Ammefri og overtid

MaJa<3

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Snart er det tid for å begynne å jobbe igjen. Leverte søknaden om ammefri i dag. Jeg kommer til å ta ut denne ved å jobbe kortere dager, slik at jeg kommer litt senere etter morgen ammingen og drar litt tidligere slik at jeg rekker ettermiddags ammingen. Dette var ikke noe problem.
Så kommer det jeg lurer litt på. Jeg jobber som revisor, og det forventes at vi jobber en god del overtid nå og frem mot sommeren. Jeg har muligheten til å jobbe litt hjemmefra på kveldene etter at minsten har lagt seg. Men kan jeg da skrive ammefri på dagen, og så skrive overtid på det jeg jobber på kvelden? Eller "mister" jeg da ammefri siden jeg klarer å jobbe fulle dager selv om jeg ammer?
 
Hmm, jeg tror dette egentlig er to ulike ting, men jeg ville nok tatt det opp med sjefen. Ammefri er jo en del av din vanlige arbeidstid slik som jeg tolker det, så eventuell overtid kommer i tillegg.

Samtidig får jeg på en måte samme greia, jeg er lærer og d flytter bare på timene mine, så jeg har like mye arbeid.. Får ikke overtid for det.
 
Må nok sende en mail til lønnsavdelingen. Lite motiverende å sette seg ned en ekstra time om kvelden hvis man ikke får betalt for det!
 
Jeg har samme jobb som deg (i big4) og vi kan ikke føre overtidstimer når ammefri tas ut. Jeg har løst dette ved at jeg enten fører timene senere, eller avspaserer samme uke (litt vanskelig i åop, så da har jeg bare ført timer senere).
 
Jeg har samme jobb som deg (i big4) og vi kan ikke føre overtidstimer når ammefri tas ut. Jeg har løst dette ved at jeg enten fører timene senere, eller avspaserer samme uke (litt vanskelig i åop, så da har jeg bare ført timer senere).

Fører du timene på en annen dag eller når hele perioden med ammefri er over? Kan jo nesten ikke vente til april med å skrive timer! Hva med de timene som eventuelt jobbes på helg? Tar jo ikke ammefri de dagene.
 
Fører du timene på en annen dag eller når hele perioden med ammefri er over? Kan jo nesten ikke vente til april med å skrive timer! Hva med de timene som eventuelt jobbes på helg? Tar jo ikke ammefri de dagene.
Snakk med counsellor/PA, har sikkert tips. Det er nok litt ulik praksis. Jeg har f eks jobbet noen timer under permisjonen, de fører jeg når jeg begynner å jobbe igjen. Så jeg sparer faktisk timene til april. Det er jo ikke helt "riktig" måte å gjøre det på, så sannsynligvis vil du få ulik beskjed fra PA og økonomi, men vi fant ut at vi gjør det på enklest måte, jeg fører bare skyggeregnskap ;)
 
Snakk med counsellor/PA, har sikkert tips. Det er nok litt ulik praksis. Jeg har f eks jobbet noen timer under permisjonen, de fører jeg når jeg begynner å jobbe igjen. Så jeg sparer faktisk timene til april. Det er jo ikke helt "riktig" måte å gjøre det på, så sannsynligvis vil du få ulik beskjed fra PA og økonomi, men vi fant ut at vi gjør det på enklest måte, jeg fører bare skyggeregnskap ;)

Jeg har også jobbet litt under permisjonen. De timene skriver jeg nå. Men det er stort sett kurstimer etc. som det ikke er så farlig når føres. Verre med kundetid som skal faktureres. Har sendt mail til HR nå, så får jeg høre med jobben når jeg er tilbake. Helt kaos allerede, så de er sikkert interessert i at jeg skal jobbe mest mulig. Men jeg gidder ikke å jobbe en time ekstra på kvelden hvis jeg da ikke kan skrive ammetid på dagen. Så snill er jeg ikke ;)
 
Jeg har også jobbet litt under permisjonen. De timene skriver jeg nå. Men det er stort sett kurstimer etc. som det ikke er så farlig når føres. Verre med kundetid som skal faktureres. Har sendt mail til HR nå, så får jeg høre med jobben når jeg er tilbake. Helt kaos allerede, så de er sikkert interessert i at jeg skal jobbe mest mulig. Men jeg gidder ikke å jobbe en time ekstra på kvelden hvis jeg da ikke kan skrive ammetid på dagen. Så snill er jeg ikke ;)
Nei, ikke jobb gratis! ;) håper du finner en løsning, og at det uansett ikke blir for mye jobb på deg :)
 
Back
Topp