MammaTilEric
Blir kjent med forumet
Ammeveiledning burde vært en egen del i svangerskapsomsorgen!
Helt enig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ammeveiledning burde vært en egen del i svangerskapsomsorgen!
Nei opplevde det motsatte med første. Legen sa (etter eklampsi, katastrofesnitt og koma) til samboeren min at jeg ikke hadde melk før senere. Dagen etter måtte jeg selv de komme ned med ungen for jeg ville amme. Baby kom inn i rommet og gråt og da begynte det å dryppe hos meg. Det ble gitt tillegg uten min tillatelse eller spm om jeg ville legge til først. Jeg måtte selv be om hjelp når jeg slet med å legge til.
Med andre hadde de egentlig gode rutiner på ammeveiledning, men de hadde dårlig tid. De hadde god kunnskap og informerte og hjalp på en god måte. Vi var et døgn uenig, dvs at jeg sa at jeg visste hva som var riktig (å ikke gi tillegg) men at jeg var så sliten at jeg ville ha en liten pause fordi jeg ikke klarte å løfte baby selv og ingen av de ansatte hadde tid til å ta henne og hun roet seg ikke. De pushet på og hvis man er sliten og trøtt og har vondt og er full av hormoner kan det være tøft. Nå var jeg så trygg på meg selv at det gikk greit. Jeg synes det er bra de ikke bare ga etter. Vi ble til slutt enige om at jeg visste hva konsekvensen var av at baby fikk mer enn jeg produserte og at det kun var for en kveld.
Jeg ser ofte her inne at mange gir opp ammingen etter masse stress som etter hva jeg kan forstå ut i fra hva som står skrevet kunne vært unngått. Hvis mødre hadde fått mer kunnskap FØR baby kom hadde det hjulpet mye tror jeg. Forståelsen for hvorfor det er viktig å legge til riktig, vite at det er normalt at det tar litt tid før man får det til, forståelse for hvorfor baby skal die hyppig og at dette er normalt og ikle betyr at man har for lite melk osv... Ammeveiledning burde vært en egen del i svangerskapsomsorgen!
Her er det ammekurs på helsestasjonen før fødsel. To timers kurs. På kurset virket det litt fjernt men når en plutselig hadde babyen i armene kom det frem det vi gikk gjennom der
Har noen av dere opplevd ammepress på sykehuset?
Lest en del i media om at kvinner føler de ble presset til å amme på sykehus.
Og siden jeg jobber på barsel Avd så er jeg litt interessert i å høre hvordan dere opplevde dette med amming på barsel ?
Man vil jo selvfølgelig bli bedre på ting som ikke er bra, er derfor jeg spør kan gjerne nevne sykehus/avdeling også!
Jeg ble spurt av både jordmor og barnepleier om jeg skulle amme eller gi flaske var også så heldig at de to var på jobb de dagene jeg var på sykehuset, så var de som fulgte meg opp, de andre la seg ikke borti så sant jeg ikke spurte veldig fornøyd med det!Har noen av dere opplevd ammepress på sykehuset?
Lest en del i media om at kvinner føler de ble presset til å amme på sykehus.
Og siden jeg jobber på barsel Avd så er jeg litt interessert i å høre hvordan dere opplevde dette med amming på barsel ?
Man vil jo selvfølgelig bli bedre på ting som ikke er bra, er derfor jeg spør kan gjerne nevne sykehus/avdeling også!