Ammefri og arbeidsmengde - lærer

Lego

Forumet er livet
Marslykke 2016
Hei! Dere lærere som har fått innvilget ammefri, har dere fått redusert arbeidsmengden tilsvarende?

Det gjelder vel isåfall bare undervisning og møter? Du kan jo uansett arbeide den ubundene tiden når det passer ungen?

Det gjelder vel isåfall bare undervisning og møter? Du kan jo uansett arbeide den aqua ubundene tiden når det passer ungen?
Ja, der er klart! Er alltid noe man må gjøre hjemme :-) I hovedtariffavtalen står det bare at man har rett til inntil 2 t fri per dag, det jeg prøver å finne ut er om dvs at jeg også får redusert arbeidsmengde eller om jeg bare må gjøre mer på mindre tid hvis du skjønner hva jeg mener?

Ja, der er klart! Er alltid noe man må gjøre hjemme :-) I hovedtariffavtalen står det bare at man har rett til inntil 2 t fri per dag, det jeg prøver å finne ut er om dvs at jeg også får redusert arbeidsmengde eller om jeg bare må gjøre mer på mindre tid hvis du skjønner hva jeg mener?
Da jeg jobbet som pedleder i bhg var det ammefri i tariffavtalen. Men jeg fikk ikke fordi det gjaldt arbeidsdager over 7 timer. Jeg jobbet 6 timer og 45 min avdeling og kunne gå hjem etter det, derfor fikk jeg ikke. Jeg jobbet jo 100% men siden 45 min pr dag var ubunden og jeg ikke trengte å være på arbeidsplassen så fikk jeg ikke redusert noe.
Men hadde jeg vært assistent og jobbet 7,5 timer bundet til arbeidsplassen så hadde jeg fått ammefri.

Sjekk ut hva som står i tariffavtalen. Det kan hende det bare er undervisningstimer ol du "slipper unna".

Da jeg jobbet som pedleder i bhg var det ammefri i tariffavtalen. Men jeg fikk ikke fordi det gjaldt arbeidsdager over 7 timer. Jeg jobbet 6 timer og 45 min avdeling og kunne gå hjem etter det, derfor fikk jeg ikke. Jeg jobbet jo 100% men siden 45 min pr dag var ubunden og jeg ikke trengte å være på arbeidsplassen så fikk jeg ikke redusert noe.
Men hadde jeg vært assistent og jobbet 7,5 timer bundet til arbeidsplassen så hadde jeg fått ammefri.

Sjekk ut hva som står i tariffavtalen. Det kan hende det bare er undervisningstimer ol du "slipper unna".
Ah, så man kan trekke fra ubunden tid i regnskapet? Står det skriftlig et sted? Min tillitsvalgte er helt ny på dette og vi har ikke hatt ammende på jobb på noen år så jeg vil bare passe på at jeg ikke blir snytt her ;-) Jeg jobber på skole, men det har kanskje ikke noe og si? Stat er vel stat?
Finner bare rettigheten i tariffavtalen, ikke hvordan det kan/skal løses i praksis med arbeidsmengde.

Fant forresten svar på mitt eget spørsmål etter litt googling. Det er ikke lov med lik arbeidsmengde når man tar ammefri:
c3914d14ad02fee18f7c033a0f1d2f82

Back
Topp