Ammeslutt

Huff, dette hørtes ikke godt ut. Du har tydelig vært fryktelig uheldig. Tro hvorfor det ble slik??

Ser du har forsøkt alt, ville bare tipse om at massering skal være ytterst forsiktig for å ikke ødelegge vev. Får du vondt av det gjør du det for hardt. En skal heller ikke masere uten at melka renner fra brystet (punping, diing eller ved utløst utdrivningsrefleks med håndmelking feks i dusjen) for da har det ingen nytte. Dette vet du nok allerede, men jeg fikk ikke dette godt nok med meg når jeg slet med dette forrige ammerunde så i tilfelle du heller ikke fikk det med deg nevner jeg det.

Merker nå ved amming hvor lett jeg skal trykke på brystet for å masere ut melk (uten at det er for harde kuler dog), og det er ca like svakt som man trykker på en avokado for å kjenne om den er moden. Hardere enn det tror jeg ikke man bør massere.
 
Huff, dette hørtes ikke godt ut. Du har tydelig vært fryktelig uheldig. Tro hvorfor det ble slik??

Ser du har forsøkt alt, ville bare tipse om at massering skal være ytterst forsiktig for å ikke ødelegge vev. Får du vondt av det gjør du det for hardt. En skal heller ikke masere uten at melka renner fra brystet (punping, diing eller ved utløst utdrivningsrefleks med håndmelking feks i dusjen) for da har det ingen nytte. Dette vet du nok allerede, men jeg fikk ikke dette godt nok med meg når jeg slet med dette forrige ammerunde så i tilfelle du heller ikke fikk det med deg nevner jeg det.

Merker nå ved amming hvor lett jeg skal trykke på brystet for å masere ut melk (uten at det er for harde kuler dog), og det er ca like svakt som man trykker på en avokado for å kjenne om den er moden. Hardere enn det tror jeg ikke man bør massere.

Må være fabrikasjonsfeil hos meg, haha [emoji13] Men siden det kommer på akkurat samme sted hver gang (selv om det har vært på begge bryster, så er det på samme "del" av brystet), så kan det være slurving med sugetak også. Men synes i grunn sugetaket er bra. Har også et lite snev av Raynauds, kanskje det påvirker det også.
Jepp, masserer ikke uten at utdrivingen er godt i gang. Masserte forsiktig i starten, men må jo innrømme at de siste gangene har jeg blitt så forbanna at jeg har tatt litt hardere i (uten at det egentlig er hardt altså). Men når man gjør dette hver annen time, så er det klart det blir litt ømt etter hvert.. knasker også smertestillende/betennelsesdempende.
Gleder meg nesten til i morgen. Om det så blir åpning av brystet, så skal jeg ta det i mot med åpne armer!
 
Nettopp! Leste også på Ammehjelpens sider at man kan få abscess selv om man ikke er allment påkjent eller har kjempevondt. Blir spennende!
De bør ihvertfall sjekke skikkelig for slik du har det høres ikke normalt ut [emoji26]
 
Oh yes, kommer til å møte opp på legekontoret og si: "Du kan sikkert ikke hjelpe meg, men send meg til noen som kan! Nuh!!"
Har vært på 1,5 times trilletur nå, så formen er jo fin. Avventer legevakta videre, hater å sitte og vente der.. spesielt hvis jeg må ha med mini [emoji21]
Håper du slipper legevakten og at legen har vett til å sende deg videre.
 
Mhm, kan da ikke være normalt dette her.. en ting er hvertfall sikkert; neste barn blir flaskebaby fra dag 1 [emoji21]
Er ikke sikkert du får samme problemer neste gang, men gjør ihvertfall det som føles rett for deg [emoji4]
 
Hehehe, min mor sier det samme [emoji6] Vet jo at det er sant, men jeg tør pokker ikke ta sjansen [emoji23]
Håper de ihvertfall finnes ut av hva som gjør det nå [emoji846] Også gjør du det som føles rett for deg når den tid kommer [emoji173]
 
Oppdatering; legen kunne ikke gjøre en dritt, og jeg er ikke syk nok til å bli henvist videre. Ingen feber, ingen sykdomsfølelse, og crp under 5 ( = ikke målbar). Fikk beskjed om ta turen innom helsestasjonen og snakke med noen der. Fikk komme inn til jordmor, og hun heller hadde ikke noe mer å komme med annet enn det jeg allerede gjør. Men skal få komme på ammepoliklinikken på sykehuset i morgen hvertfall. I mellomtiden fortsetter jeg med samme oppskrift... [emoji17]
 
Godt du fikk komme tim ammepoliklinillen da, blir spennende å høre hva de sier. Er misunnelig på dere som har den...
 
Godt du fikk komme tim ammepoliklinillen da, blir spennende å høre hva de sier. Er misunnelig på dere som har den...

Er veldig glad for å ha dem i nærheten, selv om jeg ikke har hatt behov for dem før nå (hvis du ser bort i fra dagene på barsel). Jordmor tipset også om at jeg burde pumpe framfor å håndmelke, så da prøver jeg kun å pumpe i dag. Har også bare ei håndpumpe, så det kan jo hende de elektriske på sykehuset er mer effektive. Godt å hvertfall ha en plan, selv det raknet litt for meg etter legebesøket [emoji21]
 
Oppdatering; legen kunne ikke gjøre en dritt, og jeg er ikke syk nok til å bli henvist videre. Ingen feber, ingen sykdomsfølelse, og crp under 5 ( = ikke målbar). Fikk beskjed om ta turen innom helsestasjonen og snakke med noen der. Fikk komme inn til jordmor, og hun heller hadde ikke noe mer å komme med annet enn det jeg allerede gjør. Men skal få komme på ammepoliklinikken på sykehuset i morgen hvertfall. I mellomtiden fortsetter jeg med samme oppskrift... [emoji17]
Huff så utrolig kiipt! Men enda godt du fikk time på sykehuset.
 
Er veldig glad for å ha dem i nærheten, selv om jeg ikke har hatt behov for dem før nå (hvis du ser bort i fra dagene på barsel). Jordmor tipset også om at jeg burde pumpe framfor å håndmelke, så da prøver jeg kun å pumpe i dag. Har også bare ei håndpumpe, så det kan jo hende de elektriske på sykehuset er mer effektive. Godt å hvertfall ha en plan, selv det raknet litt for meg etter legebesøket [emoji21]
Huff,ja kjedelig å ikke få nok hjelp kjappt nok.

Pumpene fra sykehuset er fantastiske! Varmt omslag og pumping med den (hadde elektrisk medela selv, men ikke på langt nær like god) gjorde susen for meg. Sleit litt med tilbakevendende tilstoppninger forrige ammerunde, pga en melkeblemme som tetta igjen en gang og fikk god hjelp av sykehuspumpe og varm klut rundt brystet i flere omganger. Men dine problem høres jo litt mer hardbarka ut..
 
Last edited:
Oppdatering; legen kunne ikke gjøre en dritt, og jeg er ikke syk nok til å bli henvist videre. Ingen feber, ingen sykdomsfølelse, og crp under 5 ( = ikke målbar). Fikk beskjed om ta turen innom helsestasjonen og snakke med noen der. Fikk komme inn til jordmor, og hun heller hadde ikke noe mer å komme med annet enn det jeg allerede gjør. Men skal få komme på ammepoliklinikken på sykehuset i morgen hvertfall. I mellomtiden fortsetter jeg med samme oppskrift... [emoji17]
Håper de på ammepoliklinikken tar deg alvorlig [emoji846] Lykke til [emoji4]
 
Back
Topp