Ammemaraton!!!

Jeg må le litt, Terne :D og skjønner at jeg VIRKELIG ikke aner hva jeg venter på ;)
 
I dag er det ikke l i k e sårt. Jippiiiii!!! OG, han klarte å feste seg ordentlig på venstre pupp for første gang (har innovervendt brystvorte) :) Kanskje jeg slipper å pumpe i tillegg nå da, håpehåpehåpe. :) :) :)
 
I dag er det ikke l i k e sårt. Jippiiiii!!! OG, han klarte å feste seg ordentlig på venstre pupp for første gang (har innovervendt brystvorte) :) Kanskje jeg slipper å pumpe i tillegg nå da, håpehåpehåpe. :) :) :)
Her er det bare liggende amming evt at han ligger mage mot min mage som funker på venstre (den er todelt)

Håper å slippe å pumpe jeg også

Dette med sårheten virker forresten til å gå litt frem og tilbake. I dag har jeg vært ganske øm igjen. Men han har jo ikke 100% bra grep - han har en voldsom kraft i underleppa sånn at puppen siger ut underveis
 
Jeg må le litt, Terne :D og skjønner at jeg VIRKELIG ikke aner hva jeg venter på ;)

Åh bare du er forberedt på at det nok krever litt arbeid og utholdenhet så går det nok strålende. Jeg har litt køddete (sjenerte) brystvorter sånn at babyen ikke får den knoppen å søke etter
 
Kanskje han mettes bedre nå.. Han sov i 3 timer! Juhu!

Nå er jeg spent på om han skal ha konstant i noen timer eller om han blir mett av én pupp! Kanskje vi får en behagelig natt?
 
Vesla her har hatt noen økedøgn, ett helt klart i dag. Hun er 15 dager gammel nå. Om natten ammer jeg i 24 tida og 4 tida. Utfordringen her er mer at hun jamrer sånn etter 4-amminga om natta. Tror hun plages med luft, så har gitt henne miniform to netter. Natta i natt var faktisk bedre!

Når de har økedøgn soves det mindre helt klart...! I dag har vesla vært våken fra 11000 til 1440. Det er lenge!

Er litt usikker på om jeg ammer mye eller lite? Sånn ser de to siste døgnene ut:

2304-2318, 15 min venstre

0049-0108, 19 min venstre side
Fekk ei skjei miniform

0416-0435 venstre

0449-0456, 7 min høgre

0825-0835, 10 min høgre

1102-1115 ca

Søv!

1515-1530, 15 min høgre
1530-1545, 15 min venstre

1700-1710, ca 10 min venstre
1739-1749, 10 min høgre

1830- 2200, søv

2210-2225, amma venstre 15 min
0015-0030, amma høgre ca 15 min
0052-0058, amma venstre 5 min
0426-0436, amma høgre 10 min
Skifta bleie
Minifom før pupp

0446-0451, amma venstre 5 min
0737-0747,
0930-0940, amma høgre 10 min

Fin natt! Minifom virka? Søv i mi seng frå 0436.

1045- søv

1140, amma 7 min høgre

1200-1212, amma 12 min venstre
1225-1245- amma høgre 10 min
1315-1325, amma høgre 10 min
1415-1425, amma høgre ca 8-10 min
ØKEDØGN !
 
Her er hun snart 2 døgn og vil helst ligge til puppen hele tiden :O har riktig nok ikke fått melk enda, men kjenner det blir helt greit når hun blir mer mett og sover mer. Blir lite søvn og masse pupp.
 
Noen som vet hvor tidlig første økedøgn kan komme?! Lillesøster er 4 dager idag.
Har vært veldig heldig foreløpig og ikke blitt veldig sår, men har veldig mye melk og med baby som sover 00.00-06.00 uten å våkne blir det mye spreng i brystene så jeg har vært nødt til å pumpe litt.
Men idag har hun faktisk hengt i puppen sikkert 20 ganger allerede. Bare par minutter per gang før hun sovner igjen, og etter et par 10minutter er hun tilbake og skal ha mat. Er det vanlig at hun spiser så "kort" for hver gang og så ofte? Er dette økedøgn? Jeg klarer faktisk ikke å huske hvordan det var sist..
 
Ååååh får så j... menssmerter/etterrier av den amminga :-/ måtte ta en paracet nå.
 
Noen som vet hvor tidlig første økedøgn kan komme?! Lillesøster er 4 dager idag.
Har vært veldig heldig foreløpig og ikke blitt veldig sår, men har veldig mye melk og med baby som sover 00.00-06.00 uten å våkne blir det mye spreng i brystene så jeg har vært nødt til å pumpe litt.
Men idag har hun faktisk hengt i puppen sikkert 20 ganger allerede. Bare par minutter per gang før hun sovner igjen, og etter et par 10minutter er hun tilbake og skal ha mat. Er det vanlig at hun spiser så "kort" for hver gang og så ofte? Er dette økedøgn? Jeg klarer faktisk ikke å huske hvordan det var sist..
Kaller det vel ikke økedøgn så tidlig, så vidt jeg har forstått, men prinsippet er jo det samme.
At hun sovner igjen fort er kanskje at hun er slapp av litt lite mat?
 
Ååååh får så j... menssmerter/etterrier av den amminga :-/ måtte ta en paracet nå.
Uff, det hadde jeg også de første dagene!! Å få de, og i tillegg slite med ammingen.. Satt der og følte meg bare mislykket og hadde vondt:( heldigvis ble det jo bedre!
 
Uff, det hadde jeg også de første dagene!! Å få de, og i tillegg slite med ammingen.. Satt der og følte meg bare mislykket og hadde vondt:( heldigvis ble det jo bedre!
Er jo snart på dag 11 her da!! Men det hjalp godt med paracet. Herlig å kjenne hvordan smerten døyves!
 
Ååh jeg har sånn melkespreng! Gutten spiser bare 60 ml om gangen og sover i 2-3 timer. Tror jeg må krype til korset og pumpe. Vekke han først og se hvor mye jeg får i ham.
 
Ååh jeg har sånn melkespreng! Gutten spiser bare 60 ml om gangen og sover i 2-3 timer. Tror jeg må krype til korset og pumpe. Vekke han først og se hvor mye jeg får i ham.
Det er forferdelig når det står på, men om du holder ut er det helt klart verdt det altså!! Nå har mine pupper begynt å bli stabile, er 5 uker siden fødsel i dag, har vært bra en uke ca. Deilig å slippe varme melk og styre på, lettere å bare slenge ut puppen når hu vil ha :) dessuten er dt veldig kos å amme nå som vi får det til <3
 
Det er forferdelig når det står på, men om du holder ut er det helt klart verdt det altså!! Nå har mine pupper begynt å bli stabile, er 5 uker siden fødsel i dag, har vært bra en uke ca. Deilig å slippe varme melk og styre på, lettere å bare slenge ut puppen når hu vil ha :) dessuten er dt veldig kos å amme nå som vi får det til <3

Måtte pumpe, gutten er for sliten til å orke å amme så lenge. Han sover seg igjennom alt deler av dagen (ligger på sykehuset med RS). Risikerer jo å ha alt for lite melk når han er frisk. Får håpe at vi kan klare å stabilisere det når han er frisk
 
Måtte pumpe, gutten er for sliten til å orke å amme så lenge. Han sover seg igjennom alt deler av dagen (ligger på sykehuset med RS). Risikerer jo å ha alt for lite melk når han er frisk. Får håpe at vi kan klare å stabilisere det når han er frisk
Stakkars liten! Det går seg nok til til slutt :) lykke til videre :)
 
Måtte pumpe, gutten er for sliten til å orke å amme så lenge. Han sover seg igjennom alt deler av dagen (ligger på sykehuset med RS). Risikerer jo å ha alt for lite melk når han er frisk. Får håpe at vi kan klare å stabilisere det når han er frisk

Hvordan går det med han?
 
Back
Topp