Ammeslutt??

LLR4

Blir kjent med forumet
Min baby er straks 6 mnd, han har begynt å hylgrine og bite når jeg prøver å amme han. Jeg har forsøkt å sitte i mørkt rom og rolige omgivelser. Han er ikke interessert lenger, skal kun se på andre ting. Har gitt velling og nan på flaske isteden og da går det ned. Han hylgråter både på natta og dagen. Hva bør man gjøre? Er det greit å slutte med amming og bruke mme isteden? Noen med samme problem?
 
Jeg har en liten en som nesten ikke vil ha noe annet en pupp- så jeg er ikke i samme situasjon. Men jeg tenker at du har vært kjempeflink som har ammet i 6mnd og hvis mini ikke vil ha mer, da er det heeeelt greit å avslutte ammingen og gå over til MME :D Blir sikkert litt godt for deg også skal du se!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg sluttet å amme når mini var 4 mnd, fordi han ikke ville mer. Vil de ikke, så vil de ikke. Man kan ikke tvinge dem akkurat. Det viktige er jo at de får mat, ikke hvor den kommer fra:)
 
Jeg måtte også slutte når lillegutt var 4 mnd. Da ville han ikke mer. Kjedelig for jeg ville holde på lenger, men vil de ikke så vil de ikke :) Du har klart 6 mnd og jeg ville vært veldig fornøyd med det altså. Tommel opp ;)
 
Jeg syns du skal være kjempe stolt som har ammet i 6 mnd jeg!!:) jeg syns alle dere som har ammet litt burde være stolte av det dere fikk til!:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Har akkurat det samme her!
Mini er null interessert. Så jeg har begynt å gi mme/grøt/fruktmos og vann hele dagen. Han får kun pupp tidlig på morgenen i sengen, kun for å slippe å stå opp halv fem hver morgen :p
Han er straks 6 mnd...

Som andre her sier, du skal være kjempe fornøyd med at du har ammet helt til nå. Det er på ingen måte feil å ty til annen mat nå :) syntes jeg da :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg sluttet å amme når mini var 4 mnd, fordi han ikke ville mer. Vil de ikke, så vil de ikke. Man kan ikke tvinge dem akkurat. Det viktige er jo at de får mat, ikke hvor den kommer fra:)
Samme her, bare hun var 3 mnd.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har akkurat det samme her!
Mini er null interessert. Så jeg har begynt å gi mme/grøt/fruktmos og vann hele dagen. Han får kun pupp tidlig på morgenen i sengen, kun for å slippe å stå opp halv fem hver morgen :p
Han er straks 6 mnd...

Som andre her sier, du skal være kjempe fornøyd med at du har ammet helt til nå. Det er på ingen måte feil å ty til annen mat nå :) syntes jeg da :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Samme her...


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Vil han ikkje ha, so vil han ikkjw ha ☺ du har vore kjempeflink og amma so lenge so berre gi graut o.l med god samvittighet
 
Samme her også, har sluttet å amme og d var godt både for meg&lillegutt :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg er veldig fornøyd og stolt av at jeg har ammet i 6 mnd. Jeg holder på enda, men nå jobber vi med flaske. Jeg er sliten og han virker ikke mett nok på kveld/natt. Men han er totalt avhengig av meg og vil aller helst ha pupp. Morsmelk skal jo være det beste, men i vår situasjon tror jeg MME ville vært bedre nå.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Det er så deilig at lillingen fremdeles ammer. Han koser seg og det gjør mor og. Han holder rundt meg med den ene handen og fikler med klærne mine med den andre. Det er så søtt å se de små fingrene rører seg. Sukk.... det tar nok slutt en gang.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Det er så deilig at lillingen fremdeles ammer. Han koser seg og det gjør mor og. Han holder rundt meg med den ene handen og fikler med klærne mine med den andre. Det er så søtt å se de små fingrene rører seg. Sukk.... det tar nok slutt en gang.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Åja, mammahjertet smelter av det der <3
 
Det er så deilig at lillingen fremdeles ammer. Han koser seg og det gjør mor og. Han holder rundt meg med den ene handen og fikler med klærne mine med den andre. Det er så søtt å se de små fingrene rører seg. Sukk.... det tar nok slutt en gang.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Enig!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det er så deilig at lillingen fremdeles ammer. Han koser seg og det gjør mor og. Han holder rundt meg med den ene handen og fikler med klærne mine med den andre. Det er så søtt å se de små fingrene rører seg. Sukk.... det tar nok slutt en gang.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Enig :) Syns ammingen er enda mer koselig nå som han blir større og mer bevisst på den lille kosestunden vår. Gruer meg til jeg skal tilbake på jobb om 3 uker, da blir der 2-3 mindre ammestunder :( Håper jeg greier å holde produksjonen oppe!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Enig :) Syns ammingen er enda mer koselig nå som han blir større og mer bevisst på den lille kosestunden vår. Gruer meg til jeg skal tilbake på jobb om 3 uker, da blir der 2-3 mindre ammestunder :( Håper jeg greier å holde produksjonen oppe!!


Sent from my iPhone using BV Forum
Du veit du har rett på 1 time ammefri kvar dag sant? Lovfesta med betaling f.o.m 1. juli, og det er heilt opp til deg korleis du vil bruke denne timen. Enten korte ned på arbeidsdagen, eller pumpe på jobb :)
 
Du veit du har rett på 1 time ammefri kvar dag sant? Lovfesta med betaling f.o.m 1. juli, og det er heilt opp til deg korleis du vil bruke denne timen. Enten korte ned på arbeidsdagen, eller pumpe på jobb :)
Ja, det vet jeg heldigvis. Men jeg har 25-30 min reisevei, så jeg håper at sjefen er samarbeidsvillig på at jeg får to timer, hvis ikke rekker jeg svært lite amming :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, det vet jeg heldigvis. Men jeg har 25-30 min reisevei, så jeg håper at sjefen er samarbeidsvillig på at jeg får to timer, hvis ikke rekker jeg svært lite amming :p


Sent from my iPhone using BV Forum
Håper sjefen er grei :) Eg og har så lang tid til min jobb, velger å sjå på det som at eg kjem heim før mini skal legge seg i det minste ;) Slepp unna den verste køen!
 
Min baby er straks 6 mnd, han har begynt å hylgrine og bite når jeg prøver å amme han. Jeg har forsøkt å sitte i mørkt rom og rolige omgivelser. Han er ikke interessert lenger, skal kun se på andre ting. Har gitt velling og nan på flaske isteden og da går det ned. Han hylgråter både på natta og dagen. Hva bør man gjøre? Er det greit å slutte med amming og bruke mme isteden? Noen med samme problem?
Det er veldig vanlig fase i denne alderen, vært igjennom det med begge mine. Fikk beskjed fra ammehjelpen å amme i ro og når ungen er sulten (altså ikke etter fast føde). Gi barnet tid. Gjerne amme når barnet er trøtt hvis det passer seg slik, før/etter soving.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp