Amme vennlig mat

Vi skal ha taco i kveld. Så blir spennende:)
Spørs hva du bruker på Taco.

Sterk mat og løk er jo mulige utfordringer, i alle fall

Lille frøkna mi har vist seg å tåle mye. Men akkurat løk og kål trøbles.
 
Noen som har prøvd taco?

Ellers spiser jeg ganske ammevennlig for tiden. Orker ikke prøve meg fram så masse så lenge hun er så liten. Tenker det kan vente til hun har passert 3mnd.
Spiser alltid havregrøt til frokost/lunch. Til middag blir det enkle retter. Spaghetti med kjøttsaus
Fiskegrateng
Kylling og ris
Laks, potet og rømme
Min likte ikke tacokrydderet :/
 
Mi reagerer ikke på tacokjøttet men det kan virke som hun reagerer på mye av tacosausen
 
Det er det jeg er redd for. Kan fint droppe sausen, men uten tacokrydder er det liksom ikke taco :p
Ja.. Er jo tacofredag, så det blir litt stusselig uten krydder. Vurderer å lage mitt eget krydder og heller bare utelate det som kan trigge magevondt. Men vet ikke om det vil funke da ;) :)
 
Det som kan trigge o krydderet er vel mest "sterk mat" og det er jo noe av poenget

Ellers er løk utfordrende da for en del. Det er det jo ofte i sausen
 
Jeg spiser også taco uten løk og saus til vanlig, så planlegger å teste det snart. Så snart i har ei uke uten matkasse på fredag eller annet som roter det til. Kanskje neste uke, eller uka etter?
 
Gikk helt fint med taco her i går. Droppet bare løk og saus, men hadde tacokrydder i kjøttdeigen :)
 
Har spist taco med saus og løk. Det har gått fint 3 ganger nå. :D

Har skjønt det sånn at det ofte er mengdene som kan gi magevondt. Her har hun muligens reagert på kålrabi en gang. Men ellers spiser jeg som vanlig. Unngår kanskje kål og erter.
 
Syns lille har vondt i magen hele tiden selv om passer veldig på hva jeg spiser. :/
 
Syns lille har vondt i magen hele tiden selv om jeg passer veldig på hva jeg spiser. :/
 
Har spist taco med saus og løk. Det har gått fint 3 ganger nå. :D

Har skjønt det sånn at det ofte er mengdene som kan gi magevondt. Her har hun muligens reagert på kålrabi en gang. Men ellers spiser jeg som vanlig. Unngår kanskje kål og erter.
Er sikkert noe i det med mengden ja. Og så tenker jeg at hvis det er noe som gir meg mye luft så er det stor sjans for at lille også får det. Jeg kan f.eks. ikke spise løk uten å bli en gassballong. Og currypaste! Så dropper thaimaten en stund til :)
 
Syns lille har vondt i magen hele tiden selv om jeg passer veldig på hva jeg spiser. :/
Nesten samme her..
Er tydeligvis veldig ømfintlig + sluker mye luft når han spiser... Dersom jeg en dag kun spiser ting jeg vet han tåler, så er han helt fin i magen.. Håper han tåler mer snart, er nok tarmsystemet som må bli mer modent, han er snart 9 uker, men bare 4 uker fra termindato..
 
Denne likte jeg! Jeg gir per nå 6 flasker i døgnet. Hadde vært gull og sluppet den på natt. Den oppskrifta du snakker om vil jeg gjerne ha:)
De er veldig gode. Spiser en nå :p
Lactating cookies
3 kopper havregryn, 1&1/2 kopp hvete, 5 ms ølgjær, 3 ms kvernet(kan også være hele) linfrø, 1 Ts bakepulver, 1/2 Ts bukkenhornsfrø/bukkehornskløver 1/2 Ts kanel 1/2 Ts salt. Dette tar du i en skål (ikke kjøkkenmaskinen) og blander lett.
I kjøkkenmaskinen tar du: 12ms smør (beste med ekte smør) og 4 ms kokos olje, miks i 4 min og tilsett da 1 egg og 1 eggeplomme, miks i 2-3 min. Ha i 1 & 1/2 kopp sukker og 2ts vanilje sukker og miks i 2 min. Ta det tørre fra andre skålen forsiktig og delvis i og miks på lav styrke. Kutt opp 1 mørk sjokolade plate og miks i. Også godt å ha litt kokosmasse ned i. Lag små kuler og sett på bake plater. Stekes på 180 grader i ca 14 min :)
 
Virker som han reagerer på knekkebrød av alle ting. Trodde det var ganske safe, men idag har jeg ikke spist det og han virker mye roligere.
 
Wow har vært litt skeptisk til mat og melkeproduksjon og om det har noen effekt, men etter to dager med havregrøt har jeg desidert mer melk! Da får en prøve forskjellige måter å få i seg det på med forskjellige smaker, for jeg blir veldig fort lei av det :p
 
Wow har vært litt skeptisk til mat og melkeproduksjon og om det har noen effekt, men etter to dager med havregrøt har jeg desidert mer melk! Da får en prøve forskjellige måter å få i seg det på med forskjellige smaker, for jeg blir veldig fort lei av det :p
Havregrøt med sukkerfritt blåbærsyltetøy er min favoritt :)
 
Back
Topp