Ammeinnlegg

Hormonfrøkna

I full hormoni!
Februar 2014 - Skjult forum
Noen som har erfaringer med engangs ammeinnlegg? Hvilke(t) slag syns dere er best? Tenkte jeg skulle kjøpe noen og ha i hus før babyen kommer...

Jeg liker Libero og Natusan sine. Prøvde Coop Änglamark sine også sist, men de likte jeg ikke.
Men har inntrykk at dette er veldig forskjellig fra person til person, blant mine venninner så liker vi veldig forskjellige ammeinnlegg.

Et lite tips bare; de man får kjøpt på apotekene (som f.eks Avent) er som regel veldig dyre!!

Mener å huske at jeg bruke coop sine (esken var lilla). De var billige og festa seg ikke til puppen. De beste var noen jeg kjøpte på apoteket, husker hva de heter. Men de var for dyre til at jeg orket å kjøpe de så ofte.

Natusan sine var helt grufulle.... de hang seg fast i puppen, og det gjorde knallvondt å få de av igjen[&:]
Prøver å huske hva de jeg likte het... var iallefall fra apoteket.. de var kjempemyke og gode[:)]
Men jeg brukte veldig lite engangs... sverget til ull... og om jeg brukte engangs så hadde jeg de utenpå ullinnleggene slik att de ikke hang seg fast i puppen... bare som en ekstra beskyttelse mot våte flekker på genseren[;)]

ORIGINAL: funny_bunny

Natusan sine var helt grufulle.... de hang seg fast i puppen, og det gjorde knallvondt å få de av igjen[&:]
Prøver å huske hva de jeg likte het... var iallefall fra apoteket.. de var kjempemyke og gode[:)]
Men jeg brukte veldig lite engangs... sverget til ull... og om jeg brukte engangs så hadde jeg de utenpå ullinnleggene slik att de ikke hang seg fast i puppen... bare som en ekstra beskyttelse mot våte flekker på genseren[;)]

ja au au au!!! Samme her, grodde fast i bringebærpuppen............fant noen som funka som ikke var så dyre men har sef glemt hvilket merke [8|]

brukte natusan sine uten problemer. Men etterhvert ble det kun ullinnlegg for å holde varmen, for jeg lakk jo aldri [:D]

Jeg likte libero sine siden de er litt større enn natusan sine. Men brukte begge merkene sist og utenom størrelsen var det ikke så store forskjeller på de [:)]

de du får på apoteket.. husker ikke hva de heter i farten..
eneste som er kjipt er at de koster litt mer da...

Jeg brukte ull innerst, og hadde engangs ytterst. Da var det ikke så nøye hvilken type det var. Jeg lakk mye!
Prøvde bare natusan helt i starten, opplevde også at de satte seg fast i puppen, vondt!

brukte natusan sist, og de var fine[:D] skal ha de nå også..gidder ikke kjøpe fra avent eller annet dyrt når de funker toppers[:)]

Ja det er sant!! hadde helt glemt..de satt seg fast ja..og i mine blodige skårpete bryt var det ikke digg! Hadde helt glemt[:)] Men ellers var de fine[:D]
ORIGINAL: Frk august

Jeg brukte ull innerst, og hadde engangs ytterst. Da var det ikke så nøye hvilken type det var. Jeg lakk mye!
Prøvde bare natusan helt i starten, opplevde også at de satte seg fast i puppen, vondt!

Brukte coop sine sist.. Den lilla pakken.. Håper anglemark er lik.. Ellers aner jeg ikke hva jeg skal bruke...

Har heldigvis en pakke coop igjen fra sist...

Jeg lekker så mye allerede at jeg må gå med ammeinnlegg hele tiden, på natten også...

Jeg har brukt en del engangs (tusen takk for dem, Miracle! [:)]), men sverger nå for det meste til innlegg i tøy. De jeg liker best er de til Imse Vimse i bomull. Har ikke opplevd at de har festet seg, sånn som bh-en gjorde til å begynne med (auauau). Håper de funker like godt når den ordentlige melka kommer også!

Men dere som brukte ull rett mot puppen; hvordan vasket dere ulla da? Jeg har en del ullinnlegg, men de legger jeg utenpå de andre innleggene, for å ikke få råmelk på ulla. For da må jo ulla kokvaskes (ja, ull kan kokes), og det er masse styr....

ORIGINAL: Fjärild

Jeg lekker så mye allerede at jeg må gå med ammeinnlegg hele tiden, på natten også...

Jeg har brukt en del engangs (tusen takk for dem, Miracle! [:)]), men sverger nå for det meste til innlegg i tøy. De jeg liker best er de til Imse Vimse i bomull. Har ikke opplevd at de har festet seg, sånn som bh-en gjorde til å begynne med (auauau). Håper de funker like godt når den ordentlige melka kommer også!

Men dere som brukte ull rett mot puppen; hvordan vasket dere ulla da? Jeg har en del ullinnlegg, men de legger jeg utenpå de andre innleggene, for å ikke få råmelk på ulla. For da må jo ulla kokvaskes (ja, ull kan kokes), og det er masse styr....

Koke de i ei gryte[:)] Har så mange så da tok jeg et lass av gangen.

Ellers så brukte jeg forskjellig engangs innlegg og har igrunn ikke noe utsette på noen av dem. Funke like greit. [:)]

ORIGINAL: ~Ann Helen~

Brukte coop sine sist.. Den lilla pakken.. Håper anglemark er lik.. Ellers aner jeg ikke hva jeg skal bruke...

Har heldigvis en pakke coop igjen fra sist...

Har de ikke den lilla pakken lenger?

Takk for svar, DUCHESS og småsmurf [:)]

Jeg har ikke så fryktelig mange av de ullinnleggene, kanskje jeg skulle kjøpt flere... De er veldig gode. De til imse vimse koster ikke så mye heller, og kan bestilles fra utlandet.

Hmmm ja hvilken type var det jeg brukte sist...[8|] det har jeg faktisk glemt. Men fant også noen som ikke hang seg fast. Brukte engangs innerst jeg da og ulll ytterst. Sånn at jeg slapp å vaske de hver dag, var så ekkelt når de var bløte[:)]

Mange jeg kjenner var fornøyde med chicco[:)] selv har jeg null erfaring.. Synes de fra avent på apoteket virka gode da.. Får nesten bare prøve.. Mamma tok forresten gamle utvaska håndkler og sengetøy til å ha som innlegg.. For da kunne hu koke de[:)]

Kom feil plass denne tror jeg

men får ikke slettet innlegget

Back
Topp