Ammeskjold

Gutten min er 7 uker, og vi har brukt ammeskjold siden dag 6. Han nekter å ta puppen uten.. Vi klarer oss veldig bra med skjold, han spiser godt og legger fint på seg:) Har 6 stk som går på rundgang, slik at jeg bare steriliserer de 2 ganger i døgnet:)

Jeg har brukt det pga såre brystvorter (gule stafylokokker). Jenta mi har hatt dårlig vektoppgang til tider, og det er mest sannsynlig pga at hun ikke klarer å tømme brystet ordentlig (og det fører til lavere produksjon). Vi driver på med avvenning nå, litt hyl og skrik har det vært, men det ser ut til å bli bedre. Nå begynner jeg å bli sår igjen da :P

Ja jeg bruker det. Har gått fra str M til S og håper på å klippe den ned litt og litt og til slutt klare meg uten. Er jo litt krise hvis man glemmer skjoldet. Og det detter av hvis mini kaver med hendene. Ellers fungerer det veldig greit :)

Brukte det de 2 første ukene :) alt ble mye bedre da! Men ting ordnet seg når jeg valgte å slutte å bruke de også :)

Gutten min er 11 uker, og vi har brukt det siden sykehuset.
Han er prematur, så han fikk ikke til å ta brystet uten skjold. Han får det fortsatt ikke til, men har hatt kjempe god vektoppgang og klarer å tømme brystene, så da streser jeg ikke med å avvenne ham det :-)

Ja jeg bruker det. Har gått fra str M til S og håper på å klippe den ned litt og litt og til slutt klare meg uten. Er jo litt krise hvis man glemmer skjoldet. Og det detter av hvis mini kaver med hendene. Ellers fungerer det veldig greit :)
Hvordan klipper du det ned?

Hvorfor skal du slutte med ammeskjold hvis det fungerer? Spør fordi jeg lurer på om det har noen dårlige funksjoner?
Jeg har ikke gjort det ennå :) Nettopp fordi det fungerer! Tenker å vente en stund med å slutte. Fikk beskjed på helsestasjonen i dag at lille har stramt tungebånd. Kanskje det hjelper litt å få klippet det.

Angående skjold vet jeg bare det jeg har googlet meg frem til selv. De kan få litt mer luft i magen av skjold. Og de kan også få litt mindre melk. Som sagt så er det også litt krise hvis man glemmer skjoldet.

Jeg har ikke gjort det ennå :) Nettopp fordi det fungerer! Tenker å vente en stund med å slutte. Fikk beskjed på helsestasjonen i dag at lille har stramt tungebånd. Kanskje det hjelper litt å få klippet det.

Angående skjold vet jeg bare det jeg har googlet meg frem til selv. De kan få litt mer luft i magen av skjold. Og de kan også få litt mindre melk. Som sagt så er det også litt krise hvis man glemmer skjoldet.
Oki☺ skjønner at det blir krise da! Lykke til videre med amming uansett ☺

Au så vondt det var å klippe de ammeskjoldene.. Har ikke vært sår før nå

Back
Topp