Ammepumpe

Chrina89

Forelsket i forumet
Oktoberfruene 2018
Er det noen med erfaring med ammepumpe? Er det noen som er bedre enn andre? Hvilken har du vært fornøyd med? Eller er det sånn at man egentlig ikke bruker det noe særlig?

Du kan sikkert vente til etter at du har født og se an behovet. Jeg trengte det for å få opp melkeproduksjonen. Mannen dro ut og kjøpte det når vi var på sykehuset. Kjøpte medela automatisk. Fornøyd nok med den. Men om du bare trenger den til å pumpe melk for å ha slik at det kan gis flaske en gang iblandt kan det være like greit med manuell. Kommer til å kjøpe manuell hvis ikke jeg må pumpe mye i starten. Men smak og behag tror jeg!

Jeg har kjøpt Philips Avent elektrisk brystpumpe :) På tilbud. Har jo ikke prøvd den enda såklart, så vet ikke hvordan den er.
Tenkte det var kjekt å ha uansett om jeg får til amming eller ikke. Men er sikkert lurt å vente til etter fødsel for å se an behovet da, og eventuelt om man trenger elektrisk eller om man kan klare seg med manuell.

Jeg prøvde litt forskjellig med førstemann, og var helt klart mest fornøyd med medela swing dobbel brystpumpe [emoji4]

Som oftest kan du få låne elektrisk på helsestasjonen. Da betaler du et depositum som du får tilbake når du leverer den inn igjen. [emoji4]

Eg kjøpte først manuell avent når eg skulle ha nr,1. Endte opp med at den ikkje funka for meg, blei dødssliten i handa. Så kjøpte beemo fra jollyroom, dobbel elektrisk, den funka flott :) pumpe trur eg dei fleste bruker uansett,kun noen få som aldri får bruk for det. Greit å kunne pumpe for å fryse eller om du sliter litt med produksjonen

Jeg kjøpte en brukt medela swing enkel pumpe her om dagen... Vet ikke hva behovet blir ennå, men har ei venninne som slet en del med brystspreng i førsten og da hjalp det veldig å ha en elektrisk pumpe for å få ut litt av trykket før ho skulle amme... [emoji4]

Jeg har kjøpt medela swing dobbel pumpe, har ikke prøvd den. Har allerede en god del råmelk så tipper jeg får like mye melk som mamma. Og da vil jeg trenge den ganske fort. Hun hadde ekstremt mye melk. Så redd det blir likt her.

Tusen takk for svar! Ser ut som om de fleste trenger det en eller annen gang. Så da bestilte jeg en Medela swing jeg også, siden den var på tilbud i dag [emoji4]

Jeg har kjøpt medela swing dobbel pumpe, har ikke prøvd den. Har allerede en god del råmelk så tipper jeg får like mye melk som mamma. Og da vil jeg trenge den ganske fort. Hun hadde ekstremt mye melk. Så redd det blir likt her.
Jeg hadde også overproduksjon av melk sist, et tips er å intervallamme om du får for mye melk (Google, så skjønner du hva det er [emoji4]). Om man pumper i tillegg vil produksjonen bare øke enda mer!

Jeg hadde også overproduksjon av melk sist, et tips er å intervallamme om du får for mye melk (Google, så skjønner du hva det er [emoji4]). Om man pumper i tillegg vil produksjonen bare øke enda mer!

Takk for tips. Skal testes ut. [emoji4] har tenkt til å donere om jeg får like mye melk som mamma hadde.

Hm, jeg har skjøvet dette litt foran meg bare egentlig, men burde kanskje gå til innkjøp av noe sånt jeg og.

Jeg har sjenerte/flate/innovervendte brystvorter, og vet ikke helt om det har noe betydning for pumping? Er det noen typer som passer bedre for sånne tilfeller?

Har etter tips fra flere venninner kjøpt medela elektrisk pumpe da denne var på tilbud. Jeg vil ha muligheten til å kunne pumpe litt slik at hun kan ha barnevakt innimellom. Jeg skal jobbe litt i permisjonstiden og da er det greit å ha mulighet til å være litt fleksibel.

Hm, jeg har skjøvet dette litt foran meg bare egentlig, men burde kanskje gå til innkjøp av noe sånt jeg og.

Jeg har sjenerte/flate/innovervendte brystvorter, og vet ikke helt om det har noe betydning for pumping? Er det noen typer som passer bedre for sånne tilfeller?
Har du snakka med jm om brystvortene dine og hva det kan innebære ved amming?

Har du snakka med jm om brystvortene dine og hva det kan innebære ved amming?
Nope, ikke vært tema ennå, det kommer på en senere kontroll :) Jeg vet godt det kan være en stor utfordring og at det kan gå helt fint, tar det som det kommer :)

Men uavhengig av hvordan amming går kan det kan være behov for pumping tenker jeg :)

Jeg har samme problem, og ammingen gikk i dass sist (grunnet mange andre ting også). Har tenkt å snakke med jm om dette neste gang. Vet noen bruker pumpe på forhånd for å forme brystvortene.
Jeg kommer til å kjøpe medela dobbel swing.

Jeg har samme problem, og ammingen gikk i dass sist (grunnet mange andre ting også). Har tenkt å snakke med jm om dette neste gang. Vet noen bruker pumpe på forhånd for å forme brystvortene.
Jeg kommer til å kjøpe medela dobbel swing.
Fikk du pumpa greit selv om du ikke fikk amma?

Jeg har tidligere, før jeg ble gravid, brukt sånn niplette, men det skjønte jeg ikke ble anbefalt i graviditeten, ihvertfall ikke mot slutten.

Fikk du pumpa greit selv om du ikke fikk amma?

Jeg har tidligere, før jeg ble gravid, brukt sånn niplette, men det skjønte jeg ikke ble anbefalt i graviditeten, ihvertfall ikke mot slutten.

Ja, jeg fikk til å pumpe, men hadde bare manuell pumpe sist. Men jeg mistet dessverre melken ganske fort, men det var flere faktorer som gjorde det, bl.a samlivsbrudd.

Nope, ikke vært tema ennå, det kommer på en senere kontroll :) Jeg vet godt det kan være en stor utfordring og at det kan gå helt fint, tar det som det kommer :)

Men uavhengig av hvordan amming går kan det kan være behov for pumping tenker jeg :)
Grunnen til at eg spør er at det finns noe du kan kjøpe på apoteket som kan hjelpe de ut, men de må begynne å brukes en stund før fødsel for at det skal ha effekt

Back
Topp