Ammefri?

Siljean

Gift med forumet
Augustlykke 2015
❤️Mailykke 2022❤️
hva tenker du om det?

Jeg har veldig lyst til å fortsette å amme fordet om jeg begynner å jobbe, hun er jo 10 1/2 mnd da, men alikevell.
Jeg jobber turnus med dag og aftenvakter, Samt jobb hver tredje helg.
Tenker at om jeg ennå ammer, så hadde det vært fint å kunne gått hjem å amma henne før hun skal legge seg, så fri fra ca 19.30 til 20.30 på aften. Og på dagvakter så hadde det vært fint om jeg kunne amme henne før jeg dro på jobb, men kan jo ikke vekke henne kl 8 om hun sover.. Det er jo tull. Så vet ikke hva eller hvordan vi skal gjøre det :s

Men hva tenker du om de som vil ha ammefri?

Min er 1 år når jeg begynner å jobbe, så er ikke aktuelt. Trur det hadde blitt mest stress da jeg jobber som lærer, og jobben er 20 min unna.

Her vart det aldri amming desverre, så ikke aktuelt for meg.

Men tror jeg hadde sluttet å amme på dag når jeg skule begynne og jobbe, da er han 1åt og begynner i barnehage.

Hun er rundt 8,5 mnd når jeg starter å jobbe igjen, så regner med jeg fortsatt ammer litt. Jeg jobber stort sett ettermiddag og kveld/natt så det blir jo en utfordring å finne ut hvordan vi skal få det til å gå opp. Tenker å prøve og få starte en time senere, sånn at jeg kan amme henne før jobb som da blir kl 1900, og ikke 1800 :)

Her vart det aldri amming desverre, så ikke aktuelt for meg.

Men tror jeg hadde sluttet å amme på dag når jeg skule begynne og jobbe, da er han 1åt og begynner i barnehage.
Jeg og, om jeg kun hadde hatt dag jobb :p og hun var ett år da. Men hun er jo "bare" 10 1/2mnd

Jeg syntes det er vanskelig og gruer meg litt for å spørre om ammefri, hvis det blir aktuelt. Begynner ikke i jobb før 11. Juli, hun kan jo ta flaske til da og vi kan ha slutta å amme til da. Men om hun ikke tar flaske og vi ennå ammer, så ønsker jeg ikke å slutte pga jobb, eller at hun skal være uten pupp for at jeg jobber.
Så har tenkt litt på det, og om det blir aktuelt så tenker jeg om det er mulig å starte en time seinere på jobb på dagvakt og ha en pause fra 19 til 20 på aftenvakt, sånn at hun får pupp før jeg drar på jobb om mårran, og at hun får før hun legger seg på kvelden. Vi bor bare 10min unna jobben min (med å gå, kjøre tar 3min men jeg kjører ikke bil) så tenker det burde være mulig. Iallefall i starten. Men vi får se hvordan det er da. Kjente bare at jeg syntes dette var litt vanskelig :/

Selvfølgelig skal vi kunne be om ammefri, hvis vi trenger det.

Jeg jobber som lærer. Tenker å gjøre som sist: starte en time senere hver dag.

Her er lille knapt 7 mnd når jeg begynner i jobb (for en kort periode). Kutter ikke ammingen til fordel for jobb. Øver litt på flaske og regner med å være godt i gang med grøt. Trenger likevel ammefri. Regner med det går helt fint, som med de to andre.

Selvfølgelig skal vi kunne be om ammefri, hvis vi trenger det.

Jeg jobber som lærer. Tenker å gjøre som sist: starte en time senere hver dag.

Her er lille knapt 7 mnd når jeg begynner i jobb (for en kort periode). Kutter ikke ammingen til fordel for jobb. Øver litt på flaske og regner med å være godt i gang med grøt. Trenger likevel ammefri. Regner med det går helt fint, som med de to andre.
Oi ja da skjønner jeg veldig godt at du ikke kutter amminga!
Takk :) jeg jobber på sykehjem, men burde ikke være noe problem å få starte en halvtime - time senere. Eller å få en time pause på kvelden. De må jo egentlig legge til rette for det. Men vi får se hvordan ståa er når den tid kommer :)

• Liker
Reactions: hs
Lillemann er 7,5 mnd når jeg begynner delvis på jobb, dvs 2 dgr i uka. Jobber som lærer, så jeg er på jobb i 5,5 timer de dagene. Jeg har 20 min kjøring hjem, så de dagene må lillen nøye seg med mårra-, ettermiddags- og kveldspupp :sad010
GRUER meg! Vet ikke om han får sove de timene jeg er borte.. Håper han sover i 4 timer på første sovingen de dagene, da slipper han å være så lenge uten mm.. (pumping funker ikke for meg- får ikke ut en dråpe..)

Back
Topp