukbare her i området..

Hvordan type ammestol har du? Har sett meg om etter en "amerikansk gyngestol" eller en brukt recliner, men finner ingen brukbare her i området..
(Sniker) Jeg kunne tenkt meg en slik gliderchair.. Men har ikke funnet slik i Norge, kun stoler med gyngefunksjon, men det vil jeg ikke ha.. Vil ha glider, de er så mye bedre :) Vurderer å få bestilt fra utlandet om jeg ikke finner det her noe sted :)
http://t.toysrus.com/skava/static/p...ain=http://www.toysrus.com&productId=23701056

(Sniker) Jeg kunne tenkt meg en slik gliderchair.. Men har ikke funnet slik i Norge, kun stoler med gyngefunksjon, men det vil jeg ikke ha.. Vil ha glider, de er så mye bedre :) Vurderer å få bestilt fra utlandet om jeg ikke finner det her noe sted :)
http://t.toysrus.com/skava/static/p...ain=http://www.toysrus.com&productId=23701056

Tror ikke jeg har sett sånne noen gang... Jeg drømmer om stol herfra; http://www.ammestol.dk/ ,men det passer dårlig inn i studentbudsjettet :p

ImageUploadedByBV Forum1433877306.702435.jpg
Har en slik (bare med stoff) som vi fikk av svigermor da hun kjøpte seg recliner. Brukt den til de to andre små også. Kaster den nok når vi er ferdige med småbarnstiden :p

Senga vår er plassert under det laveste punktet under skråtaket, så får liksom ikke bygd opp noe særlig med puter eller noe for å få ryggen litt opp.. Er klar over at det er mange som ammer liggende, kan godt være jeg gjør det også ;) Ser bare for meg at det er greit å slippe ned en bratt trapp midt på natta hvis det blir til at jeg vil amme sittende.. I tillegg har jeg diabetes type 1, og det er vanlig med nedfall i blodsukker under amming, sånn at jeg må ha påfyll av mat/drikke underveis.. Tenker det også er enklere å få i seg sittende.

Skal uansett ha en stol som skal inn på barnerommet som "eventyrstol" etterhvert, så den samme stolen kan bare flyttes.
Uff, ja hvis du må spise litt trenger du en stol, det er helt umulig å holde seg våken når man ligger og ammer. Jeg har egentlig aldri brydd meg hvor jeg sitter og ammer, kan like gjerne sitte på gulvet som i sofaen, eller på en kjøkkenstol for den saks skyld. Eneste stedet jeg ikke har likt å sitte har vært gyngestolen. :P Men det har sikkert mye å gjøre med at det var et herk å amme lillesøster i gyngestolen når storebror hjalp oss med gyngingen. :P Du klarer sikkert sitte stille med en liten baby nattestid. :) Vi har en helt enkel gammeldags gyngestol, og jeg synes den er lettere å gynge i søvn barn i enn i de glidemodellene, men vet mange er fornøyde med glidestoler også. Lillesøster her er 4,5 år nå, og hun kan fremdeles sette seg i gyngestolen og gynge seg selv i søvn når hun er trøtt. Helt sikkert en vane som henger igjen fra vi gynget henne når hun var baby. :)

Jeg ville gått for den første. Viktig med god komfort når man skal amme, ellers kan man ende med knuter og vondt i skuldre, nakke og rygg.

Her har jeg alltid bare annet liggende om natten...

Jeg hadde ammestol i stua. Det var en recliner i svart "skinn" med fotskammel som kom ut av stolen når jeg trakk i en spake. Litt plassbesparende å ha skammelen inne i stolen. Også fordi da kan man trekke beina oppunder seg og lene føttene på den uten at den glir unna. Tror jeg kjøpte den på Jysk til 1000lappen. Kjempefornøyd :) Og kjekt med "skinn" som er enkelt å vaske melkesøl av ;)
Om natten ammet jeg liggende, men på dagen brukte jeg stolen..

Jeg har to ektorp stoler og en puff, så de blir nok ammestolen min. :) de er skikkelig gode og vi bruker de ofte.

Det fins en ganske rimelig fin stol fra ikea som gynger litt med en veldig avslappende stilling, den var veldig god for oss:-)

Back
Topp