Skjønner det er mye tanker om dagenGravidoppdatering 35+5
Tenkte bare å stikke innom for å oppdatere litt her også nå mot sluttenBåde formen og humøret er på bunn, jeg ligger bare i sengen og venter.. blodtrykket er veldig skiftende. Var på kontroll igjen i går og ble denne gangen møtt av en veldig forståelsesfull lege som brukte god tid og virkelig tok meg på alvor! Hun synes at nå har vi pushet det langt nok snart og ønsker å sette i gang fødsel før svangerskapsforgiftningen går over fra mild til alvorlig. Jeg er veldig enig og synes det er fornuftig også. Vi ble enig om å prøve å drøye til 37+0, men med hyppig kontroller den siste uka nå og svært lav terskel for igangsettelse fra nå. Har fått oppsatt dato når jeg er 37+0 og det er jo faktisk bare litt over en uke til. Jeg håper så veldig at kontrollene frem til det er stabile så jeg får vente til da. 37+0 var alltid målet i mitt hodet når dette begynte, men det var så urealistisk når jeg begynte med disse symptomene og innleggelsene i uke 26! Men nå er det såå nært
Ellers så er jeg ganske skuffet over å ikke få den fødselen jeg ønsket meg, men jeg må bare jobbe hardt med hodet for å omstille meg før neste mandag. Jeg er skuffet over at jeg må overvåkes hele tiden og derfor ikke får gå rundt og eventuelt ligge i badekar som jeg tenkte. Jeg er skuffet over å ikke kunne være lenge hjemme mens riene er svake enda. Jeg er også veldig nervøs for at jeg nå skal gjennom en veldig «teknisk» fødsel med tabletter, ballong, drypp og hele pakka. Jeg har også fått høre at de anbefaler epidural veldig sterkt ved igangsatt fødsel og med høyt blodtrykk. Det ville jeg heller ikke ha.. Det eneste jeg greier å se for meg nå er at kroppen som 1. gangs i uke 37 er heeelt umoden og overhode ikke klar for noen fødsel. Jeg ser for meg dagesvis med uproduktive vonde rier så jeg må ha drypp, epidural og alt jeg egentlig ikke ønsket. I tillegg ser jeg at det er økt sjanse for at baby må forløses med tang/vakum ved igangsettelse.. Så som dere skjønner så har jeg litt av en omstilling å gjøre den neste uken.
Jeg føler meg overhode ikke klar for at hun skal komme heller. Jeg føler meg veldig klar for å ikke være gravid lengre! Og jeg gleder met jo veldig til å få babyen min, jeg bare er så redd for at formen min ikke skal bli bedre og at barseltiden blir veldig preget av det.. nå tenker jo jeg værste scenario med alt her så det kan jo bare gå oppover heldigvis
Og når man er i dårlig form så blir jo ikke ting bedre.Om det er noen trøst, så er det ikke sikkert fødselen ville blitt sånn du hadde trodd eller håpet på selv om den startet av seg selv. Fødsel er uforutsigbart sånn. Og guttungen min ble tatt med vakum selv om fødselen startet av seg selv, og det gikk helt fint
Men jeg skjønner veldig godt at du så klart hadde dine håp og ønsker. Jeg blir mest sannsynlig satt i gang selv i uke 38, og igangsettelse er heller ikke noe jeg ønsker meg. Men tenker jeg får ta det som det kommer. Virker som folk opplever det veldig forskjellig også.Ønsker deg masse lykke til nå siste tiden
Snart er hun her, og da glemmer du alt om dårlig form og igangsatt fødsel. Det er jeg sikker på 

Jeg bøyer meg virkelig i støvet for deg, for maken til innsats gjennom hele svangerskapet (og fødselen) tror jeg knapt jeg har hørt maken til. For en heftig reise dette har vært for deg!