Ammeklær

Preggzy

Første møte med forumet
Hei, hvor kjøper dere ammeklær? Dere som har ammet før, har dere noen råd om hva slags klær som er lurt å kjøpe?
 
Forrige gang så kjøpte jeg på h&m. billig og helt greit:) Har ikke kjøpt no enda men skal det snart tenker jeg..
 
Har ingenting enda,kjøper på H&M om jeg kjøper noe.. :)
 
Forrige gang kjøpte jeg en del på H&M og Lindex. Klærne begynner å bli så slitt nå (ammet i to år med forrige) at jeg tenker meg ut på ny handletur så snart formen er bedre. Et godt tips er at det ofte er mye rimeligere (og bedre utvalg) hvis du også ser på ammevennlige klær som ikke nødvendigvis kalles ammetopper. Omslagskjoler og omslagstopper fungerer utmerket. Samme gjelder en del topper med dyp utringning.
 
Fått en del av ei venninne, resten har jeg kjøpt noen ammetopper på h&m og ammebh på lindex. Gidder ikke kjøpe mer før jeg ser om det funker eller ikke denne gangen
 
Eg kjøpte ein del brukt på finn.no av merket boob :) Veldig greie ammegensarar med "lett tilgang" til puppen!
 
Kjøp noen løstsittende (gjerne litt tynne) fra HM/cubus eller lignende og prøv ut når den tid kommer om du har behov for klær som gir lettere tilgang ved puppen. Ammeklær kan være dyre og det var for meg like enkelt å ta opp hele genseren som å hente frem puppen under ammegenser-åpningen. :) Tips: mønster skjuler mange melk- og gulpeflekker! :)
 
Har aldri hatt ammeklær.. bortsett fra amme-bh. Har heller gått for typ bluser man kan kneppe opp, eller singlet under og helt vanlig genser over. Da har ikke mele magen velta ut når jeg skal amme
 
Anbefaler Boob som man kan amme diskret i. Bare søk på nettet, ofte litt salg og mye bruktsalg. Dette tøyet koster en del! Disse har en luke på midten som man tar puppen ut av, sammenlignet med mange av de som selges på kjedebutikkene som H&M og Lindex som man må brette net så hele puppen er bar liksom... Vanskelig å forklare. Likte iallefall disse best sist, men kjøpte bh på H&M, men denne gangen har jeg skaffet noen fra Boob også.
 
Anbefaler Boob som man kan amme diskret i. Bare søk på nettet, ofte litt salg og mye bruktsalg. Dette tøyet koster en del! Disse har en luke på midten som man tar puppen ut av, sammenlignet med mange av de som selges på kjedebutikkene som H&M og Lindex som man må brette net så hele puppen er bar liksom... Vanskelig å forklare. Likte iallefall disse best sist, men kjøpte bh på H&M, men denne gangen har jeg skaffet noen fra Boob også.

Enig i denne. Likte boob best da de plaggene er veldig diskret. De koster, men følg med på tilbud. Brukte også vanlige singleter som jeg trakk opp, men hatet å sitte med post-gravid magen flagrende ute. Brukte ellers en del klær som ikke var direkte ammeklær; omslagskjoler, topper med knapper ellers som kan dras ned/opp. Har også kjøpt noen topper og kjoler på hm til en fin pris.
 
Takk for gode råd! Skal herved jakte boob-salg;) så får jeg bare prøve meg frem med omsalgskjoler og lignende som dere har anbefalt:)
 
Jeg kjøpte noen gensere og topper sist. Siden ammingen ikke gikk så bra da tenker jeg å vente med innkjøp til jeg vet om det går eller ei
 
Brukte ammesingletter ( og bh da ) sist. Så kunne jeg bruke vanlig klær, uten å bli naken når jeg skulle amme. :) (Sniker fra mai )
 
Jeg har kun handlet ammebher. Venter med å se om jeg får til amming. Men jeg, som flere skriver, må ha ammevennlig klær. Uaktuelt å dra opp genser og la magen henge ute. Men heldigvis er omslagskjoler og omslags topper inn i sommer, så da håper jeg å kunne kjøpe "Vanlige" klær.
 
Jeg brukte også bare amme bh, singlet med tynne stropper som var lett å dra ned, også vanlig genser over, slik som en annen sier her - at man ikke flasher magen ;-)
 
Kjøpte nettopp to nye ammesingletter på H&M. Elt klart på tide da de forrige var så utvasket at de var gjennomsiktige :hilarious:
 
Gjorde faktisk også det nettopp :) tenkte at singleter kan jeg ha under gensere eller jakker og derfor trenger jeg bare det.
Har lyst på noen ammevennlige topper også siden jeg ikke er så glad i å vise fram armene mine :oops: Ingen hastverk med det, tenker jeg venter til magen er borte og så kjøper noen fine omslagstopper. Er masse av de i butikken nå!
 
Har lyst på noen ammevennlige topper også siden jeg ikke er så glad i å vise fram armene mine :oops: Ingen hastverk med det, tenker jeg venter til magen er borte og så kjøper noen fine omslagstopper. Er masse av de i butikken nå!
Ja det høres lurt ut :) tenkte også å vente å se hvordan magen blir etterpå, er jo ikke som om størrelsen man brukte før kommer til å passe nå :shifty:
 
Ja det høres lurt ut :) tenkte også å vente å se hvordan magen blir etterpå, er jo ikke som om størrelsen man brukte før kommer til å passe nå :shifty:
Akkurat det er jeg veldig spent på... Om det blir som sist er det puppene som er problemet :p
 
Back
Topp