Ammelys?

LøveMamma-15-18

Elsker forumet
Junibarna 2015
Novemberlykke 2018
Det slo meg plutselig her en dag at et slags ammelys kunne være praktisk.. Et mykt, behagelig lys som ikke blir for skarpt midt på natten, og som ikke forstyrrer samboeren min mer enn nødvendig.
Jeg har faktisk vurdert å kjøpe dette barnelyset fra IKEA, det er oppladbart slik at man også kan ha det i sengen mens man ammer..
ImageUploadedByBV Forum1431178803.427821.jpg

Hva tror dere? Andre som har tenkt på noe lignende, eller har andre gode forslag?:)

Styrte på med sånt med første. Brukte ingenting med nr 2.. Så greier oss fint uten nå og.. Er lyst nok den første tiden uansett ;) og etterhvert så er det jo bare å kneipe opp bh legge ungen intill så forsyner den seg selv :p

Vi hadde den fra IKEA som du viser der til førstemann- men lyset var altfor svakt synes jeg. Nå har jeg bestilt en som er større som jeg kommer til å bruke til både amming og bleieskift på nattestid. Den har stemmesensor, så kan brukes på barnerommet etterhvert også, om de våkner på natten.

ImageUploadedByBV Forum1431183052.590454.jpg

Vi hadde den fra IKEA som du viser der til førstemann- men lyset var altfor svakt synes jeg. Nå har jeg bestilt en som er større som jeg kommer til å bruke til både amming og bleieskift på nattestid. Den har stemmesensor, så kan brukes på barnerommet etterhvert også, om de våkner på natten.

Vis vedlegget 116519
Hva koster den ?

Vis vedlegget 116519
Så fin og prsktisk den så ut? Hvor er den kjøpt?

Vis vedlegget 116519
Så søt den var :)

Blir ikke kjøpt noe ekstra lys her. Det er vel lyst nok lell :) Jeg brukte heller ikke noe lys på natta sist gang...

På sommeren er det så lyst, så jeg tror jeg venter og ser an behovet :)

Hadde ikke behov sist siden det var så lyst, og tok ikke mange dagene før både jeg og storebror fikk til å legge til i blinde ;)

Det har jeg også tenkt på i det siste, men kanskje mest på badet, for lyset på badet er veldig skarpt! Ser ikke for meg å stå der i bekmørket og skifte bleie :p

Det har jeg også tenkt på i det siste, men kanskje mest på badet, for lyset på badet er veldig skarpt! Ser ikke for meg å stå der i bekmørket og skifte bleie :p
Holder det ikke å bare la døra stå åpen da? Vi har lys på gangen så det holder å la den stå åpen :) Og vi har også vinduer på badet så det slipper inn mye lys på sommeren selv på natta :)

Der vil vi også ha mest behov, da vi ikke har vindu på badet eller i gangen utenfor. Bare skarpe lys. Også skal lillesøster dele rom med storebroren etterhvert - til vinteren- og da er det fint å kunne gå inn å sjekke på henne uten å vekke ham :)

Så hos oss vil et slikt lys også være veldig nyttig. Men hos andre så er det kanskje ikke nødvendig.

Vi har dimmere i alle rom. Dimmer ned lyset, gjør de klar før natten i de rom som kommer til å bli brukt ;)

Har midnattsol her den første tiden så vi trenger ikke ekstra lys. Men mulig at det kanskje blir kjøpt etterhvert som mørketiden setter inn :) hehe

Back
Topp