Ammeinnlegg

TLC2016

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Jeg elsker chicco sine ammeinnlegg. De er litt dyrere enn de i dagligvarebutikken, men mye bedre.

Men det blir både dyrt og lite miljøvennlig i lengden å bruke engangsinnlegg. Jeg skulle gjerne funnet et godt alternativ. Jeg kjøpte en 6-pk ammeinnlegg i bomull fra avent, men disse er jo ubrukelige da de klistrer seg fast til brystvorta!

Hva bruker dere? Er det noen som vet om et godt alternativ til engangsinnlegg?

Anbefaler ull innlegg, kjøpte mine på spar kjøp :)
Lekker du mye? Holder de tett? Hvor mange trenger du og hvor ofte bytter man? Koker du de? De klistrer seg ikke fast eller ullfiber klebrer seg?

Ja di holder tett, kjempe gode, vasker di i vaskemaskinen, klebrer seg ikkje :)

Jeg hater akkurat det med ammeinnlegg. På natta må jeg flytte på de om jeg bytter side, de skulle vært teipa til brystvorta..! Ingen av innleggene jeg har i verken bomull eller ull holder, men ser ut som jeg må på spar kjøp!!

Bruker bare ull. Lekker sjelden på dagen og kun litt om natta. Så om ull fungerer dersom man lekker endel kan jeg ikke si noe om.

Jeg må ha engangs innom ull, om ikke er alt vått med engang..

Fikk beskjed av barnelegen at man ikke skal bruke ull innerst om man lekker litt, da det utgjør et perfekt miljø for bakterier. Kan føre til at man får sopp eller bakteriell brystbetennelse.. :/

Jeg ser det går an å få kjøpt ammeinnlegg i bambus og hamp også. Noen som har erfaring med det? I alle fall bambus er antibakterielt og godt egnet. Noen av disse innleggene har et sperrelag i PUL, så vil tro de burde holde tett.

Skal prøve noen gratis bambus innlegg. Rabatt kode og side på april forum !! :)

Interessant! Merkelig at de får markedsføre bambus på denne måten.

Men bambus har likevel mange gode egenskaper sammenlignet med andre tekstiler da, som også trekkes fram i artikkelen du linker til :)

Ja, var litt interessant denne.. Har selv bambus-ammeinnlegg (såå fornøyd fordi jeg hadde så "miljøvennlige" og antibakterielle innlegg :p haha! ), men ble litt paff da jeg leste denne.. Alt de gjør for å lure mødre i ammetåka ;) Jeg forsetter å bruke ammeinnleggene jeg - storfornøyd med dem :)

Ja, var litt interessant denne.. Har selv bambus-ammeinnlegg (såå fornøyd fordi jeg hadde så "miljøvennlige" og antibakterielle innlegg :p haha! ), men ble litt paff da jeg leste denne.. Alt de gjør for å lure mødre i ammetåka ;) Jeg forsetter å bruke ammeinnleggene jeg - storfornøyd med dem :)
Men bambus er jo litt mer miljøvennlig enn viskose fremstilt på andre materialer da. Og vil tro at det uansett er mer miljøvennlig å bruke vaskbare ammeinnlegg enn engangs.

Bruker du kun bambusinlegg? Hvor mange trenger du i såfall og hvordan vasker du de?

Jeg syntes det er litt dyrt med sånne ikke-engangsammeinnlegg jeg :( Men så lekker jeg også en del, så det er jo dyrt å kjøpe pakke etter pakke med engangs :( Blæææh!

Okay, kanskje ikke så dyrt om man går på amazon, men hvordan skal man vite hva som er bra liksom? Her i natt har jeg skiftet innlegg to ganger og da var innleggene tunge av melk...

Ammehjerne.. Kan jo lese reviews på amazon.. over og ut for nå! :P

Back
Topp