Ammekurs

klatremusa

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Junibarna 2019
Snøkrystallene2021❄️
Siden jeg er førstegangsfødene ville jm sende meg på ammekurs.er selv usikker om det er noe for meg. Har noen erfaringer og vil dele?:) var det nyttig eller bare kleint?

Hm... Har aldri hørt om før... Men bortsett fra det praktiske som kommer naturlig med baby'n, så er det jo sikkert mye bra og lære på forhånd..., man er jo veldig usikker om ting er normalt, om baby'n får i seg nok, osv osv... Har man lært litt på forhånd så slipper man kanskje mye bekymringer rundt amminga når den starter,.. :) men det er jo du som må bestemme hva du har lyst til :) lykke til uansett :)

Her i kommunen tilbys det alle førstegangsfødene. Føler kanskje presse om å "lykkes" i å amme blir større hvis man i tillegg har vært på ammekurs. Det er jo tross alt mye som skal være på plass for at ammingen skal gå som smurt og mye er jo avhengig av melkemengde og barnet. Så da hjelper det vel aldri så mye med et kurs hvis f.eks melka ikke kommer.

Hm, det har jeg aldri hørt om.. hehe.. Her er jo sykehuset veldig opptatt av amming, så fikk så mye hjelp jeg ville på sykehuset etter fødsel her.. :) føler det kommer veldig naturlig jeg da :)

Kk i bergen er dårlig på amming er min erfaring. Så vist du venter første unge,og har fått tilbud om ammekurs ville eg gått på det. Heller det enn at det skal skjære seg heilt med amminga. For det virker lett,men det er det desverre ikke alltid

Jeg kommer til å gå på ammekurs :) Har lest litt om amming i det siste, og det virker som det kan være en del ting som kan være vanskelig. Jeg tror at for min del vil kunnskap gi trygghet, og jo mer jeg har lært på forhånd, jo tryggere kommer jeg sikkert til å være når jeg skal prøve det for første gang :) Selvfølgelig kan man være heldig og ikke ha noen problemer, men det skader jo ikke å ha gått på kurs likevel. Bedre å være litt godt forberedt enn helt uforberedt tenker jeg :)

Back
Topp