Ammepress!!

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Flere enn meg som reagerer på det.. Overalt...Hvorfor skal folk bry seg med åssen ungen min får mat?? Ja jeg er klar over helsegevinst osv... Jeg vurderer faktisk å slutte..Lillemor henger i puppen i timesvis hver kveld jeg blir bare sliten av det...Så begynner å vurdere erstatning mer og mer..

Amming er pes og stress. Men å gi det opp for å få frem et poeng støtter jeg IKKE.

Gro deg heller litt mot og fortell disse som mener de skal ha innsyn i alt at det har de niks og nada med.

dresden skrev:
Amming er pes og stress. Men å gi det opp for å få frem et poeng støtter jeg IKKE.

Gro deg heller litt mot og fortell disse som mener de skal ha innsyn i alt at det har de niks og nada med.

Hva vet du om grunnen til.at jeg slutter da?? Jeg slutter da vel ikke på grunn sv presset i seg selv..

Frk.MammaMor skrev:

dresden skrev:

Hva vet du om grunnen til.at jeg slutter da?? Jeg slutter da vel ikke på grunn sv presset i seg selv..

Du gir inntrykk av det.

Om du ammer og folk fortsatt gir deg PES angående helsegevinster etc, så er det noe informasjon som mangler. Du klarer jo tydeligvis å amme, men at presset og maset/spørsmålene fra andre blir stort?

Ehh nei.. jeg ammer..Noe som jeg ønsker og slutte med pga div årsaker.....Men da kommer jeg til å få.hundre spørsmål om hvorfor jeg ikke ammer!! Pga det evindelige ammepresset..!!

Her er det nesten litt omvendt... "Åh... gir du henne selv?" 

Nå vet jeg ikke hvor gammel babyen din er, men det er vanlig mens de er bittesmå. Etterhvert vil det gå seg til.

Personlig synes jeg det er mye mer praktisk å amme. Slipper da all flaskestyret og maten er tilgjengelig hele tiden uten å tenke på koking og dra med alt. Når det er sagt var jeg veldig bestemt på at når det ble for mye styr skulle jeg ikke gidde mer. Hadde en periode for en mnd siden hvor jeg ga henne flaske når jeg ikke orket mer og ga henne selv det jeg hadde og orket. Men plutselig gikk det fra å gi henne 2-3 flasker i døgnet til å ikke gi noen igjen (bare en gang innimellom). Men så gir jeg henne annen mat også nå.

Ingen har noe med åssen du mater ungen din, så lenge hun faktisk får mat;) Du skal kose deg med babytiden også, ikke se tilbake på den som et langt ammeh*@&%... Lykke til med ditt valg:)

Jeg fikk beskjed om at det var bedre at både jeg og barnet hadde det bra, enn at jeg slet meg ut for å amme.. Amminga funka ikke for meg eller for barnet.. Sluttet etter 2 mnd..

Mange som gnagde, men jeg har nok en evne til å gi f i hva andre mener om akkurat sånne ting.
Andre ting kan jeg ta meg veldig så nær av, men akkurat den ammingen prellet bare av.

Frk.MammaMor skrev:
Ehh nei.. jeg ammer..Noe som jeg ønsker og slutte med pga div årsaker.....Men da kommer jeg til å få.hundre spørsmål om hvorfor jeg ikke ammer!! Pga det evindelige ammepresset..!!

Men du har jo ikke sluttet å amme enda, du VURDERER det. Hvorfor skal noen da gjøre et poeng ut av ammingen?

Og det er alt jeg har å forholde meg til her i denne tråden. Men jeg har ammet og jeg understreker på at det er PES, slit og mye jobb, så det er ikke så lett og så "bare" som slengkommentarene skal ha det til.

og om du går over til mme: So what? Fortell de at det har det ingenting med.

trives genrelt ikke med ammingen.. Storesøster var flaskebarn.. Jeg syns flasker er mindre styr enn selve amminga det sier vel sitt!! Prøver å holde ut en mnd til så vi kan innføre grøt...Kanskje ting blir bedre da..

dresden skrev:

Frk.MammaMor skrev:

Men du har jo ikke sluttet å amme enda, du VURDERER det. Hvorfor skal noen da gjøre et poeng ut av ammingen?

Og det er alt jeg har å forholde meg til her i denne tråden. Men jeg har ammet og jeg understreker på at det er PES, slit og mye jobb, så det er ikke så lett og så "bare" som slengkommentarene skal ha det til.

og om du går over til mme: So what? Fortell de at det har det ingenting med.

fordi jeg gjorde d samme med storesøster så husker det derfra... Får fortsatt spørsmål hvorfor jeg bare amma ho i to mnder lissom..

Jeg vet at flertallet her inne mener at mme er likestilt med mm, men jeg må bare spørre. Du vurderer å slutte med amming fordi det er slitsomt? Har noen fortalt deg at det er lett? Ja, det er pes å amme til tider. Det er økedøgn, brystbetennelse, sår og blødninger osv osv. Og så? Er det meningen at det skal være superlett? Er ikke noe trøbbel verdt det for barnets skyld?

Jeg kjente også på ammepress helt i starten, slet vanvittig med å få det til og fikk høre her og der at jeg måtte ikke finne på å gi opp..

Mulig jeg husker feil nå, men mener da jeg leste et sted at de store helsegevinstene som folk mener det har bare er tull, at det er mer at folk tror det er slik.. 
For min del kommer jeg til å høre på meg selv neste gang, orker jeg ikke så orker jeg ikke.. og det synes jeg du selv skal gjøre også.. går vel ann å gi henne flaske etter at hun har fått pupp? hvis det ikke er økedøgn da? da blir det jo gjerne til at de henger i puppen ekstra mye. 

Kleo79 skrev:
Jeg vet at flertallet her inne mener at mme er likestilt med mm, men jeg må bare spørre. Du vurderer å slutte med amming fordi det er slitsomt? Har noen fortalt deg at det er lett? Ja, det er pes å amme til tider. Det er økedøgn, brystbetennelse, sår og blødninger osv osv. Og så? Er det meningen at det skal være superlett? Er ikke noe trøbbel verdt det for barnets skyld?

Sånne uttalelser som dette synes jeg er drøyt. Ingen av oss er HI, ingen av oss vet hvilke følger dette har på henne og familien forøvrig. Så å strø salt i såret synes iallefall jeg er ganske unødvendig. 

Kleo79 skrev:

Gidder ikke legge ut om alle grunner som gjør det.slitsomt.. Men.du kan jo prøve selv å sitte med puppen ute manger timer hver eneste kveld.. Man blir sår og utslitt tilslutt..Har et barn til og ta meg av og er mye alene så hadde vært greit å slippe å ha babyen til.puppen heeele kvelden..(å igjen måtte jeg forsvare hvorfor jeg ønsker å slutte)..

Kleo79 skrev:

Det tror jeg ikke, jeg tror de som ammer (flertallet) er klar over at MM er best, mens de som ikke ammer tenker som så at det ikke utgjør så veldig mye i Norge.

Oceania skrev:
Jeg kjente også på ammepress helt i starten, slet vanvittig med å få det til og fikk høre her og der at jeg måtte ikke finne på å gi opp..

Mulig jeg husker feil nå, men mener da jeg leste et sted at de store helsegevinstene som folk mener det har bare er tull, at det er mer at folk tror det er slik.. 
For min del kommer jeg til å høre på meg selv neste gang, orker jeg ikke så orker jeg ikke.. og det synes jeg du selv skal gjøre også.. går vel ann å gi henne flaske etter at hun har fått pupp? hvis det ikke er økedøgn da? da blir det jo gjerne til at de henger i puppen ekstra mye. 

Har begynt med en kveldsflaske nå i kveld det hjalp noe :) Har flaskebarn fra før og ho har ikke vært syk en eneste gang i vinter så mme kan ikke være så ille..

Frk.MammaMor skrev:

Kleo79 skrev:

Gidder ikke legge ut om alle grunner som gjør det.slitsomt.. Men.du kan jo prøve selv å sitte med puppen ute manger timer hver eneste kveld.. Man blir sår og utslitt tilslutt..Har et barn til og ta meg av og er mye alene så hadde vært greit å slippe å ha babyen til.puppen heeele kvelden..(å igjen måtte jeg forsvare hvorfor jeg ønsker å slutte)..

Takk, jeg har vært gjennom amming i ett år. Med ungen i puppen annenhver time over flere mnd, døgnet rundt. Med mangel på søvn, brystbetennelser og alt annet som følger med. Og jeg spurte spm hvor du svarte, det er ikke nødvendigvis forsvarstale. Du forklarer, og greit nok. Man prioriterer ulikt. Tro meg, jeg skjønner at det er slitsomt. Og jeg skjønner ønsket om å gi opp. Hva med å kombinere de to, mm og mme?

Kleo79 skrev:

Er såå enig med deg...
Har aldri helt forstått hvordan man kan bli så sjukt sliten av å sitte på rumpa og la barnet gjøre alt arbeidet... Er mye mer stress å koke flasker, vente på at det kokende vannet avkjøles og så blande i pulveret mens babyen skriker i øret ditt fordi h*n er sulten NÅ!

Frk.MammaMor skrev:

Kleo79 skrev:

Men kan du ikke gi litt flaske i tillegg til puppen da? Vis det kun er kvelden som er problemet? :)

Back
Topp