Amme/flaske?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Fullammer, men planen er å bytte ut et måltid med flaske (mm)for å sikre at han tar flaska. Storesøster tok ikke annet enn puppen de første 8 Mnd og det var slitsomt!

Prøvd å amme med skjold? Vi fikk det ikke ordentlig til I starten, men prøvde med skjold. Nå får han bedre tak og spiser som bare det ! :)

Ja, har forsøkt, fått det til noen ganger, men hun blir så utålmodig når det ikke kommer like fort som på flaska.
Skal ha ny time til ammehjelp i morgen, så håper å få litt mer tips da. Sist jeg var der hadde jeg skikkelig melkespreng, så var ikke mulig for henne å få tak uten skjold. Nå er det bedre, så håper å kunne få hjelp til å kunne ta puppen nå.

Jeg finner liksom ingen god stilling hjemme for å amme i ro og fred, skal gå til innkjøp av en skikkelig ammepute tror jeg, se om det hjelper.

Ja, har forsøkt, fått det til noen ganger, men hun blir så utålmodig når det ikke kommer like fort som på flaska.
Skal ha ny time til ammehjelp i morgen, så håper å få litt mer tips da. Sist jeg var der hadde jeg skikkelig melkespreng, så var ikke mulig for henne å få tak uten skjold. Nå er det bedre, så håper å kunne få hjelp til å kunne ta puppen nå.

Jeg finner liksom ingen god stilling hjemme for å amme i ro og fred, skal gå til innkjøp av en skikkelig ammepute tror jeg, se om det hjelper.
Han av vår blir også utålmodig! Så jeg prøver å klemme ut litt først så det kommer I gang. Da ble det myye bedre. Før jeg begynte med det var det grining hele natten for han ble sulten å frustrert stakkars. Ammepute er gull verdt!! Da slipper du å sitte anspent å lete etter stillinger!

Dere som bruker pumpe å gir flaske, hvor mye og hvor ofte gir dere dem mat? Lurte på å teste ut litt med flaske etterhvert I tillegg til amminga så jeg kan sove litt på natta:-)

Her har han funnet favoritt pupp :( så vi lærer å amme ikke favoritt haha . Tror det har noe med stillingen å gjøre . Det er enklere å amme venstre enn høyre . Vi sleit masse i begynnelsen . Han bare skreik om det var dagen eller nattan . Vi visste ikke hvordan vi skulle amme og da fikk han ikke nok og ble aldri mett nok til å sove . Han er 5 dager i dag og jeg har masse melk :) og han har begynt å våkne hver 1,5-2 t for å amme . Tenkte pumpe litt så jeg har om nattan . Er trøtte begge to så får ikke til den beste ammingen i halvsøvne, og da blir han så sint at han napper og biter .

Har ammehjelpen snakket med deg om langsom flaskemating?? Dette kan være lurt å forsøke dersom intensjonen er å komme over til fullamming. Les mer om langsom flaskemating her: https://ammehjelpen.no/artikkel/167/Langsom-flaskemating

Har ammehjelpen snakket med deg om langsom flaskemating?? Dette kan være lurt å forsøke dersom intensjonen er å komme over til fullamming. Les mer om langsom flaskemating her: https://ammehjelpen.no/artikkel/167/Langsom-flaskemating

Jeg har Medelaflasker, der kommer ikke melka om hun ikke suger.
Var på Riksen i dag, og vet ikke om jeg kom så mye lenger. De anbefalte å bare bruke skjold, hun får ikke tak på brystvorta mi, forsøkt flere ganger nå, er for liten rett og slett.

Nå var det en annen dame der, og selvsagt mente hun at jeg skulle ha skjold som var en størrelse større enn den hun forrige mente var riktig... Blir litt frustrert av at alle har forskjellige meninger. Eneste gode tipset i dag var egentlig å smøre purelan under skjoldet, da sitter det mye bedre.

Må nok bare øve og øve fremover.

Må også pumpe litt mer enn det jeg gjør nå. Skjønner egentlig ikke hvordan jeg skal få tid til alt jeg..

Jeg fullammer. Er veldig glad for at dette har gått så fint med alle barna! Selv barn nr 2 som jeg ikke kunne begynne å amme før etter 3-4 dager har tatt puppen og jeg har heldigvis masse melk. Heldige oss!

Jeg har Medelaflasker, der kommer ikke melka om hun ikke suger.
Var på Riksen i dag, og vet ikke om jeg kom så mye lenger. De anbefalte å bare bruke skjold, hun får ikke tak på brystvorta mi, forsøkt flere ganger nå, er for liten rett og slett.

Nå var det en annen dame der, og selvsagt mente hun at jeg skulle ha skjold som var en størrelse større enn den hun forrige mente var riktig... Blir litt frustrert av at alle har forskjellige meninger. Eneste gode tipset i dag var egentlig å smøre purelan under skjoldet, da sitter det mye bedre.

Må nok bare øve og øve fremover.

Må også pumpe litt mer enn det jeg gjør nå. Skjønner egentlig ikke hvordan jeg skal få tid til alt jeg..
Har du prøvd naturlig amming? Sjekk det ut på ammehjelpen hvis du ikke har prøvd. Jeg hadde samme problem, og de på sykehuset sa også at jeg bare skulle bruke skjold. Jenta mi var illsint med puppen, og vi kunne bruke tre kvarter før hun omsider tok tak i skjoldet. Prøvde naturlig amming, og da tok hun plutselig tak. Nå ammer vi helt uten skjold, og hun tar tak med en gang. Jeg har store pupper og brystvorter som er vanskelig å få tak på, så ruller brystvortene mellom fingrene først, så håndmelker jeg slik at det kommer noen dråper melk ut. Må også hjelpe til og forme brystvorten noen ganger.

Har kun amma, men idag måtte vi gi han tillegg på flaske etter amming. Han blei aldri mett stakkars for d vise sæ at æ har hatt for lite melk. Stakkars lille har gråte sæ til søvn i flere daga no å æ har tatt han til puppen når han har hylt å når han slepp puppen etter 20 min å ofte lenger enn d har han fortsatt vært sulten. Så i kveld fikk vi en bli å fornøyd baby som sovna uten å gråte :) di siste dagan har vært et mareritt for både mammahjerte å pappahjerte...

Har kun amma, men idag måtte vi gi han tillegg på flaske etter amming. Han blei aldri mett stakkars for d vise sæ at æ har hatt for lite melk. Stakkars lille har gråte sæ til søvn i flere daga no å æ har tatt han til puppen når han har hylt å når han slepp puppen etter 20 min å ofte lenger enn d har han fortsatt vært sulten. Så i kveld fikk vi en bli å fornøyd baby som sovna uten å gråte :) di siste dagan har vært et mareritt for både mammahjerte å pappahjerte...
Jeg gir også mme 1-2 gang i døgnet når hun tydelig viser at hun ikke blir mett. Happy baby - happy mama:)

Fullammer.

Fullammer. Mye melk og en gutt som er glad i pupp. En del problemer og frustrasjon til tross for dette, tror kanskje jeg har overproduksjon.. Så får se hva jeg gjør videre.

Back
Topp