Jeg synes det var greit å kjøpe klær brukt, det blir ikke slitt på et barn før tidligst de begynner barnehagen, ikke overdriv, for ofte vil famile og kanskje venner kjøpe noe, og da er det ofte klær av erfaring.
Jeg hadde veldig lyst på ny vogn første gang, nå er det ikke så viktig.
Vippestol er greit å ha, den kan fint kjøpes brukt, da kan du både gå på do og dusje mens du har øye på babyen, ikke nyfødt da, men.
Lekegrind, brukte som dagseng, den kunne heves som sprinkelseng. Både seng og lekegrind kan kjøpes brukt
Madrass bør en kjøpe nytt, samme med bilsete, hvis ikke må en forsikre seg om at den ikke har vert i kollisjon og er nyere enn 5(?) År, google det, husker ikke helt.
Bæresele kan være greit, men ble ikke brukt så mye som jeg trodde da jeg kjøpte den.
Sånn bamse med snor som spiller musikk, den var gull verdt! Ha gjerne to, en i senga og en i vogna, skulle en forsvinne så har du en til!
Flaske, tilfelle rottefelle. Jeg hadde best i test brystpumpe, men endte opp med å melke meg selv i et glass, det var mye mer effektivt og skånsomt
Så må du jo sette deg et budsjett, hva må du ha? Hva er greit å ha, og hva vil du ha bare fordi? Start med det du skal kjøpe brukt, se litt etter gode priser og det du øsnker deg, noe kan dukke opp nå og noe må du kanskje lete litt, lagre finn søk og meld deg inn i kjøp og salg barnets for ditt område på fb(når du er klar for å gå offentlig)
Det var mine tips, hehe, vel langt innlegg men, huff