Åh, kjære deg.. jeg kjenner deg ikke.. men alllikevel føler jeg så enormt mye med deg nå.. og kaller deg kjær.. alle foreldre som mister barnet/barna sine er kjære for meg..
det er å vondt å være der dere er nå.. sjokket har ikke helt lagt seg.. tiden har flydd, men dere står stille..
Sannheten veller over dere.. nærmest får dere til å falle.. man blir slått til bakken, får en knytteneve i magen,, mister pusten.. Har vi virkelig opplevd dette? Har vi virkelig begravd vårt eget lille barn? Har vi virkelig sett på gravstener i jakten på den perfekte stenen?..
Den følelsen av uvirkelighet vil lenge komme tilbake til dere.. Fortsatt, nå ganske snart 7 år siden, kan jeg kjenne på uvirkeligheten at man faktisk har MISTET et BARN! den kommer ikke ofte, men eter par ganger i året kommer den knytteneven..
Kjære deg.. jeg kan ikke ta bort din smerte.. jeg kan ikke ta bort savnet ditt. Men jeg kan fortelle deg at JA; dagen vil komme da du føler EKTE glede igjen.. du kjenenr denr risle igjennom hele kroppen, gjøre hjertet varmt.. Veien dit er det ingen som kan fortelledeg noe om.. den må du gå selv.. Du kan ikke gjemme og glemme sorgen.. Tårene må få komme ut.. sorgen må slippes ut.. Du blir ikke gal, selv om det føles sånn ut.. du er bare full av sorg.
Sorg over lille Johanne som fikk så altfor kort tid sammen med dere. Sorgen må sørges, og det gjør j....lig vondt... Men du kan ikke stenge den inne,, da blir du gal..
I tiden framover vil jeg råde deg til å gjør det du føler for og har lyst til! Ikke press deg til noe du ikke er klar for. Ikke bry deg om hva andre mener om din sorg. Vil du sitte ved graven hennes i mange timer, så gjør det..
Følg følelsene og hjertet ditt..
Har du hørt om engelsiden.com? Et sted hvor jeg fikk ufattelig mye støtte, trøst og omsorg, og ikke minst forståelse.. de VET, de FORSTÅR.. ingenting blir for rart, ingenting er feil eller riktig..
Johanne vil for alltid være din datter. Ingen kan noensinne ta det i fra deg.. hun vil for alltid være født av deg, og hun har for alltid satt sine spor.
Sender deg en varm varm lang klem.. Håper du har noen å snakke med når du føler for det..
GOD klem fra Lindy