Ammer dere fortsatt?

Himla

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
It's gonna be May 2019
Hvor mye i såfall og hvor lenge ser dere for dere å fortsette?
 
Min ville ikke mer da ham var ca 10 mnd, så nei, ellers hadde jeg gjerne fortsatt. Men er gravid igjen og der kom melka plutselig tilbake :p
 
Nei, han ville ikke ha mer når han var 9-10mnd.. hadde det vært opp til meg ville jeg fortsatt lenger;)
 
Jeg ammer stadig. Kveld og litt natt. Har egentlig planer om å trappe ned nattammingen helt snart, men det kommer jo alltid en ny forkjølelse i veien :p

Men jeg har ikke hastverk med å slutte helt. Kan godt amme en stund til. Tenker jeg ser an hva som føles riktig etterhvert, men tror nok vi gir oss en gang før han fyller to.
 
Nei, sluttet rundt 11,5mnd. Planen var å amme til han var rundt året, og avvenningen gikk bedre enn fryktet.
 
Jupp, rundt 3 - 4 ganger om dagen :) kuttet nattamming nå nylig. Har egentlig lengt å la mini bestemme når det er nok, men vi får se det litt an. Ingen planer om å legge puppen 'på hylla' enda ;)
 
Sluttet for et par uker siden. (14 mnd) Kjente at det var helt greit for oss begge. Sluttet med nattamming rundt 12 mnd og endelig fikk vi nok timer med søvn.
 
Ammer fortsatt for dupp og natta. Begynner å bli bra lei av å ikke få roa han ned med noe annet enn pupp når han våkner på natta..kanskje påtide å avvende pupping :p
 
Jepp.. er delt på hva jeg skal gjøre nå, for jeg har aldri hatt en sovebaby og nå virker det som om mini har tatt flere skritt tilbake og er våken hver annen time på natt. I natt måtte faren slippe mini ned på gulvet fordi jeg gikk på toalettet og mini skulle være med. Trøtt.no! Med tanke på at en ny baby kommer om litt mer enn et halvt år hadde det vært fint om jeg fikk sove litt før den gang...
 
Her kuttet vi nattamming da han var 13mnd. Sover mye bedre nå, til og med hele natten noen ganger :D Ammer morgen og kveld, men ikke helt bestemt meg for hvor lenge jeg skal holde på. Hadde håpet at det ble en naturlig slutt, men han her tror jeg egentlig ikke hadde sagt neitakk til pupp døgnet rundt :p Blir nok stopp innen 2år ihvertfall.
 
Her kuttet vi nattamming da han var 13mnd. Sover mye bedre nå, til og med hele natten noen ganger :D Ammer morgen og kveld, men ikke helt bestemt meg for hvor lenge jeg skal holde på. Hadde håpet at det ble en naturlig slutt, men han her tror jeg egentlig ikke hadde sagt neitakk til pupp døgnet rundt :p Blir nok stopp innen 2år ihvertfall.
Var ikke en naturlig slutt her heller, men det hjalp at jeg er borte et døgn i ny og ne. Hun her kunne nok henge i puppen hele døgnet, men jeg syns det holdt når hun begynte å diktere meg og hvordan jeg skulle sitte fordi hun ville ha pupp mens hun så på barnetv.. haha. Uansett så har det vært utelukkende positivt å slutte her. Eneste gangen jeg savner det er når hun får raserianfall... det gikk det mye raskere over med pupp. Men det er vel greit å lære seg å kontrollere følelser uten mat også.
 
Ammer masse når jeg er hjemme, men hun klarer seg helt fint uten melk når jeg er på jobb. Jeg kommer til å fortsette ammingen lenge. :)
 
Ammer masse når jeg er hjemme, men hun klarer seg helt fint uten melk når jeg er på jobb. Jeg kommer til å fortsette ammingen lenge. :)

Pumper du når du er på jobb da eller? Kunne egentlig ammet mer ellers, men er så møkkalei tette melkeganger og brystbetennelse. Vanskelig å finne tid til pumping på jobb.
 
Var ikke en naturlig slutt her heller, men det hjalp at jeg er borte et døgn i ny og ne. Hun her kunne nok henge i puppen hele døgnet, men jeg syns det holdt når hun begynte å diktere meg og hvordan jeg skulle sitte fordi hun ville ha pupp mens hun så på barnetv.. haha. Uansett så har det vært utelukkende positivt å slutte her. Eneste gangen jeg savner det er når hun får raserianfall... det gikk det mye raskere over med pupp. Men det er vel greit å lære seg å kontrollere følelser uten mat også.

Så bra at det har vært positivt for dere :) Her har jeg ikke pleid å gi når han blir sint, trist osv, nettopp pga at jeg synes han skal klare å hente seg inn på andre måter, samt at barnefar helst ser at han også kan trøste på lik linje med meg. Unntaket er ved sykdom da :) Fortsetter nok litt til her, men synes det kan bli litt styrete ettersom at han gråter i frustrasjon over at han ikke får pupp fort nok på morgen og kveld :p
 
Pumper du når du er på jobb da eller? Kunne egentlig ammet mer ellers, men er så møkkalei tette melkeganger og brystbetennelse. Vanskelig å finne tid til pumping på jobb.
Nei, jeg kunne pumpet, men jeg gjør det ikke. Har håndmelket ut litt et par ganger når det har vært for ille. Jeg fikk litt strev med tette melkeganger en gang etter jobb, men ellers har det faktisk gått helt fint. Bråker litt når jeg kommer hjem om kvelden, slik at hun våkner og spiser da. :p
 
Ammer enda, hu er født etter termin så bikka akkurat inn i oktober og ble akkurat 14 mnd. Er mest om natten og til luren hun vil amme, men hun får når hu spør om det :)
 
2uker etter hun fylte 1år ville hun plutselig ikke ha mer, da bet hun meg i puppen og lå bare å tulla og ville opp, og slik fortsatte det hver gang jeg prøvde neste tre dagene. Før det ammet jeg både før legging, et par ganger løpet av kvelden/natta og når vi sto opp om morgenen. Men hadde sluttet på dagen. Etter det begynte hun å sove hele natta (ca19-7) bare når hun har fått tenner har hun våknet løpet av kvelden og natta.
 
Ammer dere fremdeles eller? 18mnd og fortsatt like ivrig her :p
 
Back
Topp