Amme spørsmål

Ammer du på en pupp og tar annenhver på hvert måltid eller begge rett etter hverandre hver gang? Og hvis jeg pumper og gir i kopp.. Driver håndmelker nå pga spreng, kan jeg spare på det til senere når han egentlig skulle hatt nan da? Går det Ann sette det i kjøpeskapet og varme igjen om noen timer ?

morsmelka holder seg i 6-8 timer i romtemp. og ca en uke i kjøleskap. driver å pumper i vei på barsel nå (dag 6), og tar vare på det hun ikke spiser opp til neste måltid. setter ofte i kjøleskap om det er mer enn en halvtime til hun skal ha det.

Ammer stort sett hver 3.-4. time.. På kveldstid har han en periode hvor han suger nesten konstant i flere timer.. Tror dette kommer like mye av mageknip som av at han er sulten..

Har hatt spreng i 3 dager og følt det likeens som dere.. Tenkte å la være å pumpe denne gangen,men ga opp i natt etter smerter pga sår og hoven brystvorte på høyre bryst..har hatt stikkende smerter i brystet under amming - noe jeg tror kommer av at jeg har slitt med tette melkeganger og spreng.. Evt at det er utdrivningsrefleksen eller/og sår brystvorte.. Så - lenge leve pumpen! :p fikk også problemer med at melken ikke kom under amming (håndpumpet meg før jeg la til babyen).. Vet ikke om dette kom pga at jeg kviet med for å amme når det gjorde så vondt eller at det er spreng og tette melkeganger.. Ubehagelig er det hvertfall :p brystvorten min ser ut som et hovent krater..

Hva gjør man ikke for disse små :D

Ammer du på en pupp og tar annenhver på hvert måltid eller begge rett etter hverandre hver gang? Og hvis jeg pumper og gir i kopp.. Driver håndmelker nå pga spreng, kan jeg spare på det til senere når han egentlig skulle hatt nan da? Går det Ann sette det i kjøpeskapet og varme igjen om noen timer ?
Jeg ammet 10 min på hver pupp. Og også varmet jeg opp det jeg hadde pumpet i lite varmebad og ga det. Økte litt hver gang. Han orket ikke amme lenge av gangen. Du kan fint spare det å ha det i kjøleskapet i 2 dager mente jeg de på ahus sa. Kan også stå ute i 8 timer. Jeg fyller min melk i medisin glass 30 ml med lokk. Nå vil han ikke ha kopp lenger med ammer masse og går opp fint:) så pumper fortsatt og putter i kjøleskap i tilfelle :)

Ammet ett bryst i gangen jeg.. Så da fikk hun i seg tjukkmelka hver gang. Produksjonen regulerer seg etter 14 dager ca og blir ikke like mye spreng da.: veldig mange gir begge hver gang og da får de kun i seg tynnmelka og går ned i vekt og mamman tror d ikke er nok.. Vei på helsestasjonen innimellom så ser du hva som funker:)

Back
Topp