Ammekurv

~Ønskebarn17&19

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Noen som har hatt det ?
Eller skal ha ?
Savnet det sist og tenkte å prøve å lage det denne gangen. En i hver etasje i huset. Så slipper jeg å løpe å hente diverse når jeg sitter å ammer
 
Har ikke hørt om det før, men høres veldig praktisk ut for dem som får til amminga.

Vi bor i èn etasje så hadde såfall blitt èn kurv, men må vel uansett se om kan få til amminga med nr3.
 
Hva har man oppi en sånn? :)
 
Åå dette er noe jeg virkelig brenner for:laughing002 Alt som kan gjøres noe lettere må gjøres hos meg - og man ammer jo gjerne døgnet rundt de første ukene. Jeg hadde sist og kommer definitivt til å ha denne gangen også. Jeg gikk over den ca hver kveld for påfylling. På min innholdsliste står
Ammekurv
- Flaske med drikke
- Noe lett snacks (dette ser jeg for meg blir en utfordring å ha tilgjengelig til en hver tid med en treåring i hus:laughing002)
- Ammeinnlegg, multimam kompresser
- Gulpekluter
- Hårstrikk
- Lipsyl, håndkrem
- Smokker
- Tørre kompresser
- Naturebond brystpumpe/melkeoppsamler (ihvertfall i starten for å samle opp utdrivningsmelk fra motsatt bryst som blir ammet fra).
Denne lista skrev jeg når førstemann kom, hadde andre ting også da som har blitt fjernet som jeg aldri fikk bruk for o.l. Dette er de tingene jeg brukte daglig og som oftes trengte under amming. Har en med håndtak slik at den lett kan bæres med en hånd når vi forflytter oss, hadde den også med på soverommet hver natt sist. Puttet da et par bleier, nattdrakt og oppbløtte tørservietter oppi den slik at jeg fikk gjort unna bleieskift i senga ved behov
 
Hadde ikke sist siden vi bodde i en liten leilighet på 70kvm. Men nå bor vi i et toetasjers hus, så skal definitivt ha ammekurv! Skriver under på de tingene som står over :)
 
Aldri hørt om, men såå lurt, det skal jeg å lage:D
 
Så lurt, dette må jeg også ordne meg!
 
Jeg tenkte litt på denne siden den har håndtak, og plass til evt kaffe,vann,strikketøyet osv og da kan jeg bære baby med ene armen.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20191118-000251_Chrome.jpg
    Screenshot_20191118-000251_Chrome.jpg
    21,6 KB · Visninger: 67
Så lurt, dette må jeg også ordne meg!
Var samboer som sa noe sånt som : husker jeg løp og løp for å finne ditt og datt, fordi du satt å ammet. Da kom jeg på dette! Pluss at når jeg er alene, og kanskje ikke har fått spist enda, så er det gull å ha en banan å vann og gulpekluter liggende der jeg sitter
 
Det var en lur idé!
 
Innholdsliste ca
-Ammeinnlegg
-Vann
-Purelan
-Gulpekluter x flere
-Ladebar tlf
-Strikketøy ?
-Frukt/snacks
-Smokk
-Fuktighetskrem

Kommer kanskje på mere etterhvert. Skal få kjøpt den imorgen, så legger ut bilde når den er pakket! Vis meg din ammekurv ?:D
 
Jeg tenkte litt på denne siden den har håndtak, og plass til evt kaffe,vann,strikketøyet osv og da kan jeg bære baby med ene armen.
Den så jo genial ut siden den har flat bunn! :) *bestiller :p
 
Og der har jeg også ordnet ammekurv! Lagt oppi både ammeinnlegg, gulpekluter, bodyer og bukser med fot, bleier og håndkle og våtservietter for skifting i sofaen, samt purelan.
 
Og der har jeg også ordnet ammekurv! Lagt oppi både ammeinnlegg, gulpekluter, bodyer og bukser med fot, bleier og håndkle og våtservietter for skifting i sofaen, samt purelan.
Jeg har og snart laget klart :D
 
Back
Topp