AMK saken

eplemos

Forumet er livet
Er det bare meg som synes synd på den familien?
Synes de på AMK kunne sendt en ambulanse, samme hvor dårlig ordforråd de som ringte har.
Blir helt oppgitt eg.
De kunne sendt en ambulanse 2 gangen de ringte iallefall. Ikkje ventet 15 min.

Når min bror låg for døden i 2006 og eg fikk beskjed om att de ikke kunne gjøre noe for han.
Så kom det masse ut av meg som ikke burde kommet ut.

Man sier og gjør ting i slike situasjoner som man kanskje ikkje burde gjort/sagt.

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/hoer-lydloggene-moren-doede-mens-amk-og-familien-kranglet-3100108.html

Her kan saken leses/høres.

Skulle AMK sendt en ambulanse om dei var usikker på sikkerheten til vedkommende som var i ambulansen?
Det vi som abulansepersonell blir terpet på er egen sikkerhet. Om AMK føler at det kan oppstå truende situasjoner så skal Politi sendes for å ivareta sikkerhet til ambulansepersonellet.
Så klart det er synd i familien for dem mista sin mor, men gjorde dem noke sjøl i situasjonen?
Har dem lært førstehjelp så kunne mye vert gjort der...

Nei, jeg er på AMK sin side...

ORIGINAL: Sweetness

Skulle AMK sendt en ambulanse om dei var usikker på sikkerheten til vedkommende som var i ambulansen?
Det vi som abulansepersonell blir terpet på er egen sikkerhet. Om AMK føler at det kan oppstå truende situasjoner så skal Politi sendes for å ivareta sikkerhet til ambulansepersonellet.
Så klart det er synd i familien for dem mista sin mor, men gjorde dem noke sjøl i situasjonen?

Ja, det vr såklart familiens dårlige førstehjelpskunnskaper som gjorde at moren døde, ikke det at det ikke ble sendt noen ambulanse..[8|]

dem var jo ikke truende til og begynne med, er helt hårreisende at det ikke ble sent abulanse dit...

ORIGINAL: eplemos

Er det bare meg som synes synd på den familien?
Synes de på AMK kunne sendt en ambulanse, samme hvor dårlig ordforråd de som ringte har.
Blir helt oppgitt eg.
De kunne sendt en ambulanse 2 gangen de ringte iallefall. Ikkje ventet 15 min.

Når min bror låg for døden i 2006 og eg fikk beskjed om att de ikke kunne gjøre noe for han.
Så kom det masse ut av meg som ikke burde kommet ut.

Man sier og gjør ting i slike situasjoner som man kanskje ikkje burde gjort/sagt.

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/hoer-lydloggene-moren-doede-mens-amk-og-familien-kranglet-3100108.html

Her kan saken leses/høres.

Det ble jo sendt ambulanse andre gang de ringte, men pga truende oppførsel så valgte ambulansen å ikke komme til døra...

Det er tragisk at det ikke ble sendt ambulanse til stedet og den damen døde fordi AMK gjorde en dårlig jobb... Atnoen kan støtte AMK kan jeg ikke fatte og begripe, tenk om dere var i den situasjonen at en av deres nærmeste holdt på å dø og hjelpa kommer aldri... Hadde dere vært så veldig snille og hyggelige å ha med å gjøre da eller???

ORIGINAL: fairy

Ja, det vr såklart familiens dårlige førstehjelpskunnskaper som gjorde at moren døde, ikke det at det ikke ble sendt noen ambulanse..[8|]

Om du har hatt traffikalt grunnkurs feks, eller andre førstehjelpskurs så vet du at du har en kjede som redder liv.
Tidelig varsling, tidelig hlr, tidelig defibrillering og tidelig medisinsk hjelp... ligger ikkje punkt nummer to til grunn når ambulansen kommer, så er overlevelsesjansen minimert betraktelig! Så ja, eg skylder mye på det... Men nå er eg så heldig at eg ikkje kjenner verken saken på den ene eller andre siden... for er ikkje alltid media har rett... tar som regel det som blir skrivet i media med en klype salt til en viss grad

Må si jeg holder med amk her jeg altså[:-]
Det virka jo ikke som om han som ringte visste noe særlig om situajsonen en gang. kan ikke sende ambulanser i hytt og gevær heller.

ORIGINAL: Lissyjane

Om du har hatt traffikalt grunnkurs feks, eller andre førstehjelpskurs så vet du at du har en kjede som redder liv.
Tidelig varsling, tidelig hlr, tidelig defibrillering og tidelig medisinsk hjelp... ligger ikkje punkt nummer to til grunn når ambulansen kommer, så er overlevelsesjansen minimert betraktelig! Så ja, eg skylder mye på det... Men nå er eg så heldig at eg ikkje kjenner verken saken på den ene eller andre siden... for er ikkje alltid media har rett... tar som regel det som blir skrivet i media med en klype salt til en viss grad

Vi vet jo ikke om noen prøvde livredding[8|]

Det høres ikkje ut som at dama på amk får fram at dei skal begynne med det... eller gjere det det?
Dem fleste stanser eg har hørt om der har AMK vert klare på at det skal startes HLR,
Men korleis kan den beskjeden komme fram når en som er på andre sida av byn ringer?

ORIGINAL: lillemæ

Er på AMK sin side..
Jeg hadde aldri i verden gått frivillig inn i et hus der jeg hadde opplevd situasjonen som truende.

Samme her!
Skjønner veldig godt at de ville ha litt mer informasjon jeg, de får sikkert ganske mange rare telefoner i løpet av en dag! De kan ikke sende ambulanser i hytt og pine heller...

Vanskelig sak, vanskelig å ta parti. Egen sikkerhet kommer ALLTID først, uansett situasjon. MEN, det er jo helt naturlig å bli redd/sint/ufin i en såpass kritisk situasjon, når folk er så opphissa, bør ikke AMK personalet "provosere", slik jeg kanskje fikk et bitte lite inntrykk av. Kulturforskjeller er og viktig å ta med her, til pårårendes fordel.

Ufattelig trist sak!

t man er frustrerte å redde å sier ting uten å tenke over det, men det var veldig stygge ord som ble brukt! Skjønner jo at AMK må spørre litt rundt situasjonen for å få mest mulig oversikt. Men det burde vært tatt seriøst å sendt en ambulanse med en gang uansett

Nemlig.

ORIGINAL: Insolita

dem var jo ikke truende til og begynne med, er helt hårreisende at det ikke ble sent abulanse dit...

ORIGINAL: Line og mars snuppe

ORIGINAL: lillemæ

Er på AMK sin side..
Jeg hadde aldri i verden gått frivillig inn i et hus der jeg hadde opplevd situasjonen som truende.

Samme her!
Skjønner veldig godt at de ville ha litt mer informasjon jeg, de får sikkert ganske mange rare telefoner i løpet av en dag! De kan ikke sende ambulanser i hytt og pine heller...

Enig med dere!

til alle dere som holder med AMK...
hadde dere virkelig tatt det knirkende med ro å IKKE vert noe som helst ufin i stemmen om deres egent barn lå for døden, dere ringer ambulanse men den kommer ikke. verken første, andre redie....osv. gangen dere ringte...

kan dere virkelig med HÅNDEN PÅ HJERTET si at dere ikke hadde hissa dere opp da? å at det ikke hadde kommet et eneste ufint ord ut av munnen deres????

Det høres ikkje ut som at dama på amk får fram at dei skal begynne med det... eller gjere det det?
Dem fleste stanser eg har hørt om der har AMK vert klare på at det skal startes HLR,
Men korleis kan den beskjeden komme fram når en som er på andre sida av byn ringer?

Jeg sier bare at vi ikke vet hva som har skjedd,så hva du velger å spekulere i er jo opp til deg[;)]

Er vanskelig å velge parti, eg seier ikkje at eg bastant vel å stå på AMK si side... Utgangspunktet mitt var:
Følte AMK virkelig at det ikkje var trygt å sende ambulansepersonell inn, så skulle dei ikkje ha gjort det hell...
Det er AMK dama sitt ansvar at Ambulansen faktisk er trygg på sitt oppdrag...

er AMK og mine kolleger som får min støtte der altså... spesielt i Oslo. jeg har vært på ambulanse der selv, og man vet virkelig ikke hva man møter, og man har bare det de sier i telefonen å ta utgangspunkt i. Man kan ikke ofre sitt eget liv for å redde et annet.

AMK spør jo fleire ganga ka som har skjedd, men ingen svarer skikkelig...
KLART AMK blir skeptiske da... Dei lurer jo på koffor dama ligger der...
Om dei hadde fått svar på det så kunne lett ting vore annleis...!

Joda,de sier at hun ligger på gulvet og er bevisstløs.

Koffor ligger ho på gulvet og er bevisstløs? Har ho satt noke i halsen? er det noke utvendig påkjenning som har gjort at ho ligg nede? er mange svar en vil ha før en kan klarere en ambulanse ut... Og AMK ønsker jo å veilede vedkommende ka dem skal gjøre... Blir spennende å sjå ke som skjer med denne saken...

Back
Topp