Ammelengde

Hvor lenge ammet du?

• Ammet aldri

Votes: 0 0,0%
  • < 6 mnd

Votes: 2 6,9%
  • 6 mnd - 9 mnd

• 9 mnd - 11 mnd

• ca 1 år

Votes: 4 13,8%
  • 12 mnd - 15 mnd

Votes: 2 6,9%
  • 15 mnd - 18 mnd

Votes: 6 20,7%
  • 18 mnd - 2 år

Votes: 1 3,4%
  • > 2 år

Votes: 7 24,1%
  • > 3 år

Votes: 6 20,7%
  • > 4 år

Votes: 1 3,4%

• Antall som har svart
    29

Juny

Glad i forumet
Gresskarfrøene2023
Hadde vært artig å se hvor lenge dere ammet! Hvis dere har flere barn kan jo dere ta det barnet dere ammet lengst. Jeg har en liten følelse på hvor lenge kvinner ammer nå til dags, så det hadde vært veldig spennende å se, og kansje en pekepinn på for meg som begynner på måned 17 and still counting. Takk for alle bidrag i pollen :)

Min sluttet plutselig av seg selv rett før 18 mnd

12,5 mnd med den jeg har amma lengst, da var jeg nesten 3 mnd på vei med lillebroren.

Lillebroren var ca 11 mnd, da var han null interessert selv.

Minste er nå 10 mnd og ammes enda. Slutter helt når han er ca 11,5 mnd om ikke noe skjer før den tid. Har utsatt oppstart av medisiner pga amming nå, og skal i tillegg på jobbreise i den perioden. Har hatt lyst til å slutte lenge pga biting, styr og tull (og at jeg vil starte opp med medisin), men han liker ikke MME i det hele tatt. Så da har jeg bare bitt tenna sammen da.

Ble 2 år og nesten 1 mnd da hun fikk smake for siste gang nå for et par uker siden. Litt usikker p om jeg skulle trykke på 18mnd - 2 år eller over 2 år, tok den siste :p

Takk for svar dere som har svart. Jeg er så splittet. Det er en nærhet jeg har store vansker med å gi slipp på, han får et delvis immunforsvar fra meg, og jeg opplever at han føler det som trygt. Det er noe bare jeg og han har sammen. Men, jeg har også behov for å reise på venninneturer og frihet som kommer med "løsrivelse", i tillegg at jeg har vekt jeg gjerne skulle bli kvitt hvor jeg ikke lenger føler meg vel med meg selv. Ulvehungeren er ekte, i tillegg til at jeg har respekt for miljøgifter lagret i fettet mitt som går i melken hans i forhold til slanking. Men kropp og selvbilde kan komme senere, eller? Jeg forstår at alle har gode grunner til å amme både kort og lenge og at valgene er veldig individuelle :)

12,5 mnd med den jeg har amma lengst, da var jeg nesten 3 mnd på vei med lillebroren.

Lillebroren var ca 11 mnd, da var han null interessert selv.

Minste er nå 10 mnd og ammes enda. Slutter helt når han er ca 11,5 mnd om ikke noe skjer før den tid. Har utsatt oppstart av medisiner pga amming nå, og skal i tillegg på jobbreise i den perioden. Har hatt lyst til å slutte lenge pga biting, styr og tull (og at jeg vil starte opp med medisin), men han liker ikke MME i det hele tatt. Så da har jeg bare bitt tenna sammen da.
Ja, du har hatt god grunn til å utsette ammeslutt mtp på medisiner. Biting bør være god grunn nok, men lillegutt har endelig forstått at mamma får vondt av det. Peaket ved 8-10 mnd alder før det ga seg. Frykten for de små, glinsende haitennenene var til å ta og føle på :laughing002

Det er gøy å se at svarene er så spredt og viser virkelig nyansene av hva som er normalt og hva som funker best for mamma og barn, om det er under 6 mnd eller over 4 år. Elsker det :love017

Jeg trykket >2 år siden ungen ble to år i høst og vi ammer fortsatt. Kan godt være vi fortsetter sånn at seinere alternativer blir mer rett. Jeg opplever at det gir ungen en trygghet som jeg unner henne videre, en liten pupp gjør liksom at hun unngår å krasje helt på tunge dager, og det er gull når hun er syk. Ellers er det ikke så mye melk i puppene lenger, og behovet mitt for mat har gradvis avtatt ettersom melkemengden har gått ned.

Hvordan går det med deg, ammer du fortsatt? Jeg har skjønt det som at veninneturer ikke skal være noe problem når ungene er såpass store, i verste fall er det bare å håndmelke litt når man er borte hvis man får spreng. Jeg er enig i at kropp kan komme seinere! Selvbildet går det kanskje an å knytte litt til en fantastisk ammende kropp i denne perioden? Men nå er det jo et halvår siden du skreiv. Hører gjerne hvordan det har gått!

Ammer fortsatt, 2.5 år. Snakker om at «puppen er babyen sin», og at det er «babyen som skal få melken», men det er smokken hans. Nekter å gi den fra seg. Spent på når lillesøster kommer i mars, om han vil dele :happy090 :confused005

Ammer fortsatt hun på 2 år og 3 mnd + hun som bare er 3 mnd. Spent på å se når første e ferdig med det. Hun skal få lov å bestemme selv når hun vil slutte :happy: Siden jeg uansett må amme nr. 2 en stund til, kan jeg like godt amme begge to så lenge interessen er der.

Back
Topp